Örömautó
Szöveges ítélet
Sajnos még egy egyéves használt kocsi vétele is lutri.
Mint később kiderült, előző gazdája nem csak ütötte vágta a gépet (Különben mitől ment volna galyra a 4 nyári felni gumistól és 4 téli gumi?), hanem vissza is tekerte a km órát. A vétel után derült ki egy szervizelésnél, hogy a kocsiban 8500(!) km-el több van, mint az órában. Mire volt ez jó? 19 500 helyett nyolc és féllel kevesebbel vettem a kocsit. Még egy év garancia van rá, nem mindegy a km? Vagy csak ennyire rutin a visszatekerés? (Egy régi 146-osomat a kereskedő 189000-ről 42000-re tekerte vissza az eladás előtt!!!)
Sajnos a magyar utak nem érdemlik meg a 17 colos felniket 215/15-ös gumikkal (gyári méret), így kb 25 ezer km után nem akartam tovább bolyongani a felnikalapáltatás/futóműállítás/gumicsere háromszögben (5 db kerekem volt az állandó javíttatás miatt) és 16 colosra cseréltem őket. Azóta kellően gondos útfigyeléssel a probléma megoldódott (kb. 10 e km).
A TS motornál szokásos vezérlésmódosító cseréje gariban megtörtént.
És más semmi!
43000 km kilenc hónap alatt és csak a helyzetjelző izzó égett ki!
Erre varrjon gombot a sok Alfa-fikázó! (Sajnos manapság divat lett mindent leszólni, ami nem német...)
Van aki beleül egy Alfába és megkondul benne egy harang, innen nincs visszaút, az összes többi kocsiból 12 lesz egy tucat.
Aztán elkezdi az ember összehasonlítgatni a többivel és rájön még jó vétel is. Persze gondoskodni kell róla, viszont meghálája, az utcán mindenki utánanéz. A tömött buszmegálló is.
Vezettem már mindenféle autót, de ez más. A szembe jövő Alfások az általam eddig bejárt 6 EU-s országban mindenfelé visszaköszönnek. (Persze az apuci vett az anyucinak egy 147-est, mert 10 légzsákva benne és megy a színe a körömlakkhoz stílusúak nem.)
Ja és amikor az Alfások családja egy találkozó kedvéért összejön, annak félelmetes hangulata van! Akiben nem kondult meg a harang az ezt nem érti, majd elmegy és vesz magának egy tucatautót...
Hibalista
- Mivel az előző gazdája iszonyúan rendetlen volt először utána kellett rendet tenni:
- - eltört ablakemelő kapcsoló cseréje (az előzó tulaj állta)
- - megrepedt első lökös cseréje (az előzó tulaj állta)
- - 4 komplett nyári kerék, amit az előző tulaj hazavágott
- - 4 téligumi, amit szintén selejtes állapotban kaptam
- - a szétszabdalt ablaktömítés cseréje, mert sípolt a szél (az előző tulajnak ez sem tűnt fel) - gari
- - vezérlésmódosító - gari
Ide hordtam szervizbe
Riegler Győr
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11272 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 147 1,6TS | Következő autója? | Alfa Romeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
