Meglepetés
Szöveges ítélet
2006-ban ültem át egy általam fél évet használt, kifejezetten nem kedvelt Lexus IS220d-ből. Kicsit korábban egy 530d BMW-m volt, amit egy meggondolatlan váltással cseréltem a Lexusra. Az Alfára ezután pusztán azért esett a választás, mert a cégünk egyik német partnere jóvoltából olyan áron tudtam hozzájutni, hogy azt gondoltam: ha a legrosszabb történik, akkor sem veszítek túl sokat. Bevallom, én tényleg a legrosszabbra számítottam. Soha korábban nem volt Alfám, csak hírből ismertem őket, az ismerőseim szerint pénztemerő olasz sz*rok... Szóval mindenre felkészültem, ehhez képest kellemesen csalódtam.
Próbálom a lényegesebb jó tulajdonságait elmondani:
- 2 év és 90 000 km együttlét alatt soha, semmilyen problémám nem volt vele...kop-kop...Nem nyiszeg, nem nyöszög, nem romlott el semmi. Igazság szerint ennyire masszív téglának a régi 7-es BMW-t éreztem csak.
- A kormányzás közvetlensége, maga az irányítási érzet elmondhatatlan annak számára, aki nem vezetett még Alfát, én először nem hittem el, hogy lehet egy autó kormányzása tényleg ennyire más, ennyivel jobb, mint a többié. Ha beülök a feleségem Mazda3-asába, azt hiszem traktorban ülök.
- A fék ereje brutális.
- A motor 200LE, és 400nm, 1500-4200-ig teljes erővel húz, ez nem a háromezernél meghaló dízel. Emiatt előzésnél olyan biztonságérzetet nyújt, amilyet a 3 literes dízel BMW se tudott, pedig az papíron egy picit erősebb volt.
Néhányan biztos hülyének fognak nézni ezért a mondatért, de szerintem frenetikus hangja is van. Egy dízelnek. Hihetetlen, hogy az olaszok a dízelek kipufogóját is hangolják, de igaz. Alapból utálom, ha egyáltalán lehet hallani a motor hangját, de el kell ismerni, ebben van valami. Ráadásul pont akkor hangos csak, amikor kell. Alapjáraton, városban mélységes csend van belül.
- Az autó egyébként is rendkívül halk, se futóműzaj, se szélzaj nem jön be. 130-nál ugyanaz az élmény, mint 180-nál. Autópályán, gyors tempónál érezhetően halkabb a Lexusnál is, pedig állítólag az a leghalkabb autó a világon... no comment.
- Kívül-belül szép, hirtelen nem is tudom eldönteni, hogy annak örülök jobban, amikor reggel meglátom, vagy amikor beleülök. Hogy is mondjam annak, aki nem tapasztalt ilyet? Chris Banglet nem illik egy lapon emlegetni Giorgetto Giugaroval, na. Az olyan lenne, mintha Deák Bill Gyulát hasonlítanám a Vivaldihoz...
- Először azt gondoltam, hogy legnagyobb hátránya, hogy a német kategóriatársakkal szemben alacsonyabb a presztízse, de aztán rájöttem, hogy ez pont nem számít. Ugyanis a legpozitívabb dolgot a végére hagytam:
Az Alfások integetnek egymásnak! Ebben a rohadt, fapofájú bunkókkal teli városban, mint amilyen Budapest, ez egészen különleges érzést ad. Intek valakinek, ő jókedvűen visszaint, mindketten elismerően csettintünk egyet, és úgy érzem magam, mintha egy kellemes, laza, jókedvű nyugat-európai városban lennék, ahol az autózás nem csak arról szól, hogy a saját négykerekű bunkeremmel dugózom. EZ AZ, amiért lehet egy autót: egy drága, valójában díszből, önzésből, kivagyiságból vett használati tárgyat szeretni.
Hibalista
- Sajnos nem tudok ide mit írni, a kötelezőkön kívül nem volt semmi.
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi
Nem is hiszem el, hogy MA ilyen Magyarországon van. Családias márkaszerviz, figyelmesek, becsületesek, gyorsak, jó áron dolgoznak, és nem műanyag a kedvességük!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 220d | Következő autója? | Majd még kiderül |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
