A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 156 2.0 TS Selespeed SP3 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Talján Telivér

Szöveges ítélet

Uszkve két éve van nálam az autó - idén a hetedik evébe fordul - a kilóméter mérő órában több mint százezer km. éktelenkedik, amiből jómagam enyhe túlzással 20 darab ezrest sikerült beleplántálni.
Igazság szerint nem szeretnék feleslegesen hablatyolni az autó szépségéről, hiszen bárki fölüt egy prospektust, vagy letölt egy képet az internetről láthatja micsoda esztétikai remekművel van dolga.

A motor: A kétezres agregát rendkívül jól muzsikál (és ez szó szerint értendő) mind a 155 főtengelyen mért ló meg van benne, 3000-es fordulattól jön meg az ereje és 7000-ig nem is lankad, tehat igazán nem nevezhető Japános alsó fordulattartományban nyomatékszegény "nying-nying" motornak, ebből következően nincs is feltétlen szükség 5-nél több előremeneti fokozatra.. Miután kézhez vettem, nem különösen örömtelien konstatáltam, hogy a vízhőfokmérő mutatójának a hegye általában inkább az 50 C-hoz állt közelebb, mint az ideálisnak mondható 90 C-hoz (ez persze még mindig a jobbik eset), szóval egy gyors termosztát csere után újra vissza állt a világ rendje. Olajat eddig még nem kellett utántölteni, ill. semmilyen főbb elem nem szorult eddig cserére a motortérben. Az erőforrás cserben egyszer sem hagyott, ellenben egyszer igen érdekes jelenségre lettem figyelmes a motor egyszercsak elkezdett rángatni kisebb nagyobb kihagyásokkal. Kiderült, hogy a gyertyák közé a szelepfedélen keresztül rejtélyes módon víz szivárgott melynek útját egy szilikonos kis „gáttal” el lehetett torlaszolni (azóta nincs ilyen probléma).
Amire oda kell figyelni az a légtömegmérő ami általában 60 ezer km. után minden Alfában bemondja az unalmast. A fogyasztása a motor méretébol és a karosszéria tömegébol következően átlagosnak mondható, nagyon tág határok között 8 és 15 literre tenném 100 kilóméterenként, abszolút a sofőr jobb lábának a súlyától függően.

A váltó: Csöppet sem mondható átlagosnak. Leegyszerűsítve a F1-ből kopírozott robotizált szekvenciális automatával van dolgunk, természetesen jóval butítottabb formában mint a versenygépekben , mindenesetre nem lebecsmérlendő, hogy a millenium forduló évében egy ilyen teknikát aplikáltak az olaszok egy családi limuzinba. A szerkezet jól végzi a dolgát kellően gyorsan vált fel és a leváltást kísérő hangjelenség igencsak szívetdobogtató érzés. Mivel nem hagyományos autómatáról beszélünk ezért nem jelentkezik fogyasztásnövekedés és erővesztés, viszont ennek fejében lényegében teljesen használhatatlan a full autómata opció mely a city névre hallgat. Ebben az üzemmódban olyan sokáig gondolkozik a software, hogy az ember kínjában egyből a kormányon helyet foglaló + ,ill - gomb valamelyikéhez kap, melyel autómatikusan eltűnteti a műszerfalon helyet kapó LCD-displayen azt a fránya CITY betűsort. Szervízigénye nem nagy a Seles olaj tartályába időnként cészerű belekukkantani, ill. a levaltásokkal nem árt hogyha óvatos duhaj az ember, mivel ez nagymértékben megterhelheti a váltó hidraulikus kartját.

A kasztni: Elérkeztünk a fekete leveshez tulajdonképpen minden rossz ami csak rossz lehet. Röviden: rozsdásodás, kerékcsapágy, futóműbajok, kerékproblémák (igaz utóbbi kettőért személy szerint a mi hőn szeretett Demszkynket teszem felelőssé, nem pedig a Lombardiában szorgalmasan dolgozó talján munkásokat, dehát akinek Allroad Quattrora telik az nyilván nem foglalkozik a közúton helyetfoglaló két méter átmérőt is meghaladó tankcsapdákkal.)
Az utastérről dióhéjban annyit, hogy semmi nem zörög csörög menet közben, minden a helyén van. A klímaszabályzó lamella sajnos beszorult ezert csak fűteni volt képes az autó, de a házilag való megreparálása semmibe nem került. Ami még megér egy misét az a MOMO bőrkárpit, rendkívül kényelmes, szép és minőségi, mely mindenféle extrém színbe rendelkezésre áll.
A futómű akár a kopogó szellem, rendkívül ijesztő hangokat produkál, mellyel a szegény hozzá nem értő egyből fut a márkaszervízbe, ahol a szintén hozzá nem értő szerelők komplett futómű cserét tukmálnak az ártatlan delikvensre, ami természetesen 20 ezer km. megtétele után szintúgy "gallyra megy". A kopogást próbáljunk meg ignorálni, vagy ha nagyon nem megy tekerjük fel a HI-Fi berendezésen a hangerőt. A futómű minden kopogás ellenére funkciójábol semmit nem veszít, teljesen biztonságos , ha pedig valaki nem bírja tolerálni, hát nyissa ki jól a bukszáját. A 16-os könnyűfém kerék sajnos deformálódott a sorozatos kátyúzástól ami miatt szintén nem kell új garintúra felniért rohanni csak kicsit sűrűbben utántölteni az abroncsot levegővel (természetesen erről végképp nem az autó tehet.)
Hát igen a rozsda! Szerencsére nem számottevő,valószínűleg sok ember észre sem venné. Nevesen a bal oldali küszöb üregébe férközött be a korrozió.Igaz nem jelent semmi gondot, dehát mit lehet tenni? Bosszantó. A kerékcsapágyat ki kellett cserélni ámblokk nagyon durva hangokat hallatott, ill. emelve akár kézzel is kilehetett mozdítani a kereket oldalirányba. Sajnos ez típushiba. A stabilitás csillagos ötös. Hiába a futómű kopogás, csak úgy fekszi az utat. A kormányzás kellőképpen semleges, igyekszik az előre kiválasztott íven maradni. (igaz az alapmodellhez képest egy kicsit komolyabb futóművön ülnek kerekek a Sport Pack 3-nak köszönhetően)

A pályan: Nemrégiben alkalmam nyílt kipróbalni a géperejű jármű tudását a Hungaroringen, sajnos a nagy forgalom miatt nem tudtam igazán értékelhető kört futni, de a legjobb idő valahol 2:30 és 2:35 között realizálható vele, ami szerintem nem mondható rossznak a teljesen gyári autótól, kutya közönséges Michelin abroncsokon, de ki-ki döntse el maga.

Összességében akár objektív mércével is tudom ajánlani, hiszen kis hozzáértéssel nincs több gond vele mint egy hasonló kategóriájú és árú autóval és akkor még a szubjektív argumentumokról szó sem esett.

Hibalista

- Fűtéslamella, kerékcsapágy, légtömegmérő, termosztát, gyertya beázás.
-
-

Ide hordtam szervizbe

Szamosi

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ott Márton futóműszervíz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 84000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 120 L :P Következő autója? hmmm Suzuki Swift
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)