Julus a bespeedezett teknős
Szöveges ítélet
6 év dániában töltött év után vettem első kocsiként mikor hazatértem. Újautó - elsőkocsi. Fogalmazzunk úgy, hogy nem csak racionális szempontokat használtam a döntés meghozásánál. (Vagy nem olvastam eleget Totalcart :)) Pedig a vételi döntés megszületése előtt már 1 évvel kipróbáltam a konfigurátorát, és utánna még jópárszor. Mire a vételre került a sor, bár még tisztesség kedvéért elbattyogtam egy Volvo szalonba is a C30-at megnézni, de ilyedten iszkoltam. Vicces hogy ahhoz képest hogy először azért került rá a shortlistemre mert TCT szinte benne csak megfizethető rendes motorizáltság mellett - a végén kihagytam a TCT-t az opcióslistából.
Így 15k használat után már jobban látom mi maradt ki az opciók közül és mi kéne és mi felesleges extra.
Akkor vmi akció miatt kaptam bele az ülés mellé könyöklőt. Bár még GPS és előkészítés nélkül legalább van egy tárolórekesz az ablak alatt, így is kevés a hely és hasznos lehetne. Ennek ellenére a könyöklő a formatervezés bakija. Lehajtva a kézifék használhatatlan. Felhajtva meg a benn lévő rekesz az és ronda. Fizetni nem fizetnék érte. Kihagytam az automatikusan sötétedő középső tükröt is - bánom.
Ami viszont must have és benne is van: Tolatóradar. Hátra nem látni ki belőle. Xenon: Remek fények, és ahogy beinduláskor forgatja a szemeit az adaptiv kanyarkövető fényszóróval az megfizethetetlen.
Amúgy az utóbbi meglepő mód csak sebességnél működik és viszonylag kis szögben. Viszont így is sokkal jobb mint xenonos Vectra, vagy kanyarkövetéses Peugeot vagy Golf miket korábban vezettem.
Motorikusan remek. Egy hátránya van: Dinamikus vezetésre késztet. Pedig városban csak N-ben használom. És sajnos vagy erős vagy kb betartja a katalógus közeli adatokat (bár még nyugodtan főuton se tudtam 5 körüli fogyasztásra késztetni). Ez gyakorlatban 9 körüli városi fogyasztást és 8 körüli 130 as autópályaátlagot jelent. A bent lévő kilóméter mind város vagy autópálya vagy Pilisi szerpentin. Utóbbi 20 as átlagát inkább nem hirdetem :p Ups.
Akárhogy is olyan autó ami nemegyszer hívogat kerülőn hazamenni.
A váltója: Minek nevezzelek: Hibáknál említettem egy konkrét hibát. Amúgy az csak álló helyzetben jön elő. Vezetés közben kapcsolati érzés remek. Korábban vezetett autóknál jobb. Viszont a fokozatkiosztás lehetne jobb is. Mintha az 1 túl hosszú lenne de óra szerint nem tudok vele 20 alatt menni. Viszont még ha alaptalanul is de 50-nél kéri, hogy kapcsoljak fel 6 ba. (alaptalanul 1400->1200 fordulat - minek?) Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy autópályatempónál is remekül gyorsul, másrészt utazótempón fogyasztása szerintem fordulatszámra visszavezethetően több mint az indokolt. Ha le akarnék hagyni egy fenekembe mászó BMW-t kibírnám a visszakapcsolást a gyorsulás alatt...
Az DNA A módjáról meg az elektronikus kütyükről általában annyit, hogy télen egyszer egy tükörjéggel fedett parkolóban voltam, és Julushoz odajutás alatt 2* kicsúszott alólam a lábam. Viszont vezetve semmi csúszásféle nem történt. Ez persze gond is lehet, mert nem igen kapok visszajelzést az út csúszósságáról, egyszerűen megoldja A-ban. Így késztet a biztonságos sebesség meghaladására.
Kormány D ben sokkal jobb mint bármit amit vezettem, N ben túl könnyen forgatható az ízlésemnek.
Ideális esetben D kormánybeállítását használnam N motorerősségével. Városban D felesleges veszélyforrás. Szerpentínen persze csakis D.
Hifi jó. Blue&Me jól szinkronizál telefonnal de egyszerre csak 1-el. Ráadásul telefonról nem tud zenét lejátszani. Arra külön USB van de azt meg Lumiám nem támogatja....
Már nincs a 2012 ben a korábbi évjáratban meglévő palacktároló a kesztyűtartóban.
Lehajtott hátsó ülés esetén befér egy Mountainbike/Országúti is hátra. 2 is.
Hátul még nem ült senki vagy max 1*, szerintem kicsi a hely de nem azért van. Viszont az első alapülések is fenomenálisak, oldaltartásuk is remek.
Amúgy a színét kicsit megbántam. Bár nem nagyon van alternatíva. Mindenesetre még Dániából választottam ahol pirosasként teljesen kilógott volna minden parkolóból (ott minden autó szürkeskálás). Itthon szinte több a pirosas mint bármi más.
Javaslom profondo kéket biros bőrrel...
Viszont van egy design extra amit választottam nagyon tetszik még mindig: Karosszéria színű műszerfalbetét. Feldobja. És jóval elegánsabb mint gondolná az ember.
Amúgy Julus a nevét egy teknősről kapta (Barátnőm nővérének teknősét hívták Julusnak - nem mindha lassú lenne). Rendszám alapján Magdalena-nak gondoltam hivni, de a Julus rajta maradt. Pedig inkább gokart mint teknős :D
Elnézést a sok hibának az említéséért. Tesztmérnök a szakmám - a véremben van, pedig igazából nagyon szeretem.
Hisz ami a legfontosabb mikor lemegyek a garázsba, vagy kiszálok belőle még mindig örömmel tölt el.
Hibalista
- 5000km után volt olajcsere - nyomatékosan javasolták. Ekkor meghúztak valami meglazult csatlakozót. - - 60-70km/h között sípol a bal fülemnél. Éjszakai háttérzaj mellett kikapcsolt rádiónál zavaró. Ezért lappangott 1 évig - most viszem majd szervízbe. - - 7 szer rányitotta a szomszéd autó a garázsban - szépséghibák. :(( - - Sebváltókulissza mintha laza lenne: Néha hátrát vagy egyet nem veszi be (nem is tudom odanyomni a váltót) de a másikba betéve már be lehet tenni az eredetibe is. De ne nyúljanak hozzá, nem tűnik vészesnek.
Ide hordtam szervizbe
Dunaautó
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15200 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Az MX5 klón Alfa maszkban |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
