Megint Alfa, és legközelebb is!
Szöveges ítélet
Alfa 145 után került hozzám, nincs könnyű dolga a kocsinak, mert az elődje iránt nagy imádattal voltam (7 év alatt egyszer sem, egy pillanatra sem hagyott cserben, csak felsőfokban tudok beszélni róla).
Nagyobb teljesítményre vágytam, nagyobb utastérre, no meg karfára, tempomatra, fedélzeti computerre - ezt mind megkaptam.
Szexi külső - megvan. Morgós motor (pedig csak 1.6-os) - ezt is tudja. Kényelmes, de egy Alfánál ezt nem kell külön említeni, alaptulajdonság, olyasmi, amit német autóban még soha nem éreztem (Audi A6-ban 10 perc után fáj a hátam).
Talán hátrányként érdemes említeni, hogy Alfához Selénia olaj jár, és az bizony komolyabb pénzekbe kerül, mint egyéb olajak.
Nagyon-nagyon jó társ hosszú utakra, olyankor a fogyasztását is mérsékli, a célhoz érve kissé mindig csalódott vagyok, hogy ki kell szállnom. A csomagtérrel is meg vagyok elégedve, így is, hogy egy komplett költözést vele kellett megoldani (a konyhaszekrény és társait kivéve természetesen). Nem egyszer ültünk benne a következő összeállításban: 5 felnőtt és 4 kutya - kényelmesen!
Nem tudom, mennyire gyakori, hogy valaki minden egyes alkalommal mosolyogjon, amikor a parkolóban meglátja az autóját. Én így vagyok. Büszkén szállok ki és be, mert tudom, ez nem egy majom autó, mégis dögös, ugyanakkor megbízható, gondoljon bárki bármit az olasz autókról.
Apró dolgok, amiket megjegyeznék: a computer kissé optimista, azaz 1-1,5 fokkal melegebbet mutat a kinti hőmérsékletre, mint a valóság, és a fogyasztásnál is rá kell számolni egy litert. A vezető oldali ülés képes kissé meghajolni sok év használat után. Célszerű ezért úgy fészkelődni benne, hogy közben ne tehénkedjünk rá a karfára, mert attól ferdül el! A reflektor visszajelző fénye a műszerfalon nekem kissé erős, bár mástól ezt még nem hallottam.
Egy dolgot nem szeret: a városi tökölést, főleg a jellegzetes magyar utakon. Nem volt ebből még probléma, de érzem, hogy nem szereti. Mondjuk én sem...
Összefoglalva: nagyon jó áron nagyon jó autót vettem, azóta sem bántam meg.
Hibalista
- Megvétel után hamar hengerjefes lett, ez megoldva. Első lengőkart kell majd cserélni, mert nyöszög, de egyelőre ez sem sürgős, a teljesítményen/kényelmen nem érződik.
Ide hordtam szervizbe
Kiss Peti, Pápa
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Dunakeszi
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 145 1.4 Twin Spark | Következő autója? | Alfa legyen - vagy Maserati... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
