A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.9 JTD 16V MJET 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnivaló szuka!

Szöveges ítélet

El?z? 156 1.8 TS modellemet váltotta az új Mjet Diesel. Diesel egy Alfába? 5000-nél redline? Micsoda perverzió s?t szentségtörés ez? A Bella Machina traktor hanggal? Nem is olyan régen ezek összeférhetetlen dolgok voltak számomra is. Márkatársaim ismer?sök, barátok még ma is er?s fanyalgásba kezdenek a diesel Alfa hallatán. Aztán egy-két próbakör, és már nem is fanyalognak annyira, már már engendnének szívük mélyén a sötét oldal csábításának, persze sokan még önmaguknak sem merik bevallani.
Az új diesel motor szenzációs. Megy mint a barom, iszonyú rugalmas, meg se kottyan neki a 200km/h sebesség, s?t! Az autó egy 2.5 V6 dinamikájával bír csak emellet fele mennyiség? üzemanyagból eljár. És belül semmi dieseles kerregés, még alapjáraton se.
Maga az autó Giugaro mester ihletését?l nem sokat változott. Az eleje gonoszabb lett, agresszívabb, egyszóval dögösebb, de nekem pl. a hátsó lámpák a facelift elötti modelleken jobban tetszettek. A 156 nem egy praktikus autó. Belül passzentos, bár kicsinek épp nem nevezném, esetleg a konkurensekhez mérten sz?k. A magam 190 centijével és 120+ kg-al köszönöm szépen jól elvagyok benne. Épp most vagyok túl egy 3 nap alatt letudott 3000 km-es etapon a drágával, de az egyhuzamban levezetett 1450 km után sem voltam ny?gös fáradt, nem fájt semmim, nem gémberedtem el, s?t még az uticél elérése után a szállodában vagy másfél órát olvasgattam a Genfi utikönyvet. Szóval a kényelemre nem panaszkodhatok. Igaz mikor nekem épp jó minden beállítás akkor mögöttem már egy jól megtermermett ember nem fér el, de pl. 3 gyerek, vagy zsoké a loviról még simán. a Csomagtér. a Legtöbbet kritizált része az autónak. Minden tesztben megemlítik, hogy kicsi. Ez relatív. Mihez képest? Komplett családokat ismerek akik Simán elvannak egy Golf IV, vagy egy Opel Astra kissebb csomagtartójával, családi kirándulásokra, nyaralásokra járnak, igaz ?k a kategória átlagának megfelel? csomagtérrel. Míg én a kategóriához mérten relatíve kissebb puttonnyal, de mégis mindig minden elfér. És az igazat megvallva az utjaim 95%-ban tök üres a csomagtér, akkor meg mindegy hogy mekkora. Nincs pohártartó! Meg kenyérszeletel? sincs, mert egyrészt az autóm nem büfé kocsi, másrészt a fél literes visszazárható m?anyag flakonok feltatlálása óta ezen sem tudok aggódni.
Szóval a 156 nem tökéletes autó. Igaz melyik az? Ha valaki megtalálta okvetlen szóljon. Viszont meggy?z?désem, hogy még mindig a legszebb középkatogóriás limuzin, egyszer?en nem találok benne formatervezési hibát. Bármikor képes vagyok csak azért kimenni a ház elé mert hogy milyen szép, és percekig nézegetem. Most 58.000 km-nél járok vele, eddig abszolute tünetmentes, semmi sem romlott el, még izzó sem égett ki, néha igényel egy kis gázolajat, és megy mint az igásló. Nyílik akadás nélkül a keszty?tartó, nem hülyéskedik a f?tési rendszer, és nem esik le a tükör mint azt ahogy annó egyik tesztben láthattuk. Gondolom az enyémet Giovanniék már a tiramisu elfogyasztása után tele hassan nyugodtan rakták össze. Köszenet nekik érte.

Többen jelezték, akik ismernek és Alfás körökben mozognak, hogy túlzások vannak a népitéletben, már ami az autó menetdinamikai ömlegését illeti. Sokan kétségbe vonják, hogy menetdinamikában 2.5 V6-okkal veszi fel a versenyt az 1.9 diesel. Nos a tisztánlátás érdekében megosztok egy eddig nem publikált információt. Az autómba egy Novitec Powerrail II. nev? elektronika lett beinstallálva. Ezt a cuccot a Német Novitec tuningcég- aki amúgy olasz autók tuningolására szakosodott Fiat-tól a Ferrari-ig- gyártja, kifejezetten az Alfa Dieseléhez. ( Jó JTD Fiatba is ) A kis dobozga gyári csatlakozóval csatlaközik a CR cs? nyomástávadójára, beépítése kb. 3-4 perc az eredmény a gyári 140 LE helyett 175 LE nyomaték a gyári 305 Nm helyett 370 Nm gyakorlatilag az 1.9 MJTD a 2.4 MJTD teljesítményét hozza, viszont súlyra vagy 100 kg-al könnyebb így gyorsulása pl. jobb. Nekem saját mérés szerint 7.8-8 mp a 0-100 a gyári 9.3 mp helyett. a végsebesség 230 km/h a gyári 210 helyett. GPS-el is mértem már Német autópályán 226 km/h-t Szóval a dobozka igazi kincs, én nem is engedném másként forgalomba. Amióta a kocsimba van mentem vele 40.000 km-tert mindenféle káros következmény nélkül.

Hibalista

- Eddig semmi
- Amióta a népitéletet megírtam belekerült még 30.000 km, de egy bal els? kiégett izzón kívül más hibát nem produkált.

Ide hordtam szervizbe

Köteklez? szervíz Szeged Nova Auto

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 58000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 156 1.8 TS Következő autója? 159 2.4 JTDM
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)