Gyönyörű tank!
Szöveges ítélet
Húsz év vágya teljesült, amikor megvettem. Tulajdonképpen vehettem volna már előbb Alfa Romeót, de helyette FIAT-ok voltak nekem, Cromák, Marea. Amikor vehettem volna 164-est. akkor jött a második Cromám, a Mareát, pedig egyéb megfontolásokból vettem. Amikor a 159 megjelent a piacon, egy szerelem született első látásra. Két éve amikor megvettem, azt vásároltam, ami a lehető legritkább, fekete SW, 2.4 motorral, piros bőr belsővel, automata váltóval. Az autó gyönyörű, Ausztriából származik, igazából törésmentes, és később derültek ki a hibák. Jobban mondva az első saját kilométereken. Búgtak a kerékcsapágyak, kettőt ki kellett cserélni, illetve a felső lengőkaroknak lógása volt. Ez természetes, hiszen használt autó. Minden ki lett javítva, sőt alapos szépészeti kúrán esett át, ennyi idősen az emblémák kopottak, ez a gyönyörű autó, nem érdemel kopott márkajelzést, tehát kicseréltem elől-hátul. Az autó imádnivaló, csodálatosan megy, hangja fenomenális, az automata csendben teszi a dolgát. A műszerfalra tekintve, az ember minden gondját-baját elfelejti, mert annyira szép, annyira retro, és sportkocsi feelinget áraszt magából. Az útra oda van ragasztva, futóműve zseniális, a fékek harapnak. Vezetési kényelme, és élvezete egyedülálló, viszont a hátsó utasok lábtere a méretosztály átlaga alatt van. Hátralátása katasztrofális, ezek a negatív tulajdonságok a szépség miatt keletkeztek. Ehhez meg kell említeni, hogy ez egy Sportwagon, aki kombit akar venni, pakolásra, az felejtse el ezt az autót. Már a csomagtartó kiképzése miatt is, ami nagyon szép kidolgozású, és nemes anyagokat használtak fel. És ehhez jön az Alfás életérzés, az Alfások üdvözlik egymást, mai elkorcsosult világunkban ez egy üde színfolt. Aki nem ezekért a dolgokért vesz az Alfát - vezetési élmény, szépség, egyediség, kifinomult izlés - az messzire kerülje el. Akinek a pohártartók száma, a multimédia, a csomagtartó mérete számít, az válogasson a német prémium autók között. És megmarad a szürkeségben is.
Egy év csodálatos használat után bekövetkezett a katasztrófa! Egyik pillanatról a másikra hengerfejes lett a motor, és a vizsgálat, és szétszerelés után derült ki, hogy a henger falai is sérültek. Komplett motorfelújítás. Kétségbeesés. Hála Szatmári mesternek, aki felkarolta az autót, és nekiállt újjá varázsolni a motort. A bontott motort eleve mindketten elutasítottuk, nem hallgattam az "okosok" tanácsára. Sajnos itt derült ki, hogy a kereskedő csúnyán átvert! A motor hengerfeje le volt szedve és nem síkolták ki egyáltalán, csak kipasztázták. Ezt nem lehetett látni, azt tudtam, hogy le volt véve a hengerfej, de hogy így csinálták meg, erre nem gondoltam. Utólag tudtam meg, hogy Ausztriából nem szabad autót venni, mert katasztrofális dolgokat tudnak produkálni az ottani szerelők, illetve az osztrákok nemtörődömsége miatt. A 30ezres olajcsere periódust aki betartja, az nemtörődöm ember. Sajnos kint így gondolkodnak, és nem számít nekik, hogy 200 ezer kilométer elteltével, a második tulajnál mi történik. Az autó csodálatosan talpra lett állítva, igaz ez hónapokba, és hatalmas összegbe került, de kaptam egy vadonatúj motort, minden rajta kicserélve, csak a blokk maradt meg, szívósor vadiúj, generátor, önindító felújítva, befecskendezés bevizsgálva. Csodálatosan működik, meleg motor esetén összetévesztik a hangját egy benzinesével, belülről a fordulatszám emelésével a hang a V6 gurgulázására emlékeztet. Én járattam be, csodálatosan muzsikál, autópálya fogyasztása elfogadható, városban (Budapesten), simán hozza a gyári 11.8l-es fogyasztást. De legalább az adatok valóságosak! Automata váltós 200 lovas Alfát nem a fogyasztása miatt vesz az ember!
Nagyon sokat költöttem rá, de így van egy csodálatos "új" autóm, amit soha nem szándékozom eladni! Lehet, hogy veszek egy másik autót a későbbiekben, de ezt életem végéig szándékozom megtartani! Lesz belőle egy csodás veterán autó, ezzel a szépséggel egyik új autó sem tud konkurálni.
Hibalista
- Felső lengőkarok cseréje - 2db kerékagycsapágy cseréje - Teljes motorfelújítás
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szatmári szerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Marea 1.9 TD | Következő autója? | nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
