A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 159 (2005-2013)

159 2.2 JTS 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Kognitív disszonancia

Szöveges ítélet

A tízmilliós keretbe sok minden belefért volna 2006-ban, a végső választást az akkoriban választható legjobb dizájn ihlette. Emellett legfeljebb a Lexus IS 250 rúghatott volna labdába, annak viszont magas az övvonala az én ízlésemnek, így hiába a kiváló motor, a rengeteg extra, a megbízhatóság vagy az Alfák rossz híre, nekem mégis leginkább erre a látványra indul meg az adrenalin, nem a fémes, tankszerű japánra.

Nem bántam meg, az autó tényleg karakteres. Remek futómű, kitűnő fékek, elsőkerekes autóhoz képest példás váltó, németesen merev karosszéria, meg se nyikkan. Elegáns a műszerfal vörös megvilágítása, a show tovább fokozódik a belső, automatikusan elsötétedő tükörbe integrált két vörös led fényével, ami diszkréten megvilágítja a sebváltón pihentetett kézfejet.

Amikor viszont sikerül felülemelkedni azon, hogy a pirosnál mindenki minket bámul, vagy, hogy csak úgy magányosan tízedszer is körbejárjuk a parkolóban, nos, akkor azért lehet fogást találni a százötvenkilencesen. Kezdetnek itt van mindjárt az ára. Ezért a pénzért VW Passatból kétezres turbót lehetett venni kétszáz lóerővel, klimatizált bőrszettel és még nagyjából annyi további extrával, ami úgy negyedórára lefoglalja a márkakereskedés nyomtatóját, Opel Insignia dettó, ráadásul az dizájnban is felveszi a versenyt. Az extrák ráadásul nagyon drágák az Alfánál, a feketén kívül minden szín feláras, a Xenon szetthez pedig nem „jár” a fényszórómosó, hanem azt is meg kell venni. A 159 ezen kívül fájóan alulmotorizált még a kérdéses 2.2 benzines, 185 lóerős motorral is, semmi hangja, és álló helyzetből indulva hamar gombostűfej nagyságúra zsugorodik az említett konkurencia tükrében, ami nem igazán cuore sportivo. További meglepetés, hogy a hátsó ülést sem lehet ingyen lehajtani, a hűtött pohártartó pedig a cédétartóval van kombinálva az első kartámaszban, amit az ember becsukva tart, de ha ő nem is, az első fékezés biztos gondoskodik erről. Szóval, aki nem csak a cédéit akarja hidegen tartani, a golf szetten és a LV bőröndökön kívül mást is akar tárolni a csomagtartóban, netán étkezőkocsinak nézi a négyajtós szedánt az rosszul választ, az Alfa gran turismo, nem családi egyterű. Aki étkezni akar, álljon meg egy fogadónál.

Probléma, hogy a saját találmány bézs alfatex kárpitozás minden létező felületen brutálisan koszolódik, a praktikusnak épp nem mondható, feláras, szintén bézs (!) szőnyeg az első esőt sem éli túl, igaz, fém 159 embléma van benne, azt talán meg lehet tisztítani. A fogyasztást minden gyári adat ellenére még egy személlyel, üres csomagtartóval, autópályán is kizárt dolog tíz liter alá szorítani, a beltér nagyságáról pedig sokat elmond, hogy ha a sofőr meghaladja a száznyolcvan centit, akkor háromszemélyessé zsugorodik a fülke, a bal egy mögött ugyanis gyakorlatilag megszűnik a lábtér.

Persze ezeket nevezhetjük csupán apróságoknak. A használat során viszont olyan dolgokkal is találkozik az ember, amikkel rémálmaiban sem, kezdve attól, hogy a kormányról vezérelhető empéhármas BOSE hifi a kormányról csak számot vált, beletekerni nem hajlandó, folytatva egészen odáig, hogy a mélynyomó az átvételkor egyszerűen nem volt bekötve. Három napig ordíttattam a magnót mire rájöttem, hogy mégsem én vagyok a hülye. A tízperces szerelés után viszont, amióta bekötötték, remekül szól, egy szó sem érheti. Az mp3 lejátszás sajnos kezdetleges, az írott cd sokszor szaggat, különösen a cd külső trackjei-nél. A számcímekből csupán nyolc karakter látható a hifi kijelzőjén, a maradékot csak akkor látjuk, amikor csigalassúsággal végre bedöcög a kijelzőbe. Állítani persze nem lehet, az ékezetes karaktereknél pedig szimplán elhasal a szett, azok helyén szünetjelet kapunk.

A feláras, motoros tetőablak borzasztóan zajos minden állásban (beleértve a csukottat is), a kezdetektől beázik és a nyitogatás ereje babakád alakú krátereket vájt a tetőbe mind a négy sarkán. A motorosan behajtható tükrök elvileg színre fényezettek ám nem színre fényezve érkeztek, ezt a márkakereskedő az óta ingyen korrigálta. Az esőérzékelőnek legalább tíz perc zuhé kell, hogy megtalálja a megfelelő frekvenciát, a fényszóró pedig semmilyen terhelésnél nem ad megfelelő magasságú világítást, viszont állítani sem lehet, mivel automata. Igaz, legalább világít, az elődökről még ennyit is alig lehetett elmondani. A fűtés két év használat után is egy űrbázis bonyolultságával borzolja az idegeket, az automata hőfokszabályozás használhatatlan, hidegben még a legalacsonyabb beállításnál is ömlik belőle a meleg egész addig, amíg az érzékelők is megközelítik a kabin addigra már trópusi forróságát. Marad az ülésfűtés, azzal semmi probléma, kivéve, ha bekapcsolva felejti az ember, mert akkor jó eséllyel kivágja a biztosítékot a következő indítózásnál.

Végeredményben a 159 annak ajánlható szívesen, akinek nem kerül pénzébe, szereti a feltűnést, fontos neki a vezetési élmény és képes együtt élni a kompromisszumokkal. Valljuk be, bár a fenti hibák idegesítőek, korántsem végzetesek, ahogy engem, úgy mást is kárpótolhat a megunhatatlan külcsín és az örömteli vezetés, amit kevesen tudnak az Alfán kívül.

Pándi Atya

Hibalista

- Nem hibásodott meg semmi a használat alatt

Ide hordtam szervizbe

SPQR

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 147 Következő autója? 325 ci
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 159 2005 (2005)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)