A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 2.0 TS 16V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Miért köszönnek egymásnak az alfások..?

Szöveges ítélet

Azt hiszem, sok pórul járt "márkatársamhoz" hasonlóan én is nagy szerelemmel ültem az autóba. Magyarországi, szervizkönyves, előttem két tulaj, nem tűnt rossznak. Autóbuziként eleinte rajongtam érte, szinte benne aludtam, márkatalálkozókra jártam stb. Imádtam, mert dögös, kényelmes, gyors, stílusos, sportos volt. Amikor épp nem a szerelőnél pihent - valóban élmény volt vele az autózás. Tényleg egészen fantasztikus autó, kategóriatársaihoz képest fényévekkel elöl jár.
De az örömöm nem tartott sokáig... Arra ugyan számítottam, hogy kell majd rá költeni (vásárlás előtt ugyanis nagyon alaposan elolvastam minden fórumot, márkaklub-oldalt, népítéletet stb.), hagytam is tartalékot, de azért ennyivel nem kalkuláltam.
Az első gondom az volt, hogy állandóan melegedett, városban a klímát be sem lehetett kapcsolni, mert attól azonnal az égbe (nekem a középértékről való kimozdulás már nagyon zavaró) szökött a vízhőfok. Szerelő (ALFA specialista, kontárhoz nem vittem soha!): ez egy ilyen típus, ez normális ezeknél, ne aggódjak. Azért aggódtam, de nem volt mit tenni, végül is a pirosig soha nem emelkedett a hő, a ventillátor dolgozott rendesen.
Aztán elkezdődött... 9 hónap alatt 4-szer!!! hagyott az út mellett! Mára profi vontató és vontatott vagyok! :) Hibalista alul, lehet szemezgetni. Az utolsó hetekben nem mertem vele járni, mert féltem, hogy lerobbanok. Az utolsó csepp a főtengelycsere volt 250.000,-ért (bontós ár).
Hál´ istennek sikerült gyorsan, jó árban eladnom. A vevője Alfa-fan, akit szintén rabul ejtett a szépsége... Megnézette szerelővel is, aki mindent rendben talált rajta. Akárcsak az én szerelőm, mielőtt megvettem...
Ezek után mit gondolok az Alfa 156-ról? Amikor megy, remek autó, de sajnos rengeteg a gond vele. Én nem mondok olyan elfogult butaságot, hogy "biztosan csak kifogtam egy elhanyagolt példányt." Olvassuk csak végig az ítéleteket: ilyen-olyan problémák, de "ez az előző tulaj hibája, hanyagsága..." Érdekes, milyen sok a hanyag 156 tulaj... Ugyanakkor az is érdekes, hogy a dícsérő ítéleteket szinte kizárólag klubtagok írják, akik büszkeségüket védelmezve próbálják a márkát jobb színben feltüntetni. Ez azért elgondolkodtató. Meg az is érdekes, hogy a legdicsőítőbb ítéletben is találunk ezt-azt: légtömegmérő, lambda-szonda, vezérlésmódosító, botrányos futómű-tartósság stbstb, de ezeket az egyébként 50-100e Ft-os tételeket egyszerűen természetesnek veszik az Alfások. Pedig szerintem ez nem normális, a normális az, ha az autómba csak tankolok, olajat, és a TÉNYLEG kopó alkatrészeket cserélem. Minden más korábbi, és az azóta használt autóimnál ez utóbbi van. Ez nem nemzet kérdése, mert pl a feleségem Punto II-vel, én meg most Lagunával járok. Hibátlan mindkettő, évek óta.
A márkatársak között ugyanakkor mindennapos volt, hogy vkit az út mellett hagyott szeretett verdája.
És hogy a német és japán autók is ilyen rosszak lennének? Kétlem. Sok autóm volt már előtte, és az ismerőseim között sincs olyan, akinek ilyen megbízhatatlan autója volt/van. Kivéve a néhány Alfás cartársat...

Apropó! MIÉRT KÖSZÖNNEK EGYMÁSNAK AZ ALFÁSOK?
MERT REGGEL MÁR TALÁLKOZTAK A SZERELŐNÉL... :)

Hibalista

- váltó, kuplung, kuplung alsó és felső munkahenger, jobb felső lengőkar, indításgátló, főtengelycsere, lambda-szonda, alapjárati motor, önindító, kézifék, fék, ablaktörlőmotor + a kötelező karbantartás (szíjak, feszítők, olaj stbstbstb...) A sokak által írt futóműproblémák nálam nem jöttek elő. De mint látható, volt más...

Ide hordtam szervizbe

DCS - Soroksári út
nagyon értenek hozzá, nem olcsón, de a márkaszervizeknél még mindig kedvezőbb áron dolgoznak. ajánlani tudom őket

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Ipacsfa u.-i bontó
a bontós az alfás nagy barátja... olcsó, van minden. egyetlen negatívum, hogy a nagyon sok melójuk miatt időbe telik, mire a te kocsid kerül sorra.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 143000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? astra Következő autója? Renault Laguna
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)