Perfect harmony
Szöveges ítélet
Egy autó vagy szép vagy praktikus, vagy keveset fogyaszt vagy megy mint a barom (vagy éppen csúnyán kerreg), vagy kényelmes vagy tapad az útra. Ezeket a tulajdonságokat a 156-osban annyira sikerült összhangba hozni a drága olaszoknak, mint másnak soha.
A külseje/belseje kis ráncfelvarrással még 10 év után is szívdobbantó látvány és bizonyítottan minden arra érdemes lényt (főleg nőket) megigéz. A modern lámpák szigorúak, a klasszikus króm kilincse és a gömbölyű visszapillantója egyenesen erotikus, hátulról izmosan domborít.
Belül is legalább ennyire pazar a látvány. A bézs AlfaTex kárpit - melyet a látszat ellenére könnyű tisztán tartani - simogat, nyáron nem süt, télen nem dermeszt, ellenben kanyarban kellemesen fogja a testet. Máshol is csak igényes anyagokkal találkozunk, - bőr, alumíniumhatású műanyag, bivalybőr mintájú puha műszerfal és ajtóborítás (az utolsó modellévben már nem a rücskös anyagot használták) A műszerfal organikus formájú és bensőséges. Teljes szépségét csak a vezetőnek mutatja meg. Csak ő tudja, hogy mennyivel megyünk, mennyi az idő, mennyi benzin van még, csak ő látja az éjszakai város fényével kiszínezett ezüst számlapokat és a vörösen izzó mutatókat.
Négy személynek tökéletesen elég az autó hosszú útra, csomagokkal. Persze érdemes a kisebb személyeket hátra ültetni és hűtőt venni nem ezzel a kocsival menni.
Az 1.8 as motorral nem betontorpedó, de 140LE-vel kellemesen mozgatja a még (szerencsére) relatíve kis tömegű autót. 1500 alatt csak pislog, 2000-nél kerül használható tartományba a motor, 4000-nél nyit ki maximumra a vezérlés, és ott indul meg igazán. 180ig látványosan gyorsít az autó, 200-hoz már kis hely kell neki, de a papír szerinti 210es végsebességet bármikor teljesíti, alkalom adtán túl is léphető. Tartósan azért 140-170 között szeret menni, ekkor a fogyasztása is mérsékelt. Budapest - Milano távot autópályán ezzel a tempóval 8,5 L átlaggal abszolválta.
Mivel az autó első gazdája én vagyok be kell látnom, hogy nem hazai viszonyokhoz tervezték. Bármennyire óvatos az ember, az utak hamar elnyírják a stabilizátor rudat és a szilenteket. Cserébe viszont kanyarodik rendesen, de a tempós kanyarban felbukkanó úthibák kicsit zavarba hozzák. Ilyenkor nem pattog el az ívről, de olyan érzést ad, mintha megbicsaklana a lába – inkább csak hisztizik a rossz út miatt. Direkt kormányzás (2,25 fordulat, ütközéstől ütközésig), nagy fordulókör, sportos visszajelzések. Itt-ott nyöszörgések is felütik a fejüket, ami fájdalmas tud lenni a szerető gazdájának.
Az autónak a márkaszerviz a legnagyobb ellensége. Minden művelet után legalább egyszer vissza kell vinni a kocsit, mert valamit trehányul csinálnak meg. Ez főleg a Boldira igaz - de legalább garanciális kérdésekben egyikkel sem volt még nézeteltérés. Utolsó negatív élményem a féktárcsa cseréhez fűződik, ugyanis kérdezés nélkül beletették az olcsó utángyártott tárcsát, mely ráz , nyikorog és porlad.
Az autó a vezetni szerető embereknek készült, potenciális veszélyt jelent rájuk. Komoly érzelmeket kelt tulajdonosában. Minden hibájára mutat valami olyat, amivel feledteti azt. Figyelni kell rá, minden tekintetben. Másfél évvel és 50K km-el a hátunk mögött állítom, hogy az autó nem megbízhatatlan és nem jelent horror költségeket a fenntartása. Ha igazi nő lenne, feleségül is venném. :)
Hibalista
- Stabilizátor rúd, izzók, kipufogót tartó egyik gumi bilincs elszakadt
Ide hordtam szervizbe
FIAT Boldizsár - Az autó ellensége
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Csiki-Bege - A tulaj autók iránti szeretete meglátszik a szolgáltatáson
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 146 | Következő autója? | Alfa X V6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
