AZ Alfa
Szöveges ítélet
Most mesélek!
Új céggel szerződtem, cégautó kellett, reprezentatív, full service leasing szerződéssel.
Futottak még:
Mondeo után evidens lett volna az új generáció, végülis Fordságát elfeledve egész szerethető volt az MK3. Mentem is a kereskedőhöz tesztvezetni. Jó volt, érzésre ugyanaz, méretre még kicsit nagyobb, korrekt áron korrekt felszereléssel (kivéve persze azokat a dolgokat amik a német trendben alapok, nálunk meg nem... rossz szájíz)
Mindegy gondoltam, hát legyen. Kompromisszumot kötni tudni kell. Hogy 5 hónap amíg megjön? Bocs, annyi időm nincs. Lássuk mit adnak Mazdáéknál!
Mazda6
Rögtön hozzák, 3-4 hét ami nagyon jól hangzik, viszont...
A kívülről gyönyörű autó belülről megdöbbentően sivár. Attól tartottam a tesztvezetés előtt, hogy majd rossz lesz a 4 éves Fordomba visszaülni egy ilyen csoda gép után. Ellenkezőleg: felüdülés volt. Az időm nagy részét az autóban töltöm és nagyon nem mindegy mi vesz körül. Mazda ejtve.
.... közben persze kértem ajánlatot 159-re, de messziről sem fért volna bele a keretembe...
Jöttek a kifutóban levő Japánok, Toyota Avensis, Honda Accord, de a képlet ugyanaz mindenhol. Lelketlen megbízható gépek, sivár belsővel.
Aztán jött egy szalonautó. Alfa 159 fekete SW, dízel, progression. Mit veszíthetek alapon megkerestem a szalont, ajánlatot kértem.
Tesztvezetni nem mertem, szinte babonás félelmemben, hogy az Alfában is csalódni fogok.
Jött az ajánlat, és kész csoda, minden klappolt. Kis kínlódás még a szerződéssel, aztán autóátvétel.
A kiglancolt autó lélegzetelállítóan szép volt. Metálfekete, bézs alfatex plüss belső, ezüst tetősín, csillag alufelni, vörösben izző műszerek... Hiába a 30 év, meg a komoly üzletemberes fellépés, úgy bazsajogtam mint egy 5 éves kisgyerek a karácsonyfa alatt.
Azóta jártunk már itt-ott együtt, és szépen gyűlnek a kellemes emlékek. Először is az automatikus klubtagság az alfás közösségben, az hogy úton útfélen üdvözöljük egymást, aztán a dízel létére lelkesen forgó és szívmelengetően morgolódó motor (tudom, hogy dízellel nyomatékból autózunk, de szinte kéri, hogy nyomjam neki még, mééég MÉÉÉÉG), a brilliáns futómű, ami nem csak a kanyarok vadászatánál huzza mosolyra a szám, de minden alkalommal, mikor változik az útburkolat minősége, mert mindent közvetít, miközben az úthibákat gyönyörűen kisimítja. Zseniális!
A kormány olyan direkt, hogy sokszor az az érzésem az autó a gondolatomat kitalálva követi az utat, mert én ugyan nem mozdítottam rajta.
És a végére hagytam a legszebbet a belső teret. Egy komoly német presztízsautó sem tud ilyet. Egyszerűen jó beülni, újra és újra rácsodálkozni a szépre. (Apró csalódás a műanyag középkonzol a különleges körömreszelő dizájn helyett, meg a menetstabilizátor vakkapcsolója)
Tudnék sorolni apró hibákat, de mégsem teszem, mert bolondnak nézne a nagyvilág. Mint azt a szerencsétlent, aki feleségül vett egy gyönyörű szupermodellt, akinek igéző a tekintete, hibátlan a teste, és a szex is isteni vele, mégis arra panaszkodik, hogy az anyja főztje azért jobb...
Hibalista
- Kis rezonancia a jobb tükör felől
- semmirekellő autórádió (asszem Blaupunkt, suttyó németek!)
Ide hordtam szervizbe
Fiat Kelet Pest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo TDCI, kombi | Következő autója? | ALFA-ALFA-ALFA :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
