az Olasz Tibi
Szöveges ítélet
Mondhatni megrögzött Alfás vagyok, hogy miért, mert a formavilága és megbízhatósága, ár/érték aránya a legjobb a piacon plusz egy Alfa Romeoval az ember nem csak egy munkábajárós vasat vagy egy presztízst vásárol, ha nem annál sokkal többet, barátokat, ismerősöket, na meg egy csodaszép társat kap.
Használtam pár 159-et, hosszabb távon egy 2,4-es, rövidebb távon egy 2.0-ás dejzelt jóformán 8 éve már csak dejzel autókat használtam, mivel nem volt házon belül értelmes alternatíva benzines területen, őszintén szólva a Tibiről (TBI) is elég lehangoló képet festettek teszteken mint menet dinamikában, mind fogyasztásban de hát a puding próbája a kóstolás... szóval sikerült hozzá jutnom egy 2012-es Berlinea-hoz ami ráadásul TI és jól felszerelt, bár mondjuk a gyári navi elég silány viszont hogy nézne már ki 2015-ben a prosztó műszerfal nem is beszélve arról, hogy nem találnék el a madarasteszkóig, ahová rendszeren járunk elb@aszni a keresetünk :) Szóval van benne minden, ami a mai követelményeknek megfelel, sport futómű, sportkormány, nagykerék, félbőr stb. Az az igazság, hogy egy 2005-ös modell még mindig megállja a helyét formailag a többi konkurens között, egy ragadozó, egy dög, egy "hiába futsz úgy is elkaplak" forma, a motorháztető alatt 200 le duruzsol. A 156 után a 19-re húztak lapot a digók és bejött, ez 21-lett.
Nagyon eltalálták az olaszék ezt az 1750cm3 túrós benzinest, dízelebb egy dízelnél, 1200-tól húz tiltásig azaz 6500-ig, nincs kókadó nyomaték egységesen húz minden tartományban, hang az nem nagyon van talán 4000-től szűrődik be egy kis sportosság, viszont van 1G-s kanyarsebesség rossz úton felpattogó gyári sport csillapítókkal (ez cserés lesz valamilyen normális sportgátlóra), sínautó feeling, gyors előzések, 70-nél hatodikban tötymörgés (a hatodik elég hosszúra sikeredett) és mindezek mellé egy 9,6-os átlag fogyasztás, ez ennyi egy megyei városi közlekedéssel és egy autópályás 150-es sebességgel, szerintem elég korrekt. Életem eddigi legjobb Alfája.
Hiba egyenlőre semmi, tankolni kell és taposni a gázt.
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
a Barátomhoz, FerCar autószerviz, Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 114000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 159 | Következő autója? | Giulia 2.0 TBI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
