A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 159 (2005-2013)

159 2,4 MJDT Ti 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

Az eddigi legjobb autóm!!!

Szöveges ítélet

2010 februárban került hozzám az autó. Eredetileg valami FAM-os vezér szolgálati autója volt, de a Chrysler házasság miatt, marketing okokból le kellett cserélniük, az új testvér valamely modelljére. Az autó full extrás, ráadásul Ti felszereltségű, ami sportosabb tömésű bőr üléseket, bőrrel bevont műszerfalat, 19"-os kerekeket tűzpiros féknyergeket, gyári ültetést, meg egyéb csecsebecséket takar. Az egész autó kívűl belül gyönyörű. A 2005-ös forma, még mindmáig az egyik legszebb az utakon, persze ez szubjektív magánvélemény. A legmegbízhatóbb autóm eddig pedig volt pár......Jellemzően olasz autóim voltak elötte pontosan 6 db Alfa, 2 db lancia, de volt egy közel 3 éves kitérő, egy Japán Mitsubishi személyében. Az összes autóim közül 3 db-ot vettem újonnan szalonból. Két 156-os Alfát, és a Mitsubishi-t.
Jelenleg 66k km van a 159-ben, de ehhez a futásteljesítményhez mindhárom elötte újjonan vásárolt autómnak lett valami hibája. A 156-osoknak az első futómű cseréje vált aktuálissá, 35-40k km környékén, a Mitsu, még 10k-t sem futott mikor trélerre került, aztán 60k-nál ki kellett cserélni valami 90.000 Ft-os szart benne, mert nem akart elaludni a motorvezérlő lámpa, és 90.000 km-nél komplett első futómű, lengéscsillapítók, szilentek, toronycsapágyak....rengeteget fizettem érte, mondván nem bírja az utakat. Ok. az Alfák sem, de ez speciel egy SUV volt!
A 159-es teszi a dolgát. kétszer volt szervizben, 30.000, 60.000 ezen felül egyszer egy helyzetjelző izzót cseréltek ki rajta, kb. 2 perc alatt, fizetni se kellett érte. Automata 6 fokozatú váltóval van szerelve a gép. Ettől kissé tartottam, mert előzetesen volt alkalmam vezetni egy 166 3.0 V6 Q-System váltóval, na az maga volt a pokol! Ez az új q-Tronic viszon ég és föld! Pontosan precízen teszi a dolgát, mindig abba a fokozatba van, ahol épp lennie kell, nincs bólogatás, hezitálás, normál üzemmódban nyomatékból, sport üzemmódban erőből old meg minden forgalmi helyzetet ellentmondást nem tűrően! Az automata váltó miatt a fogyasztás vegyes használatban jellemzően 9-10 l/100km de ehhez hozzá tartozik, hogy ritkán előznek meg, elég dinamikusan közlekedek.....A nyár elején kint Svájcban, ahol mindenhol, mindenkit mérnek, töltöttem pár napot, baromi fegyelmezetten minden sebességhatárt betartva, akkor 7 litert fogyasztott, de kín szenvedés volt! Senkinek sem kívánom! Az autóban a BOSE premium HIFI-je van gyárilag beépítve 9+1 hangszóróval, a +1 a gyári SUB! Nagyon szépen tisztán, és ha kell baromi dinamizmussal szól, eszembe se jutott hogy esetleg tovább kéne fejleszteni, pedig adok az igényes audio rendszerekre. Az egyetlen zavaró dolog az autóban az első hátsó parkradar rendszer. Igaz néha napján jól jön, de ezen finomíthattak volna még. Sajnos tolatáskor is jeleznek az első szenzorok, és már akár magas út patkát is bejeleznek, ilyenkor mindig eltereli a figyelmet a tolatásról, mert a kis ábrát bámulom, hogy akkor mi aggat és hol? Szerencsére ezt a vészcsipogó rendszer, egyetlen gombnyomással el lehet némítani, ill, kikapcsolni.
Az autó dinamikája teljesen megfelel a várakozásaimnak. A gyárilag 210 LE-s diesel motorra még valami tuning box-ot is rátettek az előző tulajék, elvileg 235-240 LE-m van, fene se tudja nem mérettem be. De az biztos, hogy a cimborám kézi váltós 2006-os ugyanezen motorral szelet 159-énél érezhetően jobban meg, és a Gyárilag megadott 228km/h-s végsebességet Garmin GPS szerint is sikerült túlszárnyalni, eddig 237 km/h a max, de ha lett volna még kis szabad pálya, asszem megfutotta volna a 240-et! Természetesen Német autópályán!
Szummázva, a legjobb, legszebb, legmegbízhatóbb autóm ami eddig volt, remélem a késöbbiekben sem cáfol rám!

Hibalista

- 1 db helyzetjelző izzó kiégett!

Ide hordtam szervizbe

Kiat KB Autoteam

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 24000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Outlander Következő autója? majd ami a 159-est leváltja!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 159 2005 (2005)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)