Igazi Gran Turismo
Szöveges ítélet
Fájó szívvel váltam meg Alfa156 2,5 V6-os SW-mtől az új szerelemért.
Az auto németországból , kereskedők (értsd : nepperek) hozták be a kevés munka nagy haszon vezérelvet követve, de érekes módon a végösszeg még mindig 30%-kal van a mo.-i szalonárak alatt ( viszont nem szervizelik 3 évig ingyen a kocsimat ). Ha az elődöt (156SW) életmódkombinak titulálták, akkor ez joggal érdemli a tank becenevet. A trendi karosszéria nővelés (kb 10-10 cm hossz és szélesség) mellett több, mint 300kg-nyi önsúly már mutatja hogy ez nem egy cuore sportivo által mozgatott sportos, temperamentumos jármű, hanem egy masszív, nagyon merev, maga elöl mindent félresöprő autó. A széles középkonzol a hosszú, és vérfagyasztó tekinteű orr, erőt és masszívitást sugároz, a 200 Lóerő pedig kelló dinamikát biztosít.
Eddig még nem tapasztaltam a tesztek és népitéletek szerinti kárpit és csavar hullást, szerintem az autó nagyon egyben van, a német hatás érzékelhető ( pl. index-kar, lámpakapcsolók, tolatóradar, ülésfűtés kapcsolói, stb ) , de egy nagyon jó GranTurismo . Országúti temponál (120-ig) mélységes csend van, az úttartás kifogástalan, városban viszont érezni a kaszni súját.
A csomagtartó lényeges (kb. 30%-os) növekedése a hátsó ülléssor rovására ment, de négy személynek hosszútávon így elég hely jut. Vegyes használat esetén nem kért többet 8,5 liter gázoljanál.
Túl az 50-en ....
Lassan 2 éve használom szeretett autómat , éppen túl vagyunk az 50 ezer km.-en. Eddig elvitt mindenhová és haza is hozott. Autópályán 160-nál szinte hangtalanul falja a kilómétereket, a turbó-nyomás vemelkedése jelzi az emelkedőt, élvezet volt vele Horvátországban kerülgetni az übermensch német PDTDI és TDCI játműveket (amiket - érdekes módon - csak hegynek felfelé lehet kielőzni...)
Átlagfogyasztása 8,2-8,5 között változik.
Hibalista
- vadi új auto, minden OK !
- 2007 Az EGR-szelep (?) hibája miatt nagyon sok korom rakódott le a szívó(nyomó) oldalon, garanciában cserélve.
- 2008 EGR szelep funkiciójának ideiglenes korlátozása (dugózás)
- kormányszervó olaj utántöltés kb. 1 dl.
Ide hordtam szervizbe
még sehova
Fiat Best Autóház - kötelező szervízek, olajcsere
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A kötelezező szervizeket a Fiat-Best Autoházban végeztettem. A munkafolyamatokat végig figyelemmel kísértem, a szerelő elöször őrült a kiváncsiságomnak, de miután rákérdezett, megnyugtattam, hogy BIZALMATLAN vagyok, nem kíváncsi !
Amúgy korrektek voltak
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 156 2,5 V6 | Következő autója? | Alfa 169 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
