Köztes állomás, de azt hiszem maradok :)
Szöveges ítélet
Jó másfél éve (2015 nyár eleje) gondoltam, hogy még talán időben ki kellene szállni a 2008-ban 0km-rel vásárolt Grandeból és helyette valami nagyobbat, erősebbet venni. Terv egy XC90 volt.
Vevő nem volt, helyette másik autó még annyira se. Új autót kizártam, használt piac kritikán aluli volt, nem részletezem, mindenki tudja, aki autót keres, vagy keresett az elmúlt néhány évben.
Majd megjött a vevő ősszel, októberben pedig rám szólt egy ismerős, hogy volna egy olaszból hozott, valós km-es faceliftes 156 SW.
Egy éve áll, mert senki nem meri megvenni a motor ereje miatt (175LE/385Nm).
Én meg szeretem a kihívásokat :)
Megnéztük, beleszerettünk, megvettük, jól tettük.
Az autó 2004 év végi, kék (vagy zöld, vagy fekete) színű, bézs bőrős, tolatóradaros, gyári 17" colos kerekekkel, új gumikkal (Dunlop Sportmax), gyári CD tárral, 8 légzsákkal, két zónás digit klíma, fűtött tükör, stb.
A motortérben semmi rozsda, a csavarok lazíthatók, húzhatók, a beltér nincs leélve.
Kicsit ütött, kicsit kopott, de hát 11 éves.
Szeretem, imádom, nem lehet megunni az 5 henger morgását kigyorsításkor.
Száraz úton a 215-ös gumik 4.-ben simán megnyikkannak padlógáznál.
Röviden szólva az élmény felbecsülhetetlen :)
A száraz tények:
- a futómű nem a mi útjainkra való.
- a fordulókör tényleg kamionos méretű.
- az elektronika furcsa dolgokat művel, de elolvasva a könyvet, kiderül, hogy tervezett az, csak valami fura logika szerint.
- az alkatrészek nem filléresek (ami Grandén 25e volt, az ennél simán 75-80e).
Pillanatnyilag 197320km van az autóban, közeleg a négyes henger porlasztójának a vége, kíváncsian várom a lehetőségeket. Ezen kívül a következő olajcserekor főtengely szimmeringet is kicseréljük, mert enyhén csöppen az olaj.
Őszintén szólva egy év használat után nem tudok felróni semmi olyat, ami egy 12 éves 190ezret futott autónál ne férne bele.
Hibalista
- Rossz termosztáttal vettem, hamar kicseréltük, ennyi. - Romlani, azóta nem romlott el eddig semmi. - Első alsó lengőkarokat cseréltettem, kipucoltuk a MAP szenzort és a légszűrőházat cseréltük, mert letörött egy füle. - Per pillanat az akkumulátor pozitív sarujával vannak problémáim, olykor-olykor indításkor minden elsötétül, majd a saru enyhe megmozgatása után csont nélkül indul. - Valami kontakt hiba lehet mert rendesen nem lehet meghúzni a csavart.
Ide hordtam szervizbe
Hozzáértő, megbízható ismerős.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Grande Punto 1,4 16v 2008 | Következő autója? | XC90 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
