Több, mint autó
Szöveges ítélet
Eddig volt dolgom pár autóval.
Voltak irgalmatlan büntetések (Ford Scorpio, Pug206), voltak közlekedési eszközök (Astra, Ascona), de olyan autóm amelybe ha beülök, elindítom a motort, megfogom a kormányt s egy másik világban érzem magam… Olyan egy volt. Egy Alfa 145. (Szerepel az ítéletek között)
Egy volt és most ismét van. :-)
Ez év márciusa óta egy 156 SW.
Előtte Opel Astrát vezettem. Mit mondjak? Mint amikor egy műanyag dugós korrektül összerakott fehérbor után megkóstolunk mondjuk egy Heimann Cervaest.
Igen tudom, akik csak isszák a bort, de nem válnak eggyé vele, azoknak a félédes vörös az igazi...
S kit érdekel, hogy a 10 palack csúcsborból 1 dugós? Kit érdekelnek a megbízhatósági statisztikák? Szívesen élnék azzal a problémával, hogy évente egyszer trailerezni kell a Maseratim. Mert a másik 364 nap pótolná...
Az előző Alfába 160ezer km-t tettem. Ezzel még "csak" 30ezernél tartok 6 hónap után. S imádom. Ezt is.
S nem érdekel, hogy csomagtartó ajtaján nincs kilincs, hogy ennyiért egy Mondeonak 2x ekkora a csomagtartója.
Claudia Schiffer az anyajegye nélkül kevesebb volna...
Rossz tulajdonsága:
A kasztni lehetne merevebb, néha padkára felhajtáskor nyöszörög. De érdekes módon még így is annyira tökéletes a futómű: egyszerre kényelmes és sportos. Persze nagyobbat üt az úthibákon, mint egy C5, de úgy megy kanyarban, nagysebességnél is, mintha sín volna alatta.
"Rossz tulajdonsága":
Modellfrissítéskor kapott kompjútert. Hogy miért azt, ami benne, azt nem tudom. Mert ekkor már létezett a 147-es. De a 147-esé helyett valami ultragagyi került bele. Mind funkciójában - ezt inkább nem részletezem - mint pontosságban. A lényeg: képes kiírni, hogy még 1600 kilométerre van üzemanyag tankolás után (bruhahaha) és szerinte az átlagfogyasztás 7,2-7,5 liter. Namármost ez a kútnál mindig 8-9 literre jön ki. De ha ez a 150 ló 10 litert enne, azt sem sajnálnám. (Hozzáteszem, hogy történik mindez 180km/órás autópálya és városi "dugózás" kombinációjánál)
A szerviz költségekről nem tudok nyilatkozni, mert béreljük az autót egy flottakezelőtől, fix díjért. Meg mert eddig nem is volt vele semmi gond. Az előző Alfámmal szerzett tapasztalataim alapján azt kell mondjam, hogy NEM drágább fenntartani egy Alfát egy hasonló kategóriájú Opelnél. Egy VW-nél pedig olcsóbb. Annyi mindössze a különbség, hogy az Alfás vezetési stílusnál több fogy a fékből, a szilentből, a kuplungból, mint az Asztrás vezetési stílusnál. Szóval aki spórolni akar, az vezesse az Alfát Asztrásan. :-) Na de feleségül venni a szépségkirálynőt és sajnálni tőle a pénzt parfümre???
(Kötekedők kedvéért: a gyártási év 2005, de az autó 2006-os forgalomba helyezésű, ezért tud most 2006 októberében fél éves lenni)
Még valami:
Itt minden népítéletben 6-7 literes fogyasztás szerepel. Szerintem ez kivitelezhetetlen. Nekem az átlag 8,5-9 liter (nagyrészt város és autópálya tempó kicsit tempósabban).
Egy cseppjét sem sajnálom a gázolajnak - főleg hogy az 1,6-os Astra is legalább ennyit evett), csak nem értem miért kell mindenkinek lehazudni a valós fogyasztást, mintha azon bármi is múlna, mintha azért különdíjat osztogatnának. (Azért írom ezt, mert eddig egyetlen általam használt autó sem azt fogyasztotta, ami itt a népítéletben a nagy átlagban szerepel, hanem 1-2 literrel többet)
Hibalista
- Most van benne 30ezer km. Eddig semmi. Illetve egyszer eltömődött a klíma kondenzvizének elvezetőcsöve és a kondenzvíz beszivárgott az utastérbe.
- 2007. szeptember 17.: 72ezer km-nél tartunk és természetesen még mindig hibátlan, a klíma kondenzvizét elvezető cső eltömődésétől eltekintve, amit gondolom a múltkor tessék-lássék módon tisztítottak ki.
Ide hordtam szervizbe
Bérelt autó, nem tudom hova "hordták" az eddigi 3 kötelező szervízre.
Illetve egyet tudok: Fiat Kelet-Pest volt a 60ezres szervíz kivitelezője. Részemről messzire elkerülni. Egyrészt telefonálnak délután négykor, hogy nem lesz kész aznap az autó, mert X alkatrész nincs raktáron (1 héttel előtte tudták, hogy menni fog az autó...). Másrészt az autót értékesítő márkakereskedés kis emblémája rá volt az autó 5. ajtajára ragaszta, kb. 2x10 cm méretben. Ez őket zavarta, ezért lekaparták, de úgy, hogy a matrica ragasztóját nem távolították el teljesen, hanem igénytelenül ott virított, percek alatt teleragadva kosszal. Baromi igénytelenül nézett ki.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Alfa 159SW - ha nagyon jól megy Lancia Thesis :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
