Igényes, de lomha
Szöveges ítélet
Első generációs 156 1.9 jtd-ből ültem át. Ahhoz képest írom le a tapasztalataimat.
+ Nem zörög
+ 18-as felnivel is puhább a futómű, mint 15-ös a 156 volt
+ nagyobb belül
+ jó a blue&me, tűrhető a hifi hangja
+ pályán gyorsabb
+ gyorsan bemelegszik
+ az üléseket jobban lehet állítani
+ szebb, igényesebb belül
+ nem nyiszog a futómű, a 156-ban a vadiúj lengőkarok is nyiszogtak
- a kormányt többet kell tekerni, sokkal kevésbé közvetlen
- a kormány sokkal érzéketlenebb, Astra szintű, alfához méltatlan
- a fékek kifejezetten gyatrák a 156-hoz képest. Vészfékasszisztens nélkül alig van lassulás
- a váltó a hülye újságíróknak biztos tetszik, mert pontosabb, meg rövidebb úton jár, mint a 156-ban, de akadozik, és testépítőnek kell lenni ahhoz, hogy egyik fokozatból a másikba rakja az ember. A pontatlanságot lehet szokni idővel, ezt nem. A végeredmény az, hogy a váltások sokkal lassabbak, mint a 156-ban
- 2-3 másodperces a turbólyuk. Iszonyat. Annyira, hogy autópályán gyorsítás közbeni váltásnál hatalmasakat bólint. Országúti előzésnél kifejezetten veszélyes, mert miután felváltok pl. harmadikból negyedikbe, egy örökkévalóság telik el, míg felpörög a turbó.
- A fenti miatt városban hirtelen kigyorsítani, ügyeskedni vele lehetetlen. A gyakorlatban sokkal lomhább, mint az 1.9-es 156 volt. 0-60-ra a 156 1.9 JTD 115 lóerővel jobban gyorsult, mint ez 200 lóerővel. Vicc.
Összegzés: egy nagy, zörgésmentes, kívül-belül igényes és kényelmes autó. Viszont lomha, és vezetni egyáltalán nem élvezetes. Legalábbis nincs egy szinten a 156-al. Az áltag rántotthúsevő magyar autósnak biztos sokkal jobban megfelel, de nekem azért hiányzik az alfás vezethetőség. Sajnos a 156 4 év után már annyira csörgött-zörgött, hogy lépnem kellett, de remélem a következő középkategóriás generáció jobb lesz. Bár ahogy nézem az újabb alfákat, kifejezetten ronda a formájuk.
*Edit1: - Megjöttek a zörgések. Egy részük a bal B oszloptól, pont a fejem környékéről jön. Kattog, nyiszog, a szilikon se segít rajta. Iszonyat idegesítő. Eddig tartott a csoda.
*Edit2: - Az ablaktörlő konstrukciós hibás. Bármilyen, korábban látott hagyományos ablaktörlővel ellentétben ennek a lapátja lényegében egy darab hajlékony műanyag, ami C alakban érkezik, és amikor ráhajtom a szélvédőre, szépen rásimul...elvileg. A gyakorlatban nem simul rá tökéletesen, és akárhogy hajlítgatom kézzel, mindig van egy terület, ahol nem töröl. Általában a látómező közepén. Esőben kifejezetten veszélyes. Letörném a kezét annak, aki ezt kitalálta. GM van ráírva.
*Edit3: - Világújdonság! Ilyet még soha nem hallottam! Egy teljesen új típusú zaj jelenik meg 110 felett. A rosszul felfekvő ablaktörlő silány gumija alatt befúj a szél, emiatt folyamatosan, hangosan serceg. Mintha lenne egy beépített Geiger-Müller számláló az autóban.
*Edit4: - A kipörgésgátló hóban semmit sem ér. Inkább kipörgés-limitálónak mondanám, érzésre kétszeres pörgést enged. Ha pl. 1500-nál elpörögnek a kerekek, 3000-nél már nem pörgeti tovább. Ügyes.
Hibalista
- Xenon, Akku. Egyelőre. *Ablaktörlő
Ide hordtam szervizbe
Szamosi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 77000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 156 | Következő autója? | mittudomén |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
