Olasz, de ennyire?
Szöveges ítélet
Amikor megvettem, nem működött a vészvillogó és a csomagtér világítás, nem lehetett lekapcsolni a helyzetjelzőket, annak ellenére sem, hogy a világításkapcsolón van nulla, tehát teljesen lekapcsolt állás. Gyújtáson mindig ment a helyzetjelző és a műszercsoportok világítása. Ez később odáig jutott, hogy a hátsó fertályon szinte minden elmúlt, (helyzetjelzők, féklámpa, index) még a tankműszer is, hibakódokkal megfűszerezve. És volt egy állandó 300mA körüli áramfelvétele a kocsinak, leállítva, lezárva. Ez azt jelentette, hogy 3 nap állás után lemerült az akkumulátor. Beletelt fél évbe, és némi keresgélésbe, mire kiderült, hogy a "body computer" hibás, elégett benne egy 250Ft-os tranzisztor. Egyébként gáz elvételnél rángatott a kocsi, és tudott olyat füstölni, hogy az vállalhatatlan volt. Hideg indításnál, külső hőmérséklettől függetlenül kellett egy fél perces tekerés, mire beindult, hengerenként magához térve. Ez is felemésztett pár hónapot, itt a szívósor csere és az injektorok felújítása segített. Ezek mellett a fentebb már említett fék és futómű felújítások voltak még, illetve az olajhűtő elkezdett folyni, a tükrök fűtése elmúlt, a generátor feladta a küzdelmet. Ennek az ékszíja egyébként egy külön történet, egy flexibilis ékszíj, aminek nincs feszítője, fix ponton rögzített ékszíjtárcsák között fut. Ezt úgy lehet felrakni, hogy fel feszegetjük a helyére, amitől megnyúlik és utána nyekeregni fog. A hozzáférhetősége egyébként tökéletes, ha ki van szedve a motor. A helyén cserélni embertelen szopás. A lista nem teljes, ez egy meglehetősen kreatív autó. Vannak mindig ötletei, amikkel a gazdáját fel tudja vidítani. Közhely, hogy használt olasz autót ép elmével nem vesz az ember. Mint ahogy közhely az is, hogy SZÉP autót nem gyártanak a németek. Jó tulajdonságok? A második autóm, amibe JÓ beleülni. Az eddig általam birtokolt tizen-egynéhány autóból a W115 ("állólámpás") Mercedes volt még ilyen, abba is szerettem beleülni. Jó beleülni, jó nyomni egy gázt, jó belemenni egy kanyarba, mert stabilan fekszi az utat. Kiválóak a fékei, négy dugattyús Brembo fékek nem sok tömegautóban vannak. És szép. Ami persze egyéni ízlés kérdése, akinek tetszik, az meg fogja próbálni megvenni és fenntartani. Nem könnyű. Még akár kihívásnak is nevezhető. Megérte a pénzét? Nem érte meg, több mint egy milliót kellett rákölteni, egy év alatt, hogy aránylag normálisan üzemeljen. Mennyit ér, ha el akarnám adni? Nagyjából ennyit. Amit a vételáron felül rá kellett költeni. Csak egyszerűen jó beleülni és menni vele.
Hibalista
- Majdnem minden. Ami cserélve lett, a teljesség igénye nélkül: féktárcsák, fékbetétek, lengőkarok, generátor, akkumulátor, olajhűtő, duda, led-es pótféklámpa, fedélzeti komputer, résolaj rendszer, izzítógyertyák, izzítórelé, ablaktörlők, tükörlapok, szívósor. Ezen felül injektorok felújítása, beállítása.
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
