A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 75 (1985-1992)

75 AlFA 75 2.td 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Régi mentőangyalom

Szöveges ítélet

4 év szerlem után, hűtlen lettem hozzá, és elcseréltem egy Fábiára ami az első időkben feledtetni tudta az öreg szerető szeszélyeit, de aztán jött egy Bora(szörnyű), majd egy Corolla(ez csak gagyi), és rá kellett döbbennem, hogy a mai napig nem tudok tőle karakteresebb autót elképzelni, és nosztalgiával pillantgatok egy -egy 75-ös után, ha még sikerül látnom egy kettőt néha-néha.
A történet egy alfettával kezdődött, mert a motor az előző Alfettám-ból származott, ezen a motoron megtörtént minden olyan műszaki "nagyvonalúság" helyrehozatala amitől rossz a híre a VM motoroknak.Kapott kisebb turbófeltöltőt,intercoolert. A hengerfejen az összes alumínium menetes furat meg lett erősítva acélbatétesre.A hengerfej csavarok alatti leszorító szilvamag alátétek össze lettek hangolva a hengerfejek különböző magasságaival, a hengerfejtömítések külön spec masszát kaptak , hogy jól végezzék a dolgukat.Az előző katasztrófák miatt új főtengelyt és néhány hajtókart is kapott, no meg persze új gyűrű garnitúrát(ekkor az is kiderült, hogy a motor valójában 2.4-es, a hengerátmérője és a löket 92mm voltak).Új adagolóra is szükség volt mert csak köpte a gázolajat , és az elődöm okosan a porlasztó csúcs rugóiból köszörült le, hogy valahogy még menjen a verda úgy 100-120 baron bírt befecskendezni. Adagoló és porlasztócsúcs cserék után 155 barral semmi korom.Így aztán ez a motor átvándorolt a 87-es gyártmányú 75-ösömbe, és hosszú élményautós időszakom beköszöntött.Az autó töbször is megmentette az életemet, nem jávorszarvas teszten ,hanem egy fogathajtó nélküli lovaskocsi kitör a kiserdőből kalandon kellett átesenem,semmi fék, csak kormányzás, kicsit le az árokba, majd vissza,picit megrázta a farát és mentünk tovább mindez 130km/óránál.
Egyébként a végsebesség tudott volna több is lenni de a kardán megoldás slendriánsága(külön gumibakon a motor, majd jön a tengely a 3 Hardy tárcsával, és végül hátul a megint csak külön gumibakozott sebváltó) miatt szétrázódott volna az autó.A futómű egyszerűen félelmetesen stabil, persze akinek a koreai ringatózás jön be,az bele se üljön egy ilyenbe.
A fékek lehettek volna jobbak harapósabbak, észnél kellett lenni az bisztos,légteleníteni jól csak úgy lehetett ha a fékolajtartályra teszün egy levegő nyomást(ja kulung hidrulikát is csak így lehet légteleníteni)Egyet biztosan el lehet mondani, aki olyan autószerelő, hogy csak opelt meg VW-t látott életében az ne fogjon hozzá egy ilyen géphez, mert egyáltalán nem nehezebb szerelni, de mindent másképp kell csinálni mint egy fronthajtásos tucatautón.
A kocsi kuplungja állat kemény és ehez illően azonnal harap is a motor. Nem igazán városi közlekedésre van kitalálva az autó.Negatívumok a motorról- télen -15 fok alatt , ha kint áll az autó veszélyes az indítás, az aksinak legalább meleg helyen kell lennie, a kötelező 3 perc bemelegítést nem szabad kihagyni, ha leállítjuk, a motor még járatni kell , nehogy a turbó lássa kárát, olajcsere ötezrenként szigorúan, az olajnyomást mindig figyelni kell, ha 2 bar alatt van szivattyú csere kell, vagy elmegy a nyomás a 3-as hengernél, itt van megcsapolva a kenés a turbóhoz. Ha nagyon lötyög a turbó tengelye 3-as henger be fog rágni, az olajfolyás a turbó szívó ágán rossz jel.
Kanyargó hegyi szerpentinen autózni az igazi élvezet, a De Dion hátsó híd szinte beteszi a kanyarba a kasztnit, a kormányszervó nem túl erős, de nagyon érezni a kanyrokat.
Fogyasztás 7 liter körüli ,ez ma sem rossz érték. Csomagtartó hatalmas, utastér- elöl lehetne nagyobb lábtér,ablakemelő kapcsolók a plafonon,egy keret a kézifékkar tiszta repülő.A kis pakoló rekeszekről nem beszélek , mert ez egy autó nem bevásárló kocsi.Legközelebbi tervem megint egy hetvenötös egy 2.5-ös 164-es motorral átalakítva, és meg egy két finomság.

Hibalista

- hengerfej szelephimba csavarok
- kardántengely
- henger,gyűrűsor

Ide hordtam szervizbe

sajátmagam

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1987
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Alfetta Következő autója? Fabia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 75 1985 (1986 - 1992)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)