Olcsójánosok mást nézzenek
Szöveges ítélet
2010ben vettem az autót, mivel az eddigi f astrámban elkezdett egymás után elromlani minden, és nem akartam annyit szerelésre költeni, mintha egy másik autót vennék. Ezt követően egy másik opelt néztem ki, és el is mentem a kereskedésbe. Ott állt pont egy alfa romeo 156-os amit akkor hoztak eladásra, és mondhatni szerelem volt első látásra.
Az ára pont megfelelt, mert sikerült hozzájutni potom 650 000 Ftért. Összesen 109 200 km volt benne, ami valós is volt, mert vezetve volt a szervízkönyve. Kb hétvégi autónak használták. Kisebb sérülések voltak rajta, mint antennavég hiánya, az egyik ködlámpa repedt volt, elől a hűtőrács mögött kicsi ütés nyom, a díszrács repedt volt. Az autóban riasztó nem volt, és a csomagtartót is csak kulccsal lehetett kinyit, mert egy kis pöcök le volt törve.
Ennek ellenére kis matek után, mégis jó vételnek, tűnt. Persze később kiderült, hogy pont nagy szerviz előtt állt a gép, de mindennel együtt durván 150 000Ft-ból meg is csinálták. Ebben benne volt a hátsó fékbetét és tárcsa csere, olajok, szűrők cseréje, vezérlés és vízpumpa cseréje, ködlámpa csere, díszrács csere, kis lakatos munka és egy riasztó valamint egy indításgátló beszerelése is.
Fogyasztása olyan 8-9 liter de, ha nagyobb érzékkel megyek vele, volt már 7,5 is! Autópályán kifejezetten jó, 6-7 liter.
Belseje nem a undorító faberakásos, hanem bőr kormány és műanyag középkonzol, ami számomra nagyon tetszetős. Tudom ezért most sok alfás meg is kövezne, de a faberakásos változat tényleg nem szép ebben a kocsiban. Az ülések nagyon kényelmes, volt hogy 20 órát is levezettem egyhuzamban és tankolni álltam meg. Néha annyira elfog a biztonság érzet, hogy nem is vettem észre mennyivel is megyek. Eddig két csekket nyertem vele így :(
Gyorsulására nem lehet panasz, nagyon megy. Motorja alapjáraton alig vagy szinte nem is hallatszik, de ha belelépek a gázba érzem, hogy elszabadul...
Egy negatívum van ami nagyon idegesítő, hogy az anyósülés napellenzője valamiért zörög, de egyszerűen nem jövök rá a miértje... :S
Persze miután megvettem hallottam sokaktól, hogy "adjam el gyorsan", "szarok az olasz kocsik" stb, de eddig nekem nem ez a benyomásom. Olcsójánosoknak semmiképpen nem ajánlom, mert ez a kocsi igen is igényli a törődést!!! Ha csak hajtani akarod vegyél valami távol keleti autócsodát!
Negatívum dologhoz még hozzáfűzném az tipikus "olasz betegséget", hogy valamiért a váltó készítése nem megy az olaszoknak. Néha kicsit darabosnak érzem a váltó működését. Maga a fényszóró is érdekes, mert az izzók cseréje egy külön cirkuszi mutatványba illő... ha nagy a kezed mérete vért fogsz izzadni vele!
Összefoglalva ez a kocsi az ami nagyon is kéri a törődést és odafigyelést. Cserébe nem fog cserben hagyni! És ha megszereted biztos vagyok benne nem akarsz másik autótípust választani.
Hibalista
- Hátsó fékbetét és féktárcsa 28 000 Ft + 5 000 beszerelés - Vezérműszíj és vízpumpa 50 000 Ft + 30 000 beszerelés - Indításgátló 5 000 Ft + 1 000 beszerelés - Riasztó 13 000 Ft + 10 000 beszerelés - Olajcsere, szűrű csere 13 000 munkadíjjal együtt -
Ide hordtam szervizbe
Kizárólag saját haverral szereltetem, mert nem bízom a szervizekben. Mind autó elektronikában, mind pedig egyéb szerelésekben is otthon van.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 109200 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | F Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
