Jól kezdődik a nap
Szöveges ítélet
2006 februárban teli lett a hócipőm azzal, hogy folyamatosan kűzdeni kellett az elemekkel. A gtv6-osomban akkor már lassan 10 hónapja nem volt motor (a sztori hosszú, lehúzásokkal és szívásokkal teli), egy olyan 164-essel mászkáltam, aminek melegen annyi olajnyomása sem volt, hogy a piros lámpa kigyulladt, mindemellett napi 120 km-et kellett autóznom munkábajárás miatt, ha esik ha fúj...
Nem mehet ez így tovább. Elkezdtem dízel, max. 5 éves Alfákat és BMW-ket keresgélni. A bömbi hamar kiesett, iszonyatosan túlárazott, és rettenetesen sokat futott széthullott példányokat találtam csak.
Alfából gyakorlatilag ez volt a második amit megnéztem. Könnyelműség... egyből beleszerettem.
Fekete sportwagon.
A kisebbik 1.9es, 115 lovas dízel.
Piros bőrbelső.
Új, faceliftes műszerfallal.
Ott helyben egymáséi lettünk. Az autó első pillantásra megnyerő. A családi kupaktanács sem talált benne kivetnivalót (akik már épp felnégyelésemre készültek, szerintük mindig valami ócska digó rozsdaboglyával álltam elő). Kollega első megjegyzése amikor meglátta: "Fiam, ezer nőd lesz"... :-))
Kereskedésből vettem, belga cégautó volt, ennek megfelelően a 64ezret mutató km óra is elvesztette hitelét. Átvizsgáláskor kiderült, hogy a futómű halódik, ellenben a motornak szép hangja van, erős, és minden extra működik, az utastér is elég kultúrált volt pár apróságtól eltekintve. Saccolt futásteljesítménye vételkor 110-140ezer km között.
Megvettem. Azaz vettem volna, a kereskedő nyílt ellenszenvvel méregette a fekete, ültetett, elöl törött 75 V6 America-t amivel leparkoltam a telep előtt. Másnap nem hitt a szemének, amikor a vételárat egy összegben letettem az íróasztalára, és közöltem, hogy csipkedje magát, ez az autó még ma velem jön, okozzon rendszámot és forgalmit...
Kéééész. Az autó igazi prémium kategóriás családi kombi. Az utastér inkább passzentos mint tágas, a csomagtartó kifejezetten kicsi, cserébe viszont jól kihasználható a kombiforma miatt.
Kétszer járta meg Németországot, egyszer visszaköszönt Belgiumba. A tapasztalatok: városban jó szolgálatot tesz a nyomatékos, változó geometriás turbódízel, gázadásra ugrik, abszolút nem problémás vagy megterhelő vele a napi városi közlekedés. Autópályán az utazója 150, ekkor még nem veri egeket a fogyasztása (7 liter alatt marad), és még annyira csendes, hogy a csomagtartóban heverő táska mélyén csörgő telefont is meghallani... :)
A szervízköltség előélet és használat kérdése. Nekem nagy összegű kiadás kizárólag a vezérlés és a hosszbordás szíj cseréje, vízpumpa, valamint olajcsere volt eddig, mindegyik kötelezően előírt karbantartás. Elhagyható, sokan ki is tolják a csereperiódusokat, eredmény: szíjszakadt, kopott, füstölő motor, és elkeseredett ítéletek hada.
Barátaim, ez nem autó, élvezeti cikk. Ennek megfelelően többe is kerül leszervizelni, mint egy Fasztrát.
A futómű tény, nem bírja a magyar (főleg a pesti!) utakat. Az alkatrészárak nem húzósak, de a tapasztalat az, hogy kétévente, az esedékes műszaki előtt bizony egy-két lengőkar csere bejátszik általában.
Egyebet nem nagyon tudok elmondani róla, illetve még egy záró gondolat: Nekem van egy 28, és egy 4 éves Alfám. Használtam ezen kívül 17 és 10 éveseket is huzamosabb ideig (4-5ezer km/db).
Minden ami tönkrement bennük, Made in Germany feliratot viselt. 30 éve német elektronika van az Alfákban! Szóval? Ki is a hunyó?
Egy biztos... Ha valaki álmomban a fülembe suttogja, hogy Bosch, garantáltan rémálmom lesz...
Ez a konkrét példány nálam eddig jelesre vizsgázott. Jóleső érzés reggelente kinyitni az ajtaját, és behuppanni az igencsak vendégmarasztaló belsejébe. :-)
Hibalista
- Bal első tompított (szétolvadt az izzón a csatlakozó!! Rajta még látható a felirat: Made in Germany... Hurrá)
- Hátsó rsztábla világítás izzó
- Futómű (Első alsó/felső lengőkarok, hátsó keresztlengőkarok, de úgy vettem az autót, hogy már csereérettek voltak)
Ide hordtam szervizbe
Piri, Kulcs.
Gyors, korrekt áron dolgozik, sokan járnak hozzá a dél-dunántúlról.
Egyszer voltam nála, kötelező karbantartáson (szíjak, görgők, folyadékok, vízpumpa stb. cseréje). Velem ebben az egy esetben figyelmetlen volt, olajat is cserélt holott azt pont nem kértem, direkt mondtam hogy 4ezer km-el azelőtt én már lecseréltem... versenybalesetnek könyvelem el. Remélem azért majd máskor jobban odafigyel.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Robi, Bp. II. ker.
Jóbarát. Ennek megfelelően "nyitvatartási időn" kívül, gyorsan, és precízen orvosoltuk a futóműgondokat. Alapvetően régebbi Alfákra (abból is a Transaxle vonulatra) szakosodott, az újabbak szervizeléséhez sajnos nincs műszerparkja, de folyamatban van a fejlesztés...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfa Romeo gtv6 | Következő autója? | Alfa 166 / 159 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
