Nehéz neki ellenállni
Szöveges ítélet
Pozitív:
- Er?s és nyomatékos motor (1.9 jtdm 140Le, 305Nm). Chiptuningoltam is (Novitec powerrail II stacker): érezehet?en még nyomatékosabb lett. (168 LE, 360-380 Nm)
- Rendkívül igényes bels? design és anyagválasztás. Ebb?l a szempontból fényévekkel a kategóriatársak elött jár.
- Kényelmes, jó oldaltartású ülések
- Sportos, divatos küls?
- Alacsony fogyasztás: nagy hatótáv (800-1100km). 1200 km körül volt a csúcs, pedig nem vagyok egy fogyasztásbajnok, szeretem neki nyomni a kövéret.
- Remek vezetési élmény: er?s motor; hihetelenül pontos, direkt komány; jó a sebességfokozatok elosztása; nagyon fekszi az utat, sportos hang (dízel ellenére). Kategóriájához képest kicsi az önsúlya ezért nagyon rugalmas és jól gyorsul. Szerencsére az agglomerációban lakom, így minden nap van lehet?ségem próbára tenni az autópályás képességeit. Emelked?s, kigyorsításokban a felhajtókon nagyon ott van. Folyamatosan el?zgetni vele nem lehet?ség, hanem kötelesség!
- Hosszú távon is kényelmes, mert autópályán halk a motor és görülési zaj is alacsony. A menteszél lehetne egy kicsit alacsonyabb, de ez sem zavaró 160-ig.
- Kétzónás klíma. Ha büdöst érzékel (pl ha teherautó megy elöttem) automatikusan bels? keringetésre kapcsol
Negatív:
- hátul kicsi a lábtér
- kicsi a csomagtér és nem dönthet?ek az ülések (az SW-ben viszont igen). Legalább síalagút van.
- A gömbcsuklók érzékenyek a magyar kátyútengerre. Leng?karral együtt horrorért szokták cserélni. Ebben még nem ment tönkre, de az el?z? 156-osomban kétszer is kellett cseréni 70.000 km alatt.
- Gyenge torziós merevség: nem zörög ugyan, de nyiszog.
- Pontatlan illesztések kívül és belül is. Szerencsére ez sosem volt számomra szempont. Ha valakit zavar, utólag be lehet állítatni.
- Hosszú úton kapcsolható váltó. Számomra ez a legnagyobb gyengéje. A váltóutat is meg kell szokni, eleinte sokszor kapcsoltam négyest hatos helyett.
- Nagy fordulókör.
- Alulméretezett féktárcsák, er?s terhelés után nyúlos fék.
- A gyári hifi nem túl jól szól. Ugyanez a Blaupunkt hifi a 147-esben és a Stiloban lényegesen szebben szól. Fura.
Az el?zetes adatok alapján pont azokban javult a 159-es, ahol 156-os gyenge volt: torziós merevség, fék, váltóút, bels? tér nagysága, menetszél. Nem fogok tudni ellenállni neki.
Összességében nagyon szerethet? autó, ami ráadásul megbízhatónak is bizonyult.
Hibalista
- - A benzin és vízh?fok visszajelz? még az elején. Meglep? modón semmi baja nem volt azóta.
-
Ide hordtam szervizbe
6 éve vannak olasz autóim (puntok, stilo, 156-os Alfa, Ducato). Az összes budapesti márkaszervízben voltam már. A típushibákkal mindegyik könnyen és drágán elbánik, de az egyedi, f?leg elektromos hibákkal nehezen boldogulnak.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ALfa 156 1.6 TS | Következő autója? | Átmenetileg Mazda RX-8, de hamarosan Alfa 159 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
