Driver´s car
Szöveges ítélet
Rég szerettem volna egy összkerékhajtású autót, méghozzá Alfát, de a 155 és 164 Q4 túl nagyok voltak nekem. A csak magyar tulajdonosokkal büszkélked?, 1992-ben Magyarországon vásárolt 33 P4 viszont egyszer?en tökéletes lett. Épp akkora, amekkorának lennie kellett (négy személynek ugyan kicsi lenne, de annyian nem is jártunk vele), a motorja pompás, a futóm? remek, az AWD-t nem kell magyarázni. Mintha odaragasztották volna az útra. Kicsit nagyobb a fogyasztás, mint a 2WD 33-nak, de megéri. Nagyon szerettem, megjártam vele Dubrovnikot, Drezdát, Nápolyt.
Hátrányai: egyrészt hogy az átlagnál egy kicsit többet kell vele tör?dni. A boxermotor nagyon kihegyezett technika, és igényli hogy foglalkozzanak vele. Semmi horror (kivéve az egyszeri vezérlés-ugrást, de ez azért más autóval is megeshet), csak olyasmi, hogy nem akármilyen teszkógazdaságos gyertyát visel el, meg egy-két tömítést ajánlatos cserélni, a váltóhoz finom kéz kell... akinek az igényeit a Zsiguli vagy a Suzuki eddig kielégítette, ne is gondoljon ilyen autóra. Csak annak való, aki az átlagnál többet vár el az autójától, de nincs sok-sok milliója, van viszont érzéke a finom szerkezetekhez.
Második hátránya a nem túl praktikus kialakítás. A hátsó ülésen egyértelm?en kevés volt a hely, az els?kön meg rosszul hasznosított. Ajtózseb meg ilyesmi egyáltalán nem volt. Kárpótoltak viszont gyári, kihúzható combtámaszos Recaro sportülésekkel, ami nem rossz üzlet :o)
Konklúzió: a különleges, sportos autók kedvel?inek ajánlom, az A-ból B-be tartó kollegák jobban járnak valami mással. És a P4-ek is :o)
Hibalista
- A bal hengersor vezérlése egyszer átugrott - vontatás, javítás, marha drága és baromi kényelmetlen.
- A váltórudazat többször szétcsúszott - nem drága, csak idegesít?. Egyszer kell rendesen megcsinálni (ami NEM gyári megoldást jelent) és többször nem lesz vele gond.
- Kézifék elköszönt.
- Benzinpumpa elkettyent, de azért hazajött így is Nápolyból. (A hazai benzin mellett nem is csoda hogy nem bírta szegény.)
- Meg persze a kopó alkatrészek cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Ital-Auto Bt.
Bp. Soroksári út 164.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Alfetta GTV | Következő autója? | Alfa 33 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
