Max, a feketemetál huligán
Szöveges ítélet
Előnyei:
- Nagyon jól néz ki, jó érzés közeledni felé, minden oldalról.
- Még szebb belülről. Még jobb benne ülni.
- Ilyen kényelmes autóban még nem ültem. Körbeölel.
- Alapvetően elég még az 1.6-os fűnyíró is, a forgalomban nem szenvedek vele.
- Közúton, és pályán nagyon jó a fogyasztása. ( 5 és 7 között, 90-130)
- Marha jó a futóműve, igen ritkán csikorognak a kerekek, pedig rendesen szoktam kanyarodni...
- A lámpatestek cseréje után a világítás is szuper lett végre
- Kellemes mormogós, nem tolakodó hang szűrődik be.
- A duál automata klímát imádom!
Hátrányai:
- Nekem hiányzik néha egy kis több erő.
- Budapest egy szlalom pálya, minden apró lyukat megpróbálok kikerülni. Ha belemegyek egybe, tudom, hogy komoly napokkal csökkentem olyankor a futóműve elemeinek élettartalmát.
- A városi fogyasztása nem túl jó, ez rontja le az átlagot. (10 liter körül)
- Mögöttem már nincs hely, ha beül valaki mögém, előrébb kell húznom az ülést.
- Nincs pohártartó sehol a kocsiban, kevés a rakodóhely.
És most egy kis részekre lebontott elemzés, arról, hogy mire is jó mire is való az AUTÓ:
Az autó alapvetően egy közlekedési eszköz, Aból Bbe juttat el embereket és csomagokat.
Ebben az esetben megérte az árát, egy jól felszerelt közlekedési eszközre tettem szert, jó áron, pont mivel az alfáknak nem túl jó az értéktartásuk. Eddig minden szerelő azt mondta, hogy nagyon jó állapotban van az enyém, szóval remélem nem is hagy ott sehol sem - így mindig eljutunk Aból Bbe.
Az autó a végtelen örömök forrása, egy olyan tárgy, amivel a napi fáradtságot el tudom űzni, a vidámpark egy fajtája, amit élvezet vezetni, és jó érzés benne ülni.
Ebben az esetben, meg főleg megérte az árát, hiszen egy ilyen magas élvezeti értékkel bíró tárgyat csak jóval drágábban tudnék venni. Kevés más autóban ültem eddig, amibe ilyen jó érzés beszállni. Eszméletlen kanyarsebességeket tud, bár csak 120 lóerő, elég jól gyorsul, és a motornak igen szépre hangolták a hangját az olaszok. A vörös színben pompázó műszerfal világítás is vérpezsdítő - még az is király, hogy világos a műszerek hátlapja.
Az autónak meg kell testesíteni a polgári luxust, és minél nagyobb kényelemben kell elvinnie a benne ülőket a céljukhoz. A lényeg, hogy frissen, kulturáltan tudjanak kiszállni, mikor megérkeznek.
Ebben az esetben nagyon olcsón jutottam egy félig meddig luxusautóhoz. A világ legkényelmesebb ülései vannak benne, a dual automata klíma huzatmentesen megoldja azt, hogy mindig kellemes legyen a légkör. Mindenhol kellemes tapintású anyagok fogadnak. És gyönyörű. A MOMO tervezte belső, az egyik legszebb, a facelift egyik nagy előnye volt, a bézs belső kárpit, és a többi szín tökéletesen harmóniában van. Jó érzés benne létezni. A szüleim mazda6-juk után mondták erre, hogy milyen gyönyörű, és kényelmes.
Az autónak biztonságosnak kell lennie, védje mag a benne utazókat.
Itt jelzem, hogy a 156-nak nem túl jó a töréstesztje. Elsődleges véleményem, hogy kerüljük el a baleseteket! A passzív biztonság nem a legjobb, egy Volvo tankkal itt bizony jobban jár mindenki. Node nekem a féke megfelelő, eddig minden próbálkozásomkor a tervezett megállási pont előtt állt meg. A kocsiban 12!!!! légzsák van. Mindenféle 3 betűs elektronika is segít, szóval az aktív biztonság viszont a topon van. Szerintem itt is jó értékelést kell kapjon.
Összegezve, nekem megérte, és igen tudok én is mondani olyan helyzeteket, mikor nem megfelelő, de eddig pozitívan bizonyított. És az az autó, amelyik a hóviharban elmegy Zakopane-ba, 4 emberrel, full csomaggal, sílécekkel (igaz ekkor kellett a tetőcsomagtartó) annak még a csomagtartója is elég. Nekem tökéletes.
Plusz, az Alfások integetése, és a mosolyai. Jó érzés úton lenni.
Eltelt öt év, és lassan eladom az autóm. Engem az alfa határozottan meggyőzött, így maradok a márkánál. Valószínűleg Brerára cserélem. Kívánom, hogy hasonlóan jó és megbízható legyen a következő autóm is. Ha valaki megveszi ezt, annak pedig kívánom, hogy hasonlóan sok időt és km-t töltsenek el együtt mindenféle probléma nélkül.
Hibalista
- - jobb első lengőkar - - légtömegmérő - + vásárlás után: vezérlés csere, ékszíj csere, olaj csere stb. - - Azóta, az eltelt 5 évben: - - futómű felújítás - - vezérlés csere még egyszer - - első lámpa búra csere (nagyon bemattult szegény) - - chip, ami fogyasztást csökkent, és E85-öt lehet bele tankolni
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szabó amíg volt az akciójuk, hogy munkadíjat nem számoltak fel, odavittem. Szimpatikusak voltak, jól dolgoztak. Most már drágák lennének a költségvetésembe nem férnek bele.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Alfa Zoli!! király a srác, olcsón, és jól dolgozik. Pont ezek miatt, a váró lista igen hosszú. És nehéz felhívni, mert folyamatosan autók alatt van ;-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xedos 6 | Következő autója? | Brera |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
