A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 2.0 Twin Spark 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelem? Szerelem...

Szöveges ítélet

Valójában évek óta vágyam volt már egy 156-os. Most, hogy végre letellt az előző kocsim részlete, összejött egy kis pénzecském, hogy vegyek magamnak egy új játékszert. Azért választottam egy 2 literes motorral rendelkező példányt, mert árban nincs sok különbség, fogyasztásban sem túl sok az 1.6-os "alapmodellhez" képest, viszont nekem fontos a kicsit nagyobb teljesítmény. Előző tulajok egész jól megkímélték, viszont a 9 év használat azért hagyott nyomokat rajta. A srác -akitől megvettem- szerelőhöz már nem hordta, mindent maga csinált otthon, és ami nem volt "olyan" fontos azt azért próbálta is hanyagolni. Valójában érthető is a dolog, inkább a gyerekre költött, mint az autóra. Így került hozzám a járgány ca. 140000 km-el. Valójában az egyik legolcsóbb példányt vettem meg azok közül amiket nézegettem. Beigazólódott a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve. Már a próbaúton észrevettem, hogy nem kicsit lomha a járgány, de betudtam annak, hogy már ideje lenne a gyertyákat kicserélni. Nagyon nem mertem megtaposni a kis lelkét, mivel mégiscsak ott ült a tulaj mellettem. Öszinte vagyok, így utólag már ezt a példányt nem venném meg, de elvarázsolt a formája, nem is kicsit, hát megvettem. Majd egy hónapba tellett míg elintéztük a papírokat, mivel még hitellel terhelt volt a járgány. Örültem, mikor végre elhozhattam a kocsit, aznap egész nap hajtottam. Délután egy "mélyentisztelt autóvezető kolléga" miatt rákényszerültem egy gyors visszakettő-padlógáz kombinációra, ezt viszont a kuplungtárcsa nem tolerálta, és megadta magát. Utána 2500 /perc fordulat felett már nem lehetett váltani. Boldog voltam, nagyon. :( Vége nálam volt, már csak találnom kellett egy szerelőt aki elvállalja hogy gatyába rázza a kicsikét. Az első kettő zsákutcának bizonyult, elég szépen húzták a szájuk szélét, és csak találgatni tudtak. A 3. már korrekt volt a gyertyákat kicserélte majd mivel nem nagyon ért az Alfákhoz, egy haverjához irányított, aki az Ő Fiatját meg a húga 146-osát is szerelgeti. A "szaki" 3 nap alatt össze is szögelte nekem a járgányt, cserélt olajat, szíjakat, 2 lengőkart, kuplungtárcsát, én meg fizettem mint a katonatiszt abban a bizonyosban. :DD A gyertyák közül 4 már nem igazán adott szikrát, szóval bőven ideje volt cserélni. Gyertyacsere után percekig csak szép fekete füsgomolyagokat eregetett a jármű. Most már egészen egyben van a gép, bár még olyan 40-50 Le hiányzik belőle. Most keresem, feltehetőleg a kései gyertyacsere miatt sok szemét rakódott le a motorban, injektoroknál, szelepeknél. Viszont már úgy tűnik tisztul a bele. A légmennyiségmérőt is cserélnem kell, mivel az sincs a legjobb állapotban.

Futóművileg egy nagyon jó konstrukció, egész szépen úton lehet tartani még nagyobb tempónál is. Sajnos a finom megoldásoknak nem kedvez útjaink állapota.

A belső tér nekem tetszik, fakormány, és fahatású középkonzol található benne. Mondjuk ezek megszokást igényelnek, de már nem nagyon akarom kicserélni, bár kezdetben tervbe volt véve. Az ülések plüss kárpitozásúak, egész jó az oldaltartásuk, bár előző kocsim gyári sportüléseihez nem foghatóak. Szép állapotúak a kárpitok, bár elődeim itt-ott kiégették az üléseket és a padlókárpitot. Pár kis műanyag már törött, de bontókban mindent lehet kapni hozzá. Egy két kárpitelemet tartó fülecske már letört. Majd szépen lassan ahogy a pénzecském engedi összerakom.

Valójában tuningalapnak vettem, de motorikusan sokat nem lehet javítani rajta, maximum rontani. Amúgy szerintem a gyári 155 Le elég sok mindenre elég. Optikailag van rajta mit javítgatni, mivel a lökhárítót újra kell fényeztetnem a kőfelverődések miatt, az utólag színrefújt tükrök meg ledobják magukról a festéket, talán a nem megfelelő alapozás miatt mellesleg nagyon karcosak is.

Ha mindent rendberakok/rendberakatok rajta onnantól már nem éri meg eladni sem, hisz van egy szép, és működőképes autóm. Nem utolsósorban nem is tucatjármű, annak minden előnyével és hátrányával.

2007.11.12. Kicsit összetörtem egy betonárok oldalán a jobb oldalát. Hűtők, lökhárító, + pár apróság cserés lett, és ha már szét lett bontva, kapott egy pár új lámpát és egy pár ködlámpát is.

2008.05.25. Ismét sikeresen elszálltam az autóval, mint a győzelmi zászló, csak most nem parkoláskor, hanem tempós közlekedéskor. Eléggé megviselte a gépet a baleset. Ez most nem lesz olcsó mulatság.

Hibalista

- szerencsére csak kopóalkatrészeket cseréltettem rajta, jah, és kétszer összetörtem az elejét is, egyszer jobbról egyszer balról...

Ide hordtam szervizbe

ismerősök által ajánlott szerelő, csak találgatni tudta, mi lehet a baj, teljesen rossz irányban találgatott

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

maszek "szaki", aki már évek óta ilyeneket bűvöl

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 141000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Clio 1.4 16v Extreme limitált széria Következő autója? kellene mellé egy "hátulkaparós" Alfa is, valami régebbi, klasszikus példány. :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)