Igazi olasz Crossover
Szöveges ítélet
Amikor megvettem, már szinte csak én használtam a szüleim 166 2.4 Jtdm Alfáját, de beleszerettem az összkerék hajtásba és az emelt hasmagasságba. ...ez ugyanis passzolt az erdőjáró életmódunkba!
Komfortba és vezetési élménybe messze elmaradt a 185 lóerős Alfa 166 mellett, viszont az erdőjárásaim és "ZS" kategóriás vidéki (Bács-Kiskun) utakon szenzációsan teljesített. Off-road terepjárók nyomán sárban-dagonyában túráztunk, hóban-homokban jártuk a terepet vele és soha nem hagyott cserben és nem akadt el. Párszor a csodájára jártak a terepjárósok, hogy "ezzel" jöttetek be ide?! Szerintem méltatlanul "elfeledett" és alul értékelt modell. Nem egy atombunker összerakottságú autó, a sok terepezés miatt kicsit nyiszogott-rezgett ez-az a beltérben, viszont bírta a gyűrődést. Ami miatt imádtuk a feleségemmel, pedig ő igazán kritikus, az nem más: a kettőssége! Péntek délután felautózol Budapestre az Ikeába az országúton sorokat előzgetve, atom stabil futóművel, kényelmesen. Majd másnap a buckákban indítjuk a napot a kutyákkal és ott is gond nélkül teljesít. Mindezt SUV-okhoz és Crossover-ekhez mérten tűrhető alkatrész árak és fogyasztás mellett. Nekem nagy hiányosságom a motorkínálat, ami = 1 db. :D Szívem szerint 2.4 Jtdm motorral vettem volna, és akkor még mindig meglenne (kellett volna kicsit több erő a nagy súly mellé).
Hibalista
- Gépészmérnök vagyok, ami azt jelenti az én olvasatomban, hogy igényes vagyok mindenemre és precízen rendbe tartok mindent magam körül, főleg a műszaki dolgokat! Épp ezért volt pofára esés az előző tulajdonos által "megvigyázott" állapot, aki szintén gépész mérnök volt, sőt! Németországban dolgozott - oda ingázott a kocsival. Szóval pofára esés volt, mert igencsak lelakta! Viszont szemtelenül jó áron adta, így az eleje szervizeléssel kezdődött: - Összkerékhajtás rendbetétele, vezérlés, olajak, szűrők, gumik, fékek, szervó, akksi, intercooler cső, generátor stb. Effektíve nagy-nagy szerviz volt. Rendbe tettem :) - így utána a 3 év alatt csak egy töltő nyomás érzékelő és kész.
Ide hordtam szervizbe
Fiat márkakereskedés és szakszerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 166 2.4 Jtdm | Következő autója? | 159 1.9 Jtdm |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
