A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 159 (2005-2013)

159 SW 1750 TBi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép családi autó ;)

Szöveges ítélet

A negyedik Alfám és eddig a legjobb.

A 164 után kellett valami, ami fiatalabb, azaz kevesebb korból fakadó nyűgje van, de ugyanúgy megvan benne a bugi és nem mellékesen a családdal is kompatibilisebb (vö.: öreg sz@r vs. szép új autó). Megnéztem egy Giuliettát is, de az családi autónak kicsi, így leszűkült a lista a 159 SW-re. Berlinát nem akartam, a 164 megmutatta, hogy a hagyományos forma nem túl praktikus (azelőtt 156 SW-m volt), amellett az SW szerintem szebb is.

A hazai kínálat siralmasnak bizonyult, tkp. kétféle autó volt a piacon, a német/olasz piac legaljáról frissen behozott, nem túl bizalomgerjesztő példányok, illetve a már itthon levő, szép, de túl sokra tartottak. Néztem egy 2.4 JTDm Ti-t, ami tetszett is, de nagyon sokra tartotta az eladó és a 19-es felni/gumi és a (nekem) kényelmetlen sportülés miatt is letettem róla. Végül a mobile.de-n találtam egy TBi-t, amit titokban mindig is szerettem volna, de itthon nem volt (legalábbis elérhető áron nem). Szép állapot, elég sok kilométer (2 és fél évesen 120k), de nagyon jó áron adták. A képek alapján az oldalborda is lelkesen áldását adta. Egy bökkenő volt csak: Hollandiában volt, 1300 km-re. Végül egy kétnapos túra keretében elhoztuk. Hazafelé volt idő próbálgatni, mondhatom nem okozott csalódást. :)

Elég érdekes a konfig. A spúr holland nem nagyon rendelt bele extrákat, nincs tolatóradar, navi, xenon, ülésfűtés, tetősín, metálfényezés; sima nero (gyk.: fekete). Viszont bőrös és van tempomat, a számomra valóban fontos extrák. Van még multikormány (LOL) és Blue&Me (MegaLOL). Ezek végül is használhatóak, de nem csak mai szemmel iszonyú primitívek; látszik, hogy csak azért csinálták meg, mert ezek "kötelezőek", muszáj rátenni az extralistára.

Az autó maga nagyon jó. Az úttartás pazar, nagyon stabil, kanyarban nincs dőlés csak az ív tartása egész extrém sebességekig. Cserébe a rugózás nem igazán komfortos. A futómű strapabíró, tanultak a 156 érzékeny szerkezetéből, akkora szilentek vannak a lengőkarokon, mint egy Big Mac. :) A motor nagyon szó, szépen húz alacsony fordulatról is és nem gond 150-ről sem elgyorsítani (azért a 12 szelepes, háromliteres, V6 Busso-ra gondolkodás nélkül elcserélném). A fogyasztás is OK. Persze városban dugózva elég szomjas is tud lenni. Az utastér elöl kényelmes, a hátsó sor kissé szűkös, de rövid távon három embernek is elviselhető. A csomagtartó elég nagy és jól pakolható. És nagyon szép. A 2000-es évek (szerintem) legszebb autója és a "minden idők" listáján is ott van.

Fenntartani tulajdonképp nem nagyon drága, de azért nem is egy Swift-kategória. Az alkatrészárakat nem igazán tudom, én kedvezményesen kapom őket. :), de tankolni azért kell bele és a kötelező/súlyadó se olcsó. Az olajcsere-periódus 35 ezer km, én 15 ezrenként cserélem.. A nagy fék miatt csak 17-es felni megy rá (abból se jó mindegyik, a gyári felni és a féknyereg közt van kb. 3 mm.), azaz nem olcsó felgumizni, már csak azért sem, mert erre az autóra illik megvenni a rendes gumit, nem az olcsó kínait.

Összességében nagyon elégedett vagyok. Egyáltalán nincs késztetésem, hogy lecseréljem, pedig ennyi idő után mindegyik eddigi autómnál volt.. Az más kérdés, hogy nincs is nagyon mire, Giulia még nincs és úgy hírlik nem is lesz belőle SW :( , Giulietta, Mito kicsi. A 4C-t nagyon bírnám, de az nem mindennapi közlekedésre való. Remélem az Alfa összeszedi magát és három-négy év múlva lesz a kínálatban megfelelő utód. Vagy ha nem, maximum megtartom tovább. :)

Hibalista

- Egy vízcső, stapbálcák hátul, ezen kívül csak kopó alkatrészek és folyadékok (vezérlés, gyertyák, fékek, olaj, szűrők).

Ide hordtam szervizbe

Alfarium.comHa nem lennének a barátaim, akkor is 10-est adnék :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 164 Super 3.0 V6 12V Következő autója? Giulia (remélem lesz SW)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 159 2005 (2005)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)