Nem népautó, és ez benne a jó!
Szöveges ítélet
Az autó előzménye egy Fiat Bravo volt, amit 0kilométeresen vásároltam, és 100egynéhány ezer km után komolyabb problémák után szálltam ki belőle család bővülése miatt.
Szóval olaszautós tapasztalattal a hátam mögött kerestem egy kombit. A típus szinte egyértelmű volt, ennél szebb kombi nem is nagyon volt(/van?), és a selespeed váltó is nagyon izgatott, így jutottam hozzá a konkrét példányhoz.
Elsőre nem bízva az előző tulaj és a kereskedő hozzáállásában gyors vezérműszíj cserét ejtettünk meg. Ezt ajánlom minden használtautó vásárlónak, én valahogy nem tudok megbízni a mai autók km óráiban.
Szóval az autó egy beszarás. Külső és belső kialakítását tekintve, kora meghatározó autója. Motorja 155lovat ad alád, a kormányról vezérelhető selespeed váltóval tényleg élvezetes a vezetés. Az autó imádja a pörgetést, hisz olasz, valódi értékeit is 4ezer felett csillogtatja.
Úgy ölel át az ülés, úgy fordulnak feléd a műszerek, hogy egyböl otthon érzed magad. A fűthető bőrülés nem csak flanc, de hasznos is. Az első ülések háttámláit egy törléssel megtisztítom a gyerkőcök sáros lábnyomaitól, miközben a szövet ülés csak begyűjti a koszt - de örökre.
A csomagtartó nem egy óriás de egy gyerekig teljesen használható volt, kettőnél már kezd szűkös lenni az a 360-370 liternyi puttony, főleg, hogy szereztem bele gyári mélynyomót, ami kb 20-25 litert még elvesz a "raktérből".
Az olasz autó tény, hogy nem japán, de mikor beülök, akkor pont ugyanez a vélemény az, ami miatt örülök. :) Valamit valamiért. Egy tény: semmivel sem rosszabb mint bármelyik más európai kocsi. Nem kell félni tőle, maximum az előző tulaj slendriánságától. De ez már autófüggetlen.
Még lenyomunk együtt egy közös évet, aztán belevágunk a 159 SW-be. Abból is kizárólag vmi benzinesbe. Csak hogy ne füstöljön, mint a tádék mindegyike. :)
Hibalista
- Vásárlás után egyből cseréltük:
- -JE felső lengőkar
- -vezérésmódosító
- -olaj, vezérműszíj görgőkkel, fékfolyadék, hűtőfolyadék.
-
- Aztán a kocsira felkerültek a gyári GTA 17-es felnik, amik a futómű lassú amortizálódását eredményezték. Így most, 3év után lett kicserélve a komplett első futómű, alsó-felső lengőkarok, kutyacsontok, kereszt stab rúd. Önszorgalomból ha már ennyire nekimentünk a futóműnek és volt egy kis nyikorgás a rendszerben, újakra cseréltettem a toronycsapágy és toronyszilent kettősöket.
- Ja egyszer laszaggattam az üvegszálas alsó motorvédő burkolatot, és a termosztátot is cserélni kellett, mert nem tudta produkálni az üzemi hőmérsékletet.
-
Ide hordtam szervizbe
Baráti vonalon, egyértelmű volt:
Csörgő Autószervíz
Várpalota
Családias hangulat, korrekt kiszolgálás, és olcsó munkadíjak, egy Alfa szerető szerelőnél.
10-et nem adhatok, mert akkor már nem fog igyekezni. Ezért 9. :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Bravo 1.6 SX | Következő autója? | Alfa 159 SW 2.2 JTS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
