A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 159 (2005-2013)

159 2.4 jtdm 

Az ítélet értékelése
1,5(2 db)

Igényes, de lomha

Szöveges ítélet

Első generációs 156 1.9 jtd-ből ültem át. Ahhoz képest írom le a tapasztalataimat.

+ Nem zörög
+ 18-as felnivel is puhább a futómű, mint 15-ös a 156 volt
+ nagyobb belül
+ jó a blue&me, tűrhető a hifi hangja
+ pályán gyorsabb
+ gyorsan bemelegszik
+ az üléseket jobban lehet állítani
+ szebb, igényesebb belül
+ nem nyiszog a futómű, a 156-ban a vadiúj lengőkarok is nyiszogtak

- a kormányt többet kell tekerni, sokkal kevésbé közvetlen
- a kormány sokkal érzéketlenebb, Astra szintű, alfához méltatlan
- a fékek kifejezetten gyatrák a 156-hoz képest. Vészfékasszisztens nélkül alig van lassulás
- a váltó a hülye újságíróknak biztos tetszik, mert pontosabb, meg rövidebb úton jár, mint a 156-ban, de akadozik, és testépítőnek kell lenni ahhoz, hogy egyik fokozatból a másikba rakja az ember. A pontatlanságot lehet szokni idővel, ezt nem. A végeredmény az, hogy a váltások sokkal lassabbak, mint a 156-ban
- 2-3 másodperces a turbólyuk. Iszonyat. Annyira, hogy autópályán gyorsítás közbeni váltásnál hatalmasakat bólint. Országúti előzésnél kifejezetten veszélyes, mert miután felváltok pl. harmadikból negyedikbe, egy örökkévalóság telik el, míg felpörög a turbó.
- A fenti miatt városban hirtelen kigyorsítani, ügyeskedni vele lehetetlen. A gyakorlatban sokkal lomhább, mint az 1.9-es 156 volt. 0-60-ra a 156 1.9 JTD 115 lóerővel jobban gyorsult, mint ez 200 lóerővel. Vicc.


Összegzés: egy nagy, zörgésmentes, kívül-belül igényes és kényelmes autó. Viszont lomha, és vezetni egyáltalán nem élvezetes. Legalábbis nincs egy szinten a 156-al. Az áltag rántotthúsevő magyar autósnak biztos sokkal jobban megfelel, de nekem azért hiányzik az alfás vezethetőség. Sajnos a 156 4 év után már annyira csörgött-zörgött, hogy lépnem kellett, de remélem a következő középkategóriás generáció jobb lesz. Bár ahogy nézem az újabb alfákat, kifejezetten ronda a formájuk.

*Edit1: - Megjöttek a zörgések. Egy részük a bal B oszloptól, pont a fejem környékéről jön. Kattog, nyiszog, a szilikon se segít rajta. Iszonyat idegesítő. Eddig tartott a csoda.

*Edit2: - Az ablaktörlő konstrukciós hibás. Bármilyen, korábban látott hagyományos ablaktörlővel ellentétben ennek a lapátja lényegében egy darab hajlékony műanyag, ami C alakban érkezik, és amikor ráhajtom a szélvédőre, szépen rásimul...elvileg. A gyakorlatban nem simul rá tökéletesen, és akárhogy hajlítgatom kézzel, mindig van egy terület, ahol nem töröl. Általában a látómező közepén. Esőben kifejezetten veszélyes. Letörném a kezét annak, aki ezt kitalálta. GM van ráírva.

*Edit3: - Világújdonság! Ilyet még soha nem hallottam! Egy teljesen új típusú zaj jelenik meg 110 felett. A rosszul felfekvő ablaktörlő silány gumija alatt befúj a szél, emiatt folyamatosan, hangosan serceg. Mintha lenne egy beépített Geiger-Müller számláló az autóban.

*Edit4: - A kipörgésgátló hóban semmit sem ér. Inkább kipörgés-limitálónak mondanám, érzésre kétszeres pörgést enged. Ha pl. 1500-nál elpörögnek a kerekek, 3000-nél már nem pörgeti tovább. Ügyes.

Hibalista

- Xenon, Akku. Egyelőre. *Ablaktörlő

Ide hordtam szervizbe

Szamosi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 77000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 156 Következő autója? mittudomén
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 159 2005 (2005)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)