Japánt vagy ISO-t neki
Szöveges ítélet
Megvettem és rájöttem miért imádják emberek ezt az autót: több száz méterről is kiszúrható egyedi megjelenés (mai autók között ez ritka) másik rendkívül rossz híre miatt fiatalt vehetsz belőle olcsón :) ahányszor beülsz az autó tudatosítja veled hogy alfában ülsz belső kidolgozása vonalvezetése is egyedi. Itt említeném meg, hogy 185cm fölött nem nagyon ajánlom jobb lábnak kényelmetlen lehet.
Beltér finom bőr , és még a műanyag sem olyan "japános" DE az összeszerelés hát az nem semmi: minden ami vékony hosszú gumiból van az le akar jönni, tetőablak minden visszazáráskor leszedi a tetőkárpitnál lévő takaró elemet(mára már rutinosan nyomkodom vissza nyaranként) ablakoknál lévő gumik is itt ott megadják magukat, nagynyomású fényszóró mosó már rég óta nem működik.
Digit Klíma jó ,de akkorákat ugrik auto üzemmódban (német digithez képest), hogy jobb, ha manuálisan állítgatsz fokozatot. Klímacső hajlatban elfáradós reméld nem nyáron külföldön!
Negatívum mentesen el kell ismernem, hogy az összeszerelés minősége ellenére az autó beltere csendes és NEM zörög!
Ha kinyitom a motorháztetőt enyhe barna rozsdakezdemények vannak a nyúlványoknál pedig az autóm sérülésmentes –ez mindig emlékeztet olasz mivoltára.
Úttartás nagyon jó , DE futóműben egyfolytában elkopik valami, olajcserénként ezért teljesen normális még ez-az cseréje.(nem olcsó) Fordulókőre nagy ez időnként kellemetlen.
Nagyon alacsony az autó és ezért aki németből ül át remélem megússza az első fél év padka és fekvőrendőr kontra olajteknőt. Védőt sikerült első hónapban teljesen tönkretennem, már volt 1 olajtek. cserém is!
Motor nagyon jó 1-2 olajfolyás és ennyi, hasonszőrű Volkswagen -t ,Audi -t simán veri, 1800tól olyan lendülete és morgása van hogy diesel ellenére egyszerűen -ahh ezt nem tudom leírni , ezt imádom benne! -és a fogyasztást. Turbó javítás drága. Olasz mivoltát le sem tagadhatná borzalmasan rosszúl szerelhető, szerelő majdnem annyira "anyukáz" mintha francia autóm lenne és persze a munkadíj is több... pl: generátorhoz teljes futóművet ki kel szedni v.motor ki.
Kuplungot cserélnem kellet mikor megvettem, nagy nyomaték és béna láb esetén ez mással is előfordulhat, Turbó .
Fenntartás elég drága, de aki szeret vezetni pénze is van és nem ( „kockaagyú” –ne legyen vele semmi baj) típus, annak csak ajánlani tudom.
Ha a japánok raknák össze vagy az olasz autógyárban ismernék az ISO-t (minőségbiztosítást), az Alfa a legélvezetesebb autók közé tartozna...
Hibalista
- Kuplung komplett csere(130e.), teljes futómű felújítás(160e.), fordulatmérő jeladó (meg is állt az autó 4e.),és más jeladók, műszerfal izzó nagyon fogy és bosszantó, futóművet írhatnám állandó felújítandónak is, Turbó (80e.), olajteknő (25e.-Jó a 166 os is csak 1 jeladóval több van) generátor(27e-és +25e. munkadíj mert vagy motor v. fuómű ki) Klímacső (17e+feltöltés)
Ide hordtam szervizbe
maszek Alfa szaki -időbeosztási problémában szenved (3órás meló=2nap) különben ok.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | a4 2,5 TD | Következő autója? | Audi? Alfa159? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
