Egy álom vált valóra
Szöveges ítélet
Előtte egy 156os alfám volt, arra 1milliót költöttem javíttatás miatt 4 év alatt. Hulladék. De amit adott feeling nem engedett szabadulni a márkától és mindenki megrökönyödésére vettem utána egy 159est. Még a mazda 6 volt opciós, de formába a közelébe sem érhet.
2009ben vettem 2,5évesen, tömör gyönyör.Fekete kombi.Szerintem azóta sincs szebb kombi, csak hasonlóan szépek(Audi,új Mazda, BMW,Honda accord). Szóval külső- belső designe (navival) máig is időt álló,ergonómia tökéletes, a felhasznált anyagok minőségik, így 170 000 kmnél sem zörög benne semmi. Jó hangrendszer, teljes kényelem. Mindenki megnézi, továbbra is van tekintélye. Egy ismerősöm csak "batmobilnak" hívja:)
Hibák: - érintkezés hiba: időnként el ment az erő, el kezdett dadogni, gyorsan egyértelművé vált,h elektronikai hiba, de hogy hol az nem. Vittem több szerelőhöz, de semmi. Végül vettem bontóból 20 ezerért egy teljes motor kábel szettet. Ajánlott a munkatársam egy szerelőt akihez már kábel szettel vittem,h szerelje be, erre ő megkérdezte a hibát, bement egy érdekes hajlított fogóért, valamit csinált a kábeleknél, kb 3percig tartott és utána azt mondta: menjek, nem lesz vele több problémám. Igaza lett, azóta 5év eltelt- persze egy petákot nem kért érte...Azt mondta ez minden márkánál előfordul.
- EGR: a 100 000 olajcserénél elfelejtettem mondani ,h az EGRt takarítsák ki..
Majd pár ezer km után pályán az elektronika lekorlátozott max 80 km/h ra.
Ekkor szakszervízbe - Szamosihoz- vittem mert az volt pont közel és azért jókat hallottam róluk. Azt mondták,h a részecske szűrő vagy mi van eltömődve, ezért végig futtattak rajta egy progit ami felhevítette a rendszert magas hőmérsékletre és kifüstölte a lerakódásokat.. vagy mi. 10 000. Na kb 500km után újra ugyanaz a hiba, megint ez a játék, és utána megint ez a hiba...Akkor már irány Sanyibácsi meg az internetes fórumok és arra jutottunk,h az egr szelep lehet a ludas! Ki lett takarítva és azóta minden újból jó.
- Hátsó ablakemelő: na az egyik már fél év múlva megadta magát,azt azóta sem csináltattam meg, a másik meg 4 év után(7évesen). azt már cseréltem: összesen 18 000 bánta munkadíjjal együtt.
- kutyacsont és kormányösszekötő rúd: elhasználódtak kb 150 000kmnél. Pár ezres tételek és utána újból csend honolt az utas térbe.
Fontos megjegyeznem,ugyan nem tudom a korábbi tulaj 90 000 kmig cserélt e benne fékbetétet, tárcsát, de nekem a megtett 80 000km után sem kell!!
A kormánymű a nehézz orr miatt már megvételnél is kicsit lógott. Sanyi bácsi azt mondta,amíg nem folyik az olaj, nem kell vele foglalkozni. Azóta sem folyik:)
Az autó kicsit alacsony, tud kellemetlen meglepetést okozni. Figyelni kell az útakon lévő buckákra, nehogy leverje az olajdeknit. Jártam úgy is,h a mély parkolóból vissza kellett tolatnom, le ért az eleje.
Gyári 150 Le nekem nagyon kevésnek tűnt a 160lovas benzines 156 alfám után. Városban a szuzukis simán dinamikusabban tudott közlekedni és ez mérhetetlenül irritált! Alig fél év után chippeltettem egy nagyon profi emberkével(a dyno pados hülyítéseknek ne dőljünk be). Németből kérte le a progit, ami először nagyon harapossá tette , 2100nál rászabadult a hatalmas nyomaték és elég volt kordában tartani. Egy hónappal később vissza mentem és kicsit vissza vett belőle. Így kb 170 le, nagyon jól megy, nem füstöl és továbbra is 6,5l fogyaszt max! Én mindig számolom, szakmai ártalom.
Így 6év után sem tervezem a cseréjét, mert megbízható, szép, kényelmes , takarékos,biztonságos családi auót. Messze nem átlagos.
Meg az én meglátásom az,h gyakorlatilag az autó gyártás 2006 óta nem mutat semmi fejlődsét. Értelmes elektronikából nincs több, nem kényelmesebbek, nem erősebbek, nem takarékosabbak és nem szebbek az új középkategóriás autók sem. Ez egyébként elég szomorú. Viszont lesz mellé egy Brera, mert az egy igazi szépség.
Hibalista
- Kutya csont 3000 ft - Kormány összekötő rúd 6000ft - Hátsó ablakemelő, mindkettő. 15 000 -/db - Érintkezés hiba- 0 ft - EGR eltömődött - 5000 takarítás
Ide hordtam szervizbe
Kunszentmiklós Tóth Sándor - kis szaki, vagyis inkább zseni, ebből adódóan potom pénzért dolgozik.A család autóit kizárólagosan csak hozzá hordjuk.Egy baj van csak vele, kommunikáció csak személyesen.. Vmit valamiért
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 156 | Következő autója? | Brera az asszonynak |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
