Pedig nem is szeretem a dízeleket
Szöveges ítélet
Sosem akartam dízel autót venni. Tulajdonképpen mindig is utáltam a dízeleket. Füstölnek, csúnyán kerregnek, és dög lassúak. Hát mióta megvan az Alfám az utóbbi kett?re részben sikerült rácáfolnom.
2005 elejére annyira meguntam a Budapest-Nyíregyháza közötti ingázást vonattal, hogy döntöttem: nem érdekel mennyibe fog kerülni, veszek egy autót és azzal abszolválom havonta kb 6X ezt a nem éppen túl rövid utat. Bár mindig is benzines autóm volt, ezt a verziót hamar elvetettem, mikor a MOL 1 hónapon belül harmadjára emelte az üzemanyag árakat (hozzáteszem szerencsére nem sok közöm van a hazai benzinárakhoz. Szükségem volt egy munkába járós, olcsó, dízel autóra, ami viszonylag megy is. Hosszú keresgélés után vettem a mostani 1992-es 1.8-as TDi 33 Sportwagont. Azt hiszem tulajdonképp az autó külalakja fogott meg. Ilyen szép kombit, ennyi pénzért nemigen lehet mást kapni.
Mindenki hülyének nézett, hogy egy 13 éves 3 hengeres! olasz dízelbe vágtam a fejszémet. Annyira sikerült beparáztatniuk, hogy az autó mindenképp el fog romlani, hogy eleinte olyan félve közlekedtem vele, mintha 3 napos lenne a jogsim. Füleltem minden zörejt (amib?l alapjáraton van is b?ven, de ahogy eléri a b?vös 2000-es fordulatot egy csapásra csend lesz), naponta 4-szer ellen?riztem az olajszintet, stb. Azért most már kicsit bátrabban hajtom.
Március óta több, mint 15000 km-t tettem meg vele és ezidáig semmi baja nincs. Leszámítva persze azokat a dolgokat, amikr?l már amúgy is tudtam. Ilyen volt például az állandó olaj folyás. Tulajdonképp az autó összes testnedve szivárgott valahol. Ennek jótékony hatása azonban, hogy a motor környéke nemigen fog rohadni (nem minthogyha máshol rohadna). Szóval ezt a problémát nagyjából sikerült orvosolni, de azért 1-2 csöpp olaj mindig marad ott, ahol parkolok.
Egyébként az autó nyomatékból nagyon megy. Én még sosem forgattam 3000 fölé, de nem is érzem szükségét. 5-ösben ennyinél megy úgy 135-140-et, ahol a fogyasztás úgy 7 liter körül lehet. 120-nál ez lejjebb megy 6 literre. El?zni jóval nagyobb élmény, mint az 1.6-os Tiponkkal. Nem igazán érzem mikor kapcsol be a turbó, de 2000-t?l megindul és… és 3000-nél elváltok (tényleg nem akarom széthajtani és megint vonatozni).
Rövidre fogva jó kis autó ez, jól megy, keveset fogyaszt, nagy a csomagtartója (belefért a robogóm), de azért vannak hibái. Például a váltó számomra katasztrófa. Gyors kapcsolások elfelejtve (ilyenkor recseg), a pontosság ismeretlen fogalom. Ezenkívül a kicsit zavar, hogy gyorsításoknál füstfüggönnyel tudom álcázni magam, akárcsak egy „tintahal” (ezt ki is fogom rá írni). Állítólag rosszul van beállítva az adagoló. Mindegy, egy darabig még biztos megtartom.
Hibalista
- Tömítések, az egész elektromos rendszer, termosztát, a többi kopó alkatrész
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Egy szaki otthon a kisebb munkákhoz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 204000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tipo 1.6 | Következő autója? | Valami hátsó kerekes benzines:) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
