Mokány hangos olasz
Szöveges ítélet
Első autónak vettem, mindenképp alfa romeo-t szerettem volna, családilag is mindig olasz autóink voltak, a Brera, a 159-es és a Giulietta között vaciláltam, végül rá esett a választás, főleg mert újabb modell, könnyebb, és mert jó benzines motorok vannak benne (dízelt nem szeretem, meg városi használatra nem a legjobb), a 159-esben a benzines vagy sokat fogyaszt (1.75 tbi) vagy gyenge és megbízhatatlan.
Mi a jó benne: nyomatékos-erős, minden helyzetben bőséges az ereje, autópálya belső sávban simán felveszi a német prémiumokkal a tempót, de egy kanyargós vidéki úton sem jön zavarba. Városi forgalomban is jól lehet vele haladni, jól fekszi az utat, fordulékony, sportos kis kompakt. Emellett amikor bezárom jó visszanézni rá és belülről is gusztusos :) Nem a legpraktikusabb autó, de mivel nincs családom csak barátnőm, mindig volt benne elég hely cuccolni, akár három hetes nyaralásra is. Fogyasztás szerintem egy ilyen erős benzines autótól átlagos.
Megbízhatóság,szervíztapasztalat: egyenlőre semmi komoly gond nem volt, a motor az olajcserére érzékeny, 10ezrenként érdemes cserélni, időnként volt egy kis olajfolyás, de ezt könnyen lehetett orvosolni
Belső tér: szemre szép, érzésre kevésbé - az anyagminőség nem rossz puha ahol azt várod hogy puha legyen, bőr kormány, műszerfal, stb., de nincs sok pakolórekesz, nincs a kocsiban túl sok km de valami mindig zörög benne itt-ott. Ami még zavaró az az NVH (noise-vibration-harshness) - alapjáraton elég "durván" jár a motor benne (nem hiba, gyárilag ilyen sportos), eléggé rezonál és hangos is - nem rossz a hangja, de ami elsőre jópofa, az dugóban hamar zavaró tud lenni. Ugyanígy hosszú autópályás utazásnál 130 felett (persze szigorúan németországban) hangos, kissé fárasztó vele az utazás, illetve itt a fogyasztás is megugrik - a hatfokozatú manuális váltó leghosszabb áttétele is rövidnek érződik, (GPS szerinti) 130-nál kb 3500-at forog a motor.
Más kisebb hibák: A légkondi sem a legcombosabb, a gyári halogén lámpa este országúton kevés - tetettem bele erősebb égőt, de elvileg a foncsort idővel az kikezdi. Persze ezek mind apróságnak tűnnek, meg aki alfát vesz az mit akar, de ez is csak egy mindennapi használatra tervezett autó, és idővel ezek feltűnnek.
Értéktartás - forintra kb ugyanannyiért tudom eladni mint amennyiért megvettem, persze közben az infláció 15% :)
Hibalista
- Megvételkor szokásos dolgok cseréje + futóműben stabpálcát kellett cserélni - Olajfolyás volt többször is a motorban, ezeket jellemzően tömítés cserével elég olcsón tudta a szerelő orvosolni. Egy ideig ennek kellemetlen mellékhatása volt hogy fékezéskor az olaj rácsöpögött a forró katalizátorra és égett olaj füstöt fújt a légkondi. - Ezen kívül komoly baja nem volt, nem hagyott ott soha sehol
Ide hordtam szervizbe
Alfa Romeo szerelem (Budapest 9. ker - Kén utca) - korrektek, gyorsak, jó áron dolgoznak, mindenkinek ajánlom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | IS300h |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
