Szuper, amikor megy
Szöveges ítélet
A szépsége az egyik fő ütőkártyája, mind kívülről, mind belül álomszép. Tényleg.
Nagyon kényelmes autó, elől-hátul el lehet férni, minden ellentétes híresztelés szemben, persze csak 4 embernek igazán jó, de ez a SUV-ok és az egyterűek kivételével ez nagyjából mindenről elmondható, az ülések szépek és nagyon jók. Magasan felszerelt, bár ez utóbbi logikai hézagokat tartalmazott: volt benne 3 zónás klíma, és a pótkerékhez is alufelni, de nem volt parkolóradar és tempomat... Elképesztően csendes, e tekintetben, ahogy azért az anyaghasználatban is: mindenképpen prémium!
A futóműve, ha nem kopog, nyekereg éppen (a magyar utakkal nincs jóban…) akkor egy álom, kényelmes, de nagyon feszes, pontos, örömautózáshoz igazán kiváló társ. A kormánya nagyon direkt, jól ad visszajelzést. A váltója feszes, férfias, pontos, jó váltási érzetet ad nagyon. A motor teljesítménye alapból a 120 lóerős gyári kivitelben is remek, sehol nem érezni kevésnek. Dízelsége ellenére könnyeden felpörög és szeret is forogni, és alul is nyomatékos. Nem versenyautó, de lehet vele mókásakat menni. A chipelés után pedig 150 körüli lóerővel, hát: hű, na úgy aztán nagyon ment! A fogyasztása városban 7,5-8,5; országúton 5,5-6,0; pályán 140-150-nel 6,5-7,0.
Viszont van, hogy nem megy... Valami apróság folyamatosan rossz rajta, nagy dolgok ritkábban, de időnként sajnos azok is, lásd a karbantartós részben... A nagy dolgok miatt heteket állt az autó, olyankor is, amikor nagy szükség lett volna rá... Ezt nem szerettem, bevallhatom. Tudtam, amikor Alfát vettem, hogy nem a megbízhatóság csúcsának veszem, azt is tudtam, hogy bármilyen javítás drága lesz (prémium felár), de aztán kiderült, azzal együtt, hogy egy csodálatos autó, ez mégsem az én habitusomnak való. Az utódja kiválasztásánál a szintén remek kormány-futómű kombináció gyakorlatilag minimum szempont volt, ebben az Alfa után beülve minden tucat autó rémesen trének hat, magasra tette az olasz szépség a lécet, na! :) A szívó benzinmotor pedig az érem másik oldala miatt volt elvárás...
Hibalista
- Rádió fejegység - bontott 20 000 - - Csomagtér zár - bontott 8 000 + munkadíj, összesen 20 000 körül rémlik - - Futómű alkatrészek: első nagy szilentek, bal első felső lengőkar, bal hátsó rugótörés, ez jut eszembe - összesen 100 000 körül - - Fojtószelep ház zárlat, 3 hétig állt miatta az autó, mire a harmadik helyen nagy nehezen rájöttek mi az oka: gyári fojtószelep ház 160 000 + munkadíj lett volna, helyette lett EGR, fojtószelep ház kiírás meg DPF kiszedés, kiírás és picit több erő ez összesen 150 000 körül volt - - 3 hónapra rá a turbó megadta magát (170 000 km körül), Zágráb mellett mellékúton, se előre, se hátra, turbófelújítás, olajcsere, akkor már az egy ideje bekrepált, de megszorulás miatt addig senki ember által el nem vállalt izzító gyertyák cseréje, minden, ami kellett összesen 360 000 Ft környékén. E miatt kb. 3-4 hetet ismét állt az autó, ráadásul Zágrábtól vele együtt a saját lába nélkül haza is kellett jutni, ez után búcsúztunk el egymástól. - - + 2 olajcsere és járulékos költségei darabonként 30-40 000 Ft körül volt - - És akkor a még tipikusan előjöhető sokszázezres dízel nyűgök közül a kuplung-kettőstömegű és az injektor felújítás váratott magára...
Ide hordtam szervizbe
Ismerős, aki az egyszerű dolgokat megoldja, de mivel hobbiból csinálja, így a nagy dolgokhoz nem feltétlen van eszköze.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lacetti 1,6 Platinum + LPG 2004 | Következő autója? | Accord Tourer 2,0 Lifestyle |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
