Tartalomhoz a forma - Amfora
Szöveges ítélet
Utáltam? Szerettem?ugyan,imádom, most is.A küls? elcsábított,de néhány kanyargós útszakasz után a tartalom is magával ragadt:az autó annyira tapad az úthoz,hogy az már felt?n?.
Bár hibátlan olasz autóim voltak el?tte (brava,Bravo),mégis majréztam a megbízhatóság miatt,ezért kerestem egy egyéves,még garanciális,értékvesztése jelent?s részén átesett példányt.Az autó egybe van,ritkán hallani némi kis nyöszörgést az utastérben,de ahogy megjelenik,úgy el is t?nik,egy id? után.Bels? kényelme,ülések tartása kit?n?,a hátsó ülések formázottságuk miatt szintén nagyon kényelmesek,hosszú ül?lapjuk ritkaság még nagyobb kategoriáknál is.Sok helyen sz?knek írják le,ami egyáltalán nem igaz,csupán a sportosan jól tartó ülések miatt van ilyen érzés.Akinek több kell, az vegyen 166-ost.A 156 középkategoria.Pohártartó,kis retikül polcocska nincs,mobil tároló rekeszecskék is kimaradtak a tervezésb?l.Szerencsére.
Beülve és látva a fordulatszámmér?n,hogy a piros mez? 7ezer fölött kezd?dik rájön az ember,hogy ezt az autót nem a pohártartóért vette meg.1600 kbcm,120LE.Pörgetni kell,de nem csak azért érdemes,hogy száguldozzunk,hanem (zene nélkül) a hangorkán is külön élvezetet jelent.Eltudom képzelni,mit nyújt e tekintetben -is- egy nagyobb motor.
Érzelmek,érzelmek,100%-ban,de a tetejében az autó még jó is.A legendákkal ellentétben jó.Úgy ahogy a legendákkal ellentétben min?ségi etalonnak kinevezett márkák min?ségben nem 100%osak,viszont érzelmek terén érzelmekr?l nem is beszélhetünk.
A leírt alkatrészek cseréjén kívül nem volt problámám.Az olajpálcát érdemes néha megnézni.Nálam 10ezrenként fogy egy liter motorolaj.
Eleinte kicsit soknak t?nt a fogyasztás,de végül rájöttem,hogy az mindig attól függ,hogy melyik cip?met vettem fel.Emlékeim szerint így 7,5- 10,0 l/100 km között mértem,legtöbbet 8,5 körül.Az 1,6-os Bravamhoz képest egy jó litykoval több megy el.Igaz kicsit más ritmusban.
Nagyon kacérkodom egy M-jettel,
de az nem mostanában lesz.Fogyi csökkentéshez,vettem egy ki Piaggio Libertyt,városban,ha tehetem mindig ezt használom.három literrel eljárok.Az AR 156 úgysem városi autó.
Hibalista
- Vezérlésmódosító,2szer is,szerencsére gariba cserélték;
- stabilizátor silent;bendix
Ide hordtam szervizbe
Fiat Stoll - Pécs.megszünt
majd Fiat Boldizsár
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ábel autóház, aFiat csoport új pécsi bástyája
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | Fiat Panda Mjet(mai üa.árak mellett) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
