Súlyos és határozott egyéniség - 159 SW
Szöveges ítélet
Belga import, valszeg tekert óra. Régi nagy álmom volt a 159SW. Vásárlás elött sokat megnéztünk, ez a példány vmiért rögtön megtetszett. Fekete külső piros bőr belső :-). Belűl nagyon szép, egy-két nagyon apró sérülés, kopás látható, szinte észrevehetetlen. Nem egy erőgép, 115LE, de nekem bőven elég. Súlyos és határozott egyéniség. Kormányozhatósága átlagon felüli, fútómű kemény, sportos. Bp-en ez többnyire hátrány de városon kívül kárpótol. Ülések nagyon kényelmesek, egy egész napot kényelmesen el lehet üldögélni benne. 186cm vagyok, éppen elférek benne, bár lehetne a beltere pár cm-el magasabb. Nagyon merev, erős kaszni, egyedül a bal B oszlopban zörög vmi, az is csak roszabb minőségű úton. Pakolóhelyek nem nagyon vannak benne, egy nyavalyás 0.5l-es flakont sem lehet elrakni benne, ez elég bosszantó!
Az eladó sokmindent kicserélt rajta (vezérmű szíj, vízpumpa, kuplung, fékbetétek) de a cseréből maradt nekem is. Használtautó révén ezt én beleszámoltam a vételárba. Sok ismerős és barát ellenjavaslatára választottam az Alfát, idővel majd elválik, hogy jó vétel volt-e vagy sem, mindenestre én bízom bennne :-). Az egész család imádja, élmény minden alkalommal beleülni. Van egy feelingje, amit ha egyszer megérez az ember rabja lesz az autónak.
Fogyasztása igen változó. Városban, hidegben, dombokon 8-10l (vagy még több), miután bemelegszik. Autópályán 130-140-nél 6.5-7 körül van, 80-100-as tempónál elmegy 4.5-5l-el is! A nehéz kaszni kifejti káros hatását városi használat között a fogyasztásban, nyílván csodák nincsenek. Sportosabb vezetésnél az előző értékekhez hozzáadódik még pár liter.
Összeségében eddig azt kaptam amire számítottam, az autó kényelmes, szépen megy, sportos vezetési élmény, a család elfér benne és a sok kritika ellenére jól pakolható a hátulja. Itt megjegyezném, hogy magam mögé be tudok ülni az Alfában, míg egy új C5-ben előre kellett hajtanom a fejem a hátsó ülésen az alacsony (legömbölyödő) tető miatt!!!!
Hibalista
- Kormányszervó olajcsere (morgott) 20.000Ft - Akku csere (5éves gyári megadta magát) - Generátor elfüstölt (állórész tekercs, diódahíd csere) 50.000Ft - Injektor kipörgetés indítási problémák miatt (mind ok) 20.000Ft - Izzítógyertya csere (gyárival nem nehezen indult hidegben) 22.000Ft -
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Zrt. - Bp III. - szervóolaj csere illetve további javításokra árajánlatok kérése. HORROR árak, neten bezserzhető izzitógyertyát DUPLA ÁRON adják! 5500-ért vettem, ők 11000-ért ajánlották. Abszurd, még ha a szerelés is benne lenne a 11ezerben!
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
