Örök fiatalság titka
Szöveges ítélet
Nos az autót használtam vásároltam, korrekt állapotban. Nem volt leélve, a bels?téri elemek egyben vannak, szóval nem t?nt (még most sem) rossz boltnak.
Küls?: ugye ezt nem kell ecsetelnem. Még csak pár napja volt meg, de akárhányszor elengedtem egy csinos csajszit a zebrán, egy pajkos mosolyt mindig besöpörtem:) (na meg hogy utána a hátul ül? barátn?mt?l akkora tockost kaptam hogy majd leesett a fejem) El?zö autómnál ezt nem tapasztaltam.
ezen kívül kavicsfelver?dések, néhány karc. Ezeknek inkább örültem, hiszen egy sérülésmentes kasztni mindig gyanúsabb egy használt járgánynál. Rozsásodás még a lepattant festék környékén sem látható. Persze ezeket ki kell javítattnom hogy hosszú távon se okozzon gondot. Egy + pont.
Illeszkedések. Na ebben már nagyvonalúbbak az olaszok, de ezt is csak autók iránt az átlagnál fogékonyabbak tennék szóvá. A jöv?ben azért ezen javítani kell a gyárnak, mert nemcsak a használt, de 0 km-es alfákon se tökéletesek az illeszkedések.
Bels?: picit magas az üléspozíció, f?leg hogy sok német autót vezettem hosszabb távon is. A m?szerfal teljesen rendben van, minden m?ködik, a klíma az egyik legegyszer?bben kezelhet? szerkezet, a könyöktámasz, ülés összességében komfortos utazást tesz lehet?vé. A vízh?fokmér? nem áll stabilan a 90 fokon, hanem föl le rodeózik. Tehát pillanatnyi állapotot mutat mindig. Német autóknál ugyanezt az ingadozást nem látni, hiszen a mutató 80 és 100 fok között is 90-en áll mint a cövek...kis csalók:) Bels? téri zajok vannak, f?leg a kárpitok nyöszögnek. Az ajtózsanérok is hajlamosak kattogni, de ezeket a zajokat viszonylag egyszer? likvidálni.
Motor: hang nagyon jó, olajat nem eszik, a hengerfejtömítés száraz kívülr?l, magas fordulaton él. Nekem egyenl?re megfelel. Ami egy mínusz az a fogyasztás nálam. Nem vagyok egy rodeózós típus, de városban 12l sok. Országúton jóval barátságosabb a fogysztás (6l) , de rajtam nem segít ha vannak olyan hónapok hogy csak városban közlekedek. Talán a kihegyezett motor miatt. Összességében véve vállalható, de aki takarékoskodni akar az ne ezzel a kocsival tegye. (vagy az 1,9 JTD-vel....) A motornak Selenia-t adok, ellen?rzöm az olajszintet, nem hajtom hidegen, egyszóval odafigyelek rá. És láss csodát (kopp-kopp) üzembiztosan m?ködik.
Futóm?: közepes. Azért csak közepes, mert átlagoltam. Országút és kanyarok nagyon jó, városban már kényelmetlenebb (peres gumiknak is köszönhet?), a karbantartási igény viszont magas.
Na szummázva nincs meg benne az a "nagyonegybenvan" érzés mint egy német vagy japán autónál, de kárpótol ezért a megjelenésével, vezethet?ségével, sportosságával, közvetlen kormányával, extráival, és a többi autós irigyked? pillantásaival:)
Még nem döntöttem el hogy mi lesz a következ? autó, de nem tántorodtam el a márkától. Használtan jó vétel lehet az els? években bekövetkez? magas áresés miatt, f?leg ha hosszabb távon szeretné megtartani az ember.
Hibalista
- Télen ha kipörög a kerék hajlamos az ABS szimbólum világítani és vele párhuzamosan az ABS nem m?ködik. Újraindítás után rendben.
- Aksi megadta magát.
- Futóm?zaj bal elöl. (leng?kar, szilent)
Ide hordtam szervizbe
Nem kellett még "rendkívüli" szervízre vinnem, hamarosan viszem éves kivizsgálásra.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | még nem tudom...talán az is AR |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
