Méltatlanul becsmérelve...
Szöveges ítélet
Az autó 2000 dec. körül kerölt hozzám, melyet a bátyám hajtott el?ttem kb. 1-1,5 évig. Azóta is nyüstölöm napi rendszerességgel.
Leszögezem, hogy olasz márkákért rajongok, ett?l függetlenül pártatlan a véleményem igyekszem leírni.
Az élet napos oldala: amióta használom összesen kétszer volt, hogy nem tudtam vele elindulni: 1.) vizes benzin -20°C-ban befagyott és a jég a benzin útjába állt; 2.) balfa**, magát szerel?nek valló kontár rosszul rakta össze a gyújtást és elba**ta a légtömegmér? szenzorát(megjegyzem trükkösen, de sikerült beindítani 2 emberrel:egyik szabályozta a légtömegmér? csappantyúját a másik indítózott)
Összességében kényelmes, megjártam Olaszországot gerincsérvv nélkül (pedig 105 kg vagyok:-)), már 16 évvel ezel?tt (s?t a 83-s szériában is)volt benne magasságban állítható kormány, osztva dönthet? hátsó üléstámla, elektromos ablakemel?k, központi zár, színezett üvegek, elöl állítható fejtámla alapból. Gondosságomnak köszönhet?en a beltér máig jó állapotban van és csak rossz úton zörög, az olasz túra alatt csak az aprópénz csörgött a boxban.
Menetteljesítmény: ez az amit az Alfákat nem ismer? emberek nem is sejtenek. >1000 kg-hoz 105 Le társul, majdnem egyenes nyomatékgörbével. 100-ig ~9-10 mp körül alakul ez már-már átlagos, de 100 felett nem kevés er?sebb, nagyobb teljesítmény? mai kor autóit is sikerült levillogni autópályán.
Az emberek nem tudják, hogy az Alfa Romeo már IX. évsz. elején világversenyeket nyert, évtizedekkel azel?tt, hogy a mai nagyon népszer?, csilli-villi neon csodák gyárai/márkái esetlegesen még nem is léteztek.
A futóm? inkább feszes, kemény hangolású pattogós mintsem kényelmes és a Boxer motor adta alacsony súlypont miatt igen jó az útfekvése. A fék hatásos, eddig mindig megálltam fékúton belül:-)
Megbízhatóság: a 70e km alatt egyszer sem hagyott cserben
A megbízhatóság használattól függ, megvárni az üzemi h?fokot, gyakoribb olajcsere min?ségi anyagokkal, kátyúk elkerülése ill. nagyon lassan áthajtás, fékek kíméletes használata, váltókart nem széttépve használni, stb.
Az élet árnyékos oldala:
Összességében elég sokat költöttem rá az évek alatt (500-600e Ft): karosszéria lakatolás, a "csodálatos" utak miatt a borsos árú futóm?elemek gyakori cseréje, egy nagyobb motorjavítás (törött d.gy?r? miatt), valamint 16 év után kezdenek tönkremenni az eredeti alkatrészek is (Bosch benzinpumpa, lambda szonda, katalizátor).
Hibalista
- Kerékagy/csapágy; benzinpumpa (40e), hidrot?kék(16e), futóm?elemek(2*40e), termosztát (11e), kuplungkinyomó munkahenger, katalizátor (35e), lambda-szonda(15e), apróalkatrészek (1-2e Ft-s tételek)
Ide hordtam szervizbe
Szamosi Szervíz
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ber-Do Bt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiat 127 | Következő autója? | Alfa Romeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
