Boxermánia
Szöveges ítélet
Gondolom most sokan csóválják a fejüket amikor a fentartási költségek és megbízhatósági szésznél az adható legjobb pontszámokat nézik. Pedig ez az igazság. Azt hiszem ez az autó tett totálisan Alfa fert?zötté, pedig féltem t?le eleinte.
9 évesen vettem 500.000 Ft-ért. Mindenki le akart beszélni róla. Kaptam csomó alternatív ötletet f?leg a II. Golfot ajánlgatta mindenki, hogy ennyi pénzért milyen fasza II-es Golfot tud. Igaz csak 1.6-os 75 LE-s extra nuku, öregebb is 3 ével de német min?ség! De nekem ezt akkor is ki kellett próbálnom, mert tettszett. Úgy ahogy állt a használtautó telepen, kilógott a sorból. Volt benne valami más nem az a sablon forma, no meg a boxer motor. Nem a QV változat volt mert az 89-ben még a hengerenkénti karburátoros 114 LE-s változat volt 1.7 QV jelöléssel. Ez ugyan azzal a motorral de központi befecskendezéssel 1.7 IE 107 LE-vel. Beleültem nagyon megtetszett a zöldes árnyalatú plüss kárpit. Nagyon kényelmes volt. Elektromos ablakok, központi zár, állítható kormány magasság, szervó kormány, ködlámpa, ARC ami abban az id?ben nagy szó volt. Mindent visszajelzett, még az ablakmosó folyadék tartály szintet is!! Beindítottam, a motor nagyon szépen egyenletesen járt. Elindúltam vele, és kb. 200 méter után tudtam hogy a Golf II. bizony a Kovács urak X.-ik autója, a Suzuki a Ti autótok, ez viszont az enyém lesz az tuti. Kifizettem hazahoztam. Fülig ért a szám végig. Nagyon jól ment! Könny? kis autó volt a 920 kg.-os önsúlyt a 107 LE-s motor nagyon dinamikusan mozgatta. A hangja mint a boxerek álltalában magas fordulaton gyönyör? volt. És csak ment, és ment. Nem kellett hozzá az els? egy évben semmi, csak benzin.Abból sem kért sokat álltalában 9 literrel beérte, igaz többnyira vidéki városokban és országúton, autópályán használtam, de ott rendesen! Soha egyetlen egy rendellenes zörej nem jött bel?le. A bels? tér m?anyagjai rossz úton némiképp zörögtek, de a rádió hangja már kis hanger?nél is elnyomta. Normál úton pedig semmi. Egy éve volt meg amikor thermostatot kelett cserélni benne kemény 1750 Ft.-ért illetve a m?szaki vizsgára való felkészítés, ill. azt megel?z? állapotfelméréskor kiderült hogy mindkét kézifék bovden küls? része el van törve, és azt cserélni kell, mert vizsgán abba belekötnek. A kézifék végül is jó volt, de ezt kicserélték. Ezen felül csak leveg?sz?r? olaj és olajsz?r? csere történt az autón minden 10.000 km -nél. Munkám miatt kellett megválnom t?le. Sajnos a 33 sz?k autó 4 feln?ttnek, és sokat kelett kollegákkal mennem az ország különböz? részeire, így kelett egy nagyobb. Azt tudtam hogy csak Alfa lehet így beszámítattam egy 155 1.8 TS-be. De mind a mai napig nagyon sajnálom hogy megváltam t?le. Szuper kocsi volt.
Hibalista
- Thermostat, kézifék bowden
Ide hordtam szervizbe
Fiat szervíz Kiskunhalas
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Delta 1.5 | Következő autója? | Alfa 155 1.8 TS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
