Szerelem elfogultan, ám mégis objektíven!
Szöveges ítélet
Nos! Olvastam sokféle ítéletet a 156-ossal kapcsolatban, némelyikkel egyet is értek! A többin viszont jókat mosolygok! Vannak emberek akik még elhiszik, hogy megvesznek 3-4 éves autót - akár külföldit is -, 50-60ekm-rel! Aztán meg írnak ide "szépeket", hogy mekkora sz**r ez a kocsi, minden baja van, meg ilyenek...
Hát az elsődleges baja ezeknek a kocsiknak, hogy minimum kettővel meg kéne szorozni azt a számot a kilóméterórán! Meg persze sokat ad a dologhoz az előző tulaj(ok), aki ki tudja hol és milyen módon használta az autót!? Ez mondjuk igaz mindegyik autóra, de egy Alfa Romeot valószínüleg nem a nyugdíjas bácsika fogja megvenni a szalonból, hogy élvezze mondjuk a TS gyönyörű hangját 5000 fordulat körül!
Ez az alapvető dolog amivel számolni kell, ha az ember olyan márkát vagy típust választ, amit néha napján élményre, sportolásra (is) használnak! Valószínűleg nem várnám el egy Toyota Celica GTS-től sem 150.000km után, hogy ne kelljen kicserélni rajta valami "forgó alkatrészt"!?!
Visszatérve a 156-oshoz: mindenképpen javasolnám, aki ilyen típust keres, hogy elsődlegesen a tulajtól eladó autókat keressék! Ők ismerik az autó előéletét és tudnak mondani egy-két dolgot az elmúlt hónapokról esetleg évekről. Minddenképp előnye az autónak, ha valamelyik ismert alfa gurunál szervizelték, mert ők szerintem igazolják a tulaj egyes állításait és biztos, hogy a szervizek tökéletesen el voltak végezve!
Önmagában a 156-os szerintem abszolút megbízható autó. Nekem a második 156-osom és egyikben sem csalódtam. Persze, hogy kinek mi a megbízható és az olcsó fenntarthatóság az relatív! El kell dönteni, hogy kinek mi fontos egy autóban! Ha kell a szép forma, ráérzel a feeling-re amit az Alfa ad, és nem 80.000Ft a nettód:-))), akkor mindenképp javaslom! Ha kiakadsz attól, hogy a gyári sportfutóműben 40-50km-enként valami biztos kopogni fog a "jó" magyar utakon, akkor semmiképp sem ajánlom! Plusz van egy-két olyan "tipikus" TwinSpark betegség, ami egy bizonyos idő után jelentkezhet, mint pl. lambda szonda, vagy légtömegmérő, esetleg alapjárati motor, és a sokat emlegetett vezérlés módosító! Amit érdemes a vezérlés cseréjekor szintén cserélni! Megnöveli ugyan a költségvetést kb 30.000Ft-tal, de megspórolod az újbóli szétszedést, ha mondjuk pont rá két napra kezd el dízelesen dadogni a motor!
Összességében azt mondanám, ha előzőekben jó kezekben volt az autó és jó szervízben ápolták, akkor mindenképp élvezetesek lehetnek az együttöltött évek, ha belekalkulálod a magyar utakat, meg az autó korából adódható szervizeket! Ha A pontból B pontba eljutáshoz kell az autó és nem élvezed az "Alfázást", akkor add el gyorsan mielőtt olyanokat fogsz írni mint azok, akik egy Corolla megbízhatóságát várják, de ugyanakkor 7000-ig forgatják lámpától lámpáig a motort!!!
Hibalista
- alsó lengőkar és gátlók - elöl
- csonkszilent és stab pálca - hátul
- Meta riasztó - zárlatos lett a drága
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 156 | Következő autója? | 156 face lift |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
