A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 2.4 JTD Sportwagon 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Könnyű kis kaland (BMW 330D használat után frissítve)

Szöveges ítélet

Ahogy komolyodik (öregszik, hízik, kopaszodik stb.) az ember, ez a folyamat hűen tükröződik az autóiban is. A léha, kóborló ifjúkor izgalmas autócsodáit (esetemben: állólámpás Merci, E-21 Baur Topcabrio, 1980-as Celica) felváltják az egyre megbízhatóbb, ugyanakkor egyre unalmasabb kocsik (stádiumok: dízel, dízel kombi, majd a szomorú vég: dízel egyterű).

Így jutottam el harmincas éveim elejére a Passatokhoz (persze vigyázva arra, hogy egy öreg Mercedes azért mindíg legyen a háznál), amelyek kultúrált, takarékos, megbízható, minőségi közlekedési eszközök (majdnem autót írtam tévedésből), de egyébként a világ legunalmasabb használati tárgyai.

Éppen az (eddigi) utolsó Passatomat (négyajtós, benzines) akartam egy új Passatra (nem csak megöregedtem, hanem családot is alapítottam - tehát dízel és kombi) cserélni, amikor kollégám és atyai barátom, Laci bácsi (58) vett egy 156-os Alfa kombit. Egy hét múlva már megbánta, amikoris már legalább ötvenedszer hangzott fel a "Csajozni indulsz, Laci bácsi?" kérdés, midőn megpróbálta beszuszakolni magát a gyöngyfekete verda csinos fakormánya mögé. Talán ezért is sikerült rávenni őt a Passat - Alfa cserére, amibe örömmel belement.

Vajon miért kell az embernek Alfa Romeo, ha Volkswagenje is lehetne? - tűnődök el néha azóta is. Mert - válaszolom - a dizájnja kívül-belül zseniális, a menetteljesítményei elképesztőek, továbbá.... ennyi. Egy Passat minden más téren jobb, de főleg praktikusabb kocsi.

Például az Alfa Sportwagon csomagtartója szűk, s a csomagtartóajtó küzelítőeg C alakú, vagyis ergonómiailag úgy van kiképezve, hogy az ember mindenképpen beleverje a fejét rakodás közben. A csomagtartó e kombinál különben is jelképes méretű- egy Wartburg Tourist is simán betérdepelteti e téren.

A kocsi elöl még nagy embereknek is elegendő, ha tágasnak éppen nem is mondható. A hátsó sorba azonban csak átlagos méretekkel hatolhatunk be a maradandó csontrendszeri elváltozás veszélye nélkül. A hátsó fejtér kicsi, a hátsó pad kényelmetlen.

A 2.4 JTD motor 150 lóerős változata elképesztően jól megy. Ültem már papíron jobb teljesítményeket produkáló újabb dízelekben is, de csak mosolyogtam rajtuk. A kocsi végsebessége csak elméleti - 230-ra saccolom - természetesen vigyázok rá, 150-160 körüli sebességnél 6 - 6,5 közötti fogyasztást lehet vele produkálni. 7 liter fölé kizárólag 180 feletti tempóval - vagy városi használattal - lehet kényszeríteni. (Utólagos tapasztalatom: Sajnos ez az "elképesztően jó" menetteljesítmény erősen alulmúlja a hasonló kategóriás BMW-ét)

Megszokást igényel az öthengeres dízel hangja. Egy Alfa Romeótól kissé idegennek érzem a hidegindított dízelmotor ketyegését. Hagyni kell bemelegedni és egész kellemes (mármint dízelhez képest kellemes) hangja lesz idővel. A hosszú élet titka különben ennél a motornál is az, hogy üzemi h?fok alatt nem szabad erőltetni- vagy nagyon kihúzatni. A 2.4 JTD különben nem a lámpás gyorsulások bajnoka (bár könnyű prédának sem nevezném), viszont 80-100 km/ó tempótól kezdve csúnya büntibe utalja akár 2.5 literes, benzinek gépeket is.

A futóművet egyáltalán nem a pesti "utak"-ra találták ki. A kocsi egyébként is túl alacsony a Bp-i padkákhoz és kátyúkhoz. Így csakis aszfalton használható. (A kocsi olajteknőjét kétszer is sikerült megütnöm a kiváló pesti flaszteron)

Mindent összevetve a 156 Sportwagon 2.4 JTD vagány, kényelmes kocsi, zseniális formatervvel, brutális menetteljesítményekkel, kifejezetten jó fogyasztással, magas kötelező biztosítással és horror alkatrészárakkal. Különben padig alkalmatlan mindazon szerepekre, amit egy dízel kombira osztana az ember. Én is le fogom cserélni valami józanabb darabra - amint találok olyat, ami dizájnban és menetteljesítményekben legalább megközelíti az Alfámat. Kíváncsian várom Laci bácsi (58) milyen autót szemel ki magának legközelebb.

Utóirat: 2009. februárját írjuk. Kb. csaknem 4 évvel a fentiek leírása után. Azóta természetesen túl vagyok a kötelező három évig használt Passatomon (1.9TDI Variant) és egy fél évig használt BMW330D Touring-on. Amit a fentiekben a sportosságról és a menetteljesítményekről írtam annyiban helyesbítem, hogy az ugyanebbe a méretkategóriába tartozó BMW - az esztétikai szempontok kivételével - minden tekintetben jobb. Sokkal jobb. De az Alfa Romeo azért ott van a 2. helyen....

(Ezt követően persze nehezen tudom megmagyarázni, hogy mostanra hogyan került a seggem alá egy Saab.)

Hibalista

- Első futómű
- ékszíjfeszítő letörött
- fékek gyorsan kopnak
- (Hozzá kell tennem: 2004 nyarától 2005 októberéig 45.000 km-t használtam)

Ide hordtam szervizbe

Kassai út - Pozsonyi út sarka
Gabi és Csabi mesterek

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Passat Következő autója? Tatra T603 + Octavia (110PS) TDI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)