Az utolsó
Szöveges ítélet
Az írásban szereplő autó nem a tulajdonom, csak a karbantartásával foglalkozom, immáron negyedik éve. Az autót 2007 nyarán vásárolta a cég ahol dolgozom, az ügyvezető Alfa őrülete miatt. Pár hónap várakozás után meg is érkezett. Szép, tekintélyt parancsoló külső, jó fogyasztás és jó menetteljesítmény. Gyenge fék, beállíthatatlan ülés-kormánypozíció. Ezek voltak az első tapasztalataim, aztán telt múlt az idő…
Az első év gondmentesen alakult. Egy kötelező szervizen kívül más nem volt vele, plusz kapott még egy „dobozos” chipet és ennyi. Aztán elindult, amit én már sejtettem olasz autóról és pénteki gyártásról lévén szó. A gyenge fékhatás az autópályázás és a nagy tömeg is megtette a hatását. Negyvenezer kilométernél első-hátsó féktárcsa és fékbetét csere a kötelezők mellé. Majd nem sokkal utána a rádió hibája miatt a középső panel cseréje következett, ami tartalmazz a hűtés-fűtés szabályzó mellett még rengeteg mindent. Persze ez csak egyben, nem éppen olcsón cserélhető, de szerencsére itt még él a garancia. Felni görgőztetés is kellett, a szerviz szerint helytelen használat és a magyar utak miatt. Szerintem még a felni vaj puhasága is nagyban hozzájárult ehhez, de mindegy. Az előbbieket leszámítva még egy hibamentes év eltelt és egyben lejárt az ingyen javítás időszaka is. El is indult a lavina. Hogy mit mikor és hány kilométer megtétele után kellett cserélni pontosan már nem tudom, elég sok autóra kell felügyelnem ahhoz, hogy ez fejből ne menjen. Annyi biztos, hogy évente legalább egyszer, de inkább kétszer felni görgőztetés, olajcserénként mindig hol az egyik hol a másik oldali lengőkar cserje, és minden másodiknál teljes fékcsere is. Itt azért megjegyezném, hogy nincs finomkodva az autóval, ez persze nem azt jelenti, hogy éjt nappallá téve ki van taposva a bele, de ha kellett hajtva volt. Amiből én is kivettem a részem, mert ha vittem vele a górét, és utasított, hogy nyomjam neki, mert időre megyünk és késésben vagyunk hát én megtettem. Menni azt nagyon tud és az utat is kivallóan fekszi, a morcos tekintete pedig lehúzódásra készteti az előtte haladókat. A következő két évben egyre újabb és újabb hibák jöttek. Eldurrant a hátsó lengéscsillapító, kerékagyakból kiment a menet, (tőcsavarozni kellett, mert a négy kerékagy horror árba lett volna), fényszóró magasságállítójának szenzorát is cserélni kellett, hogy az autó előtt, ne pár méterrel érjen véget a fény csóvája. Elektromos ablak kapcsolója széthullott és a műszerfal fényerősség szabályzója is meghalt, amitől sötétbe borult a műszerfal. Szívósor pillangószelep rudazat szétesett kapni ezt is csak valami nagyobb és drágábbal, a szívósorral együtt lehet. Százezernél klímavezérlő, ami egyben van a már fent említett panellal (ára: 1.000.000Ft) olajfolyás több helyen, százötezernél kuplungcsere kettőstömegű lendkerékkel együtt (nem elkopott, széthullott) és olajfolyás újabb helyeken, száztízezernél gyűrűtörés (motorgenerál) most százhúszezer van benne, éppen a turbó meg a váltó döglődik. Négy év alatt üzemanyag nélkül az értékvesztést is beleszámolva tízen-hatmillióba került az autó. Persze gondolhatja mindenki, hogy péppé van/volt hajtva, de ez nem igaz. Ennyit ki kell(ene)bírnia. Azért van ami mellette szól: az út mellett soha nem állt meg.
Hibalista
- motor - turbó - váltó - rádió - kuplung - lengőkar - kerékagy - szívósor - féktárcsa - tömítések - klímavezérlő - lengéscsillapító - ablakemelő kapcsoló - fényszóró magasságállító - műszerfal fényerőszabályzó
Ide hordtam szervizbe
Nevét címét nem írom Ő se nagyon szereti ha ott van, bár ez nem rajta múlik.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 156 | Következő autója? | X5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
