Se vele, se nélküle
Szöveges ítélet
A szervíz listából sejthet? már a lényeg.
A 156-os egy rendkívül szép autó, a mai napig kiemelkedik az utcán látható többi típus közül. A modellfrissítések nem tettek jót neki, és az utódmodell se tud a nyomába érni sajnos. Az egész autó hangolása és érzete a vezetés élményére lett kihegyezve, a motorhangtól a kormányzáson át az úttartásig és a vezet? környezetének kialakításáig.
Általában nagyon jó m?szaki alapokkal rendelkezett, úgymint futóm? és motorok; de például a váltója már inkább pontatlan és lötyög?s volt, nem szerette a gyors kapcsolást, és az autó hátulja hajlamos volt elpattogni a sz?k kanyarokban, ha úthibát talált.
Nagyon komoly min?ségi és megbízhatósági problémákkal küzdenek a 156-osok, különösen az els? szériából. Részben konstrukciós hibákra vezethet?ek vissza (pl. a kemény m?szerfal télen összemegy és azért zörög, de a leng?karok szokatlan elrendezése és az integrált gömbfej/szilent is problémaforrás), részben pedig a silány anyagmin?ség okoz gondokat. Az elektronikai gondok, a vezérlésmódosító elkopása, a lógó kézifékkötelek szériahibák, amelyeket a gyár a jelek szerint egyszer?en figyelmen kívül hagyott; a futóm? pedig a budapesti "utakon" sokszoros sebességgel kopik és megy tönkre.
Összességében tudathasadásos élmény az egyébként remek 156-ost birtokolni: évente 2-6 hétig szervízben áll, ahol mindig sok pénzt kell otthagyni, és ilyenkor az ember a pokolba kívánja. Néha menet közben is idegesít?, amikor zörög, nyiszog, magától felkapcsolja a ködfényszórót. A feketeleves pedig akkor jön, amikor szabadulni akarna t?le az ember: tele van a használtpiac vele, és rossz hírének köszönhet?en nagyon nyomott áron is alig-alig lehet eladni. Egy 5 éves 1.6-os példány 1,8-2 millió forint körüli áron beszerezhet? (ez 60%-os értékvesztés!), két-három évesen 3 körül vannak autók. A Casco és a kötelez? közepesen drága, a szervízre pedig évi 100-300 ezret nyugodtan lehet számolni, ez a 2 év utáni eladáson elbukott kb. 1 millával elég szép pénz.
Mindezek fényében az elkövetkez? évekre lemondtam a Alfákról - ami valahogy mégsem ment könnyen...
Hibalista
- - 60.000-es szervíz: szériahiba vezérlésmódosító csere + új vezérm?szíj, lelógó kézifékkötelek cseréje
- - elüls? alsó leng?karok csere (kb. 50e / db), elkopott gömbfej miatt (csak egyben lehet)
- - lengéscsillapítók csere
- - hátsó futóm? keresztleng?kar csere, szilent miatt
- - elüls? fels? leng?karok csere, szilent miatt
- - indításgátló hibája miatt 2x javítás
- - váltókar alján m?anyag alkatrész törés miatt csere
-
- Az autó eladásakor az alsó leng?karok megértek az újabb cserére, a kézifékköteleket sosem tudták teljesen megjavítani (utcán legalább minden harmadik 156/147 alján láthatóan lógnak). A komplett m?szerfal zörgött minden télen (h?tágulásos probléma lehet), kb. 30-40e lett volna az elhárítása.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Budakalász (megsz?nt).
Eleinte korrektek voltak, aztán új vezet? szerel? jött, aki a váltókar törésénél komplett váltószétszerelésre akart rávenni, minimum százasér´ ígérte, alig hagyta elvinni onnan az autót.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Alfa Szamosi. Korrekt, gyors, jó áron.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Yaris |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
