Szörnyen gyenge mérnöki megoldások
Szöveges ítélet
Nagyon sokféle autót vezettem már, de úgy hozta a sors, hogy az olasz autók elkerültek. A ridegsége, és pocsék ár-érték arány miatt a német autók nem tartoznak a kedvenceim közé, ezért sokak számára adott lehet, hogy akkor az Alfa jó alternatíva.
Előítélet nélkül ültem bele a céges, örökölt autóba.
Soha ilyen drága, és ennyire pocsékul megkomponált autót még nem vezettem.
Számomra a belső design nemhogy nem volt szimpatikus, de megőrjített a rengeteg műanyag, és az, hogy semmi nincs a megszokott, logikus helyen. Az autó eleje és az első tengely közötti távolság szokatlanul nagy. Gyűlöltem, hogy minden komolyabb bukkanónál leér az eleje. Azt hittem az Alfáról, hogy sportos. Ezzel szemben a 2.0-es dízel alig ment, csapnivaló a kanyartempója, de mindezért legalább elképesztően sokat fogyaszt. 8,2-es átlagfogyasztás szerintem ebben a kategóriában elfogadhatatlan.
Miután azonban cserbenhagyott egy olaszországi úton, (hűtőrendszer meghibásodás), végleg kiesett a kegyeimből. Alig vártam, hogy megszabaduljak tőle.
Hibalista
- Hűtőrendszer. Lámpa. Mindenhol zörög.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Hyundai i40 | Következő autója? | Peugeot 508 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
