Nem is rossz!
Szöveges ítélet
3 db 156-os után hűtlen lettem a márkához,és egy Mazda6 dieselt vettem.Nem lehet rápanasz,korrekt autó.Csak lelke nincs.Így amikor elérkezett a csere ideje nem sokat gondolkoztam melyik márkát válasszam.Bár több tipust is kipróbáltam.Miután a pénzügyi lehetőségeim behatároltak voltak,a kisebbik diesel és az 1,8-as jöhetett szóba.Ráadásul komoly árengedmény volt rá.Így valóban reális értékén vettem.A próbák után a benzinesnél maradtam,mivel évente nem megyek többet 25-30ezer km-nél.Határeset,hogy mikorra dolgozza le a diesel a nagyobb befektetést.A motor nem rossz,ezt ki merem jelenteni,hisz a 156-osokból volt 1,6 1,8TS ill.2,0JTS-em.Érzetre még ezzel a nehezebb kasztnival is jobban megy mint a régi 1,8TS.A nyomatéka nagyobb és alacsonyabb fordulaton adja le.A fogyasztása szépen visszament a normális zónába a bejáratást követően.Most 8,5 l az átlag,de nem az egércomputer szerint. Az nevetséges,de nem csak ebben az autóban.Jól össze van rakva,valóban sokkal merevebb mint a 156-os.Zörgés még nincs,kiváncsi vagyok meddig bírja. A fényszóró magasságállítója megadta magát.Ez ma minden autó gyenge pontja? A Mazda6-ban is elromlott,kompletten cserélték a fényszóróval együtt előbb az egyiket,majd a másikat ganciában.
Minden 159-es tulajdonosnak el kell viselni,ill.meg kell barátkozni azzal a gondolattal,hogy ez az autó egy Alfa bőrbe bújtatott Opel.A motor a váltó,a fék megegyezik a Vectrákéval.Meg is látszik rajta, képtelenség gyorsan váltani vele,igaz nem recseg mint a korábbiak kettesből hármasba rakva. A JTS motorok blokkjait az ausztrál Holdentól veszik, az is GM érdekeltség.Igaz az Opelek meg tele vannak Fiat diesellel.Ha felni kell az autóra jó rá a Vectráé.( az osztókör 5x100mm ) A gazdaságosság megöl minden jó ötletet,az olcsó gyártás az úr,(lásd a biztonsági öv magasság állítóját!)bár így valószínüleg nem kell vezérlésmódosítót, és felső lengőkart javítani mint az elődökben.A kipufogót legalább jól hangolták szép érces hangja van ennek is. A komfort nagyon jó,nagyon csendes az autó.A kényelem megfelelő elöl,hátul nem szoktam ülni.A cipőm viszont a térdlégzsákba időnként beleakad,pedig csak 42-es. Bosszantó,hogy az apróbb dolgoknak nincs hely, a levéltárcámat éppen be tudom tenni a kesztyűtartóba.Az ajtózsebekbe a Cd tartót nem lehet beletenni.(Persze MP3-as rádióval kellett volna venni.) A legnevettségesebb a szemüvegtartó. Ha leteszem a földre és átmegyek rajta az első kerékkel,magyarul kilapítom,akkor befér,igaz elveszti szemüveg funkcióját.Ejnye! A csomagtartó jó nagy, síeléshez is elég 3 embernek tetőbox nélkül, az ülések lehajthatóak.Ezért vettem SW-t. A 3év vagy 120000km ingyenes karbantartás vonzó,de valószinű,hogy sokkal hamarabb fogok olajat cserélni, mert mint tudjuk az Alfák érzékenyek az olaj minőségére.Az elődök is meghálálták a jó és időben cserélt olajat.Az Opel motornak sem árthat.
A hiányosságai ellenére nagyon szeretem,komfortos klassz autó.Ha nem akarjuk sportautónak használni,csak örömünk lehet benne.Nem kell félni az 1,8-as motortól,normális autózáshoz bőven elég,és még jól is fogyaszt.(A kép még a kereskedésben készült)
A fényszóró magasságállító elektronika állító potméterének a közepe hiányzott.Bosch gyártmány.A szervízben mint a véres rongyot hordozták körbe.Azért vettem olasz autót mert németet nem akartam.Mellesleg milyen a minőségellenőrzés a Bosch-nál? És az Alfánál a végellenőrzés? No comment.
15000km-nél lengőkar csere.Nem kopog, nem kotyog csak nyeszereg mint a 156-osban.Garanciában szó nélkül cserélték.
Hát...
Még mindig nem zörög benne semmi,továbbra is egyben van,pedig útjaink zöme továbbra is kriminális.
Ha megint elromlik valami leírom.
Hibalista
- fényszóró magasságállító,jobb első lengőkar
Ide hordtam szervizbe
Fiat Kelet-Pest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8900 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda6 | Következő autója? | Eredeti olasz Alfa,ha lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
