A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.6TS 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Génhibás cs?dör, avagy Gianniék a Calciot nézik

Szöveges ítélet

Hát igen, az ALFA. Úgy kezd?dött, hogy szerettem volna a 8 éves Civic-emet lecserélni egy kategóriával magasabb osztályú, ugyanakkor fiatalabb autóra. A bökken? csak az volt, hogy éppen pénzsz?kében voltunk így max. 800e Ft-ot tudtam az akcióra szánni. Már régen szemeztem a kb. 2000-es évjáratú Accordokkal, de csak nem akartak elérhet? közelségbe kúszni. Ezért elkalandoztam más vizekre is (csak úgy tájékozódásképpen) mi-mennyiért kapható más márkáknál. - Nézzük a 156-ost az úgyis mindig szimpi volt....... MENNYI? Úristen miért ilyen olcsók ezek? Alfás ismer?söket felhívom: -Mondd, neked mi a tapasztalatod az Alfáddal? -Semmi! -k**** jó! -hibátlan! Semmi különös! Elgondolkodtam: végül is egy három éves, viszonylag kevés futást megélt autónak mi baja lehet? Amúgy van céges autóm, privát célokra viszont nem szeretek francia kávédarálót használni, elég bel?le a kötelez? penzum, utána viszont ne is lássam. Szóval kell hétvégére egy verda, amivel autózni lehet. Kevés kilóméterr?l van szó, tehát bizakodó voltam hogy Gianniék mostanság már nem a calciót nézik munka közben. Ráadásul az autó nagyon kellemesen viselkedett, rögtön megtetszett, azért egy 6 os Civic után egy kicsit más feeling belül, persze pozitív értelemben. Kicsit buta a fék, harapósnak t?nik (illúzió), de inkább csak nehezen adagolható. Precíz kormányzás, határozott viselkedés a kanyarokban. (ehhez az igazság kedvéért hozzátartozik hogy a 156-os valóban jó tempóban autózható a kanyarokban, de nem hibat?r? a futóm?ve, hajlamos némi gonoszkodó viselkedésre, nehezen kiszámítható túlkormányzottságra) Legnagyobb meglepetésemre az autó még a macskakövön sem adott fülsüketít? zörgés koncertet. Sehol semmi villogás a m?szerfalon, semmi olasz paranormális hibaüzenet? Megveszem!
Egy id? után felt?nt az autó zörg? dízeles hangja, na persze a vezérlésmódosító! Erre fel is voltam készülve, vittem is az autót az els? FIAT márkaszervízbe. Rutin eljárás, mondták, délután már mehetek is a vasért. Mehettem is volna, ha nem fogadnak rossz hírrel a szervízben. Súlyos motorhibát tártak fel (annak ellenére hogy két héttel korábban még minden rendben volt a diagnosztikán egy másik szervízben), nincs kompresszió. Én szegény, szerencsétlen, japán autókon nevelkedett gyerek meg sajnos nem tudtam hogy mi ilyenkor a teend?, arra eszméltem hogy egy új vezérm?tengellyel, néhány apróbb alkatrésszel gazdagabban, ellenben 250e Ft-tal szegényebb lettem. Nem nyújtanám tovább a történetet, vizsgálatot kezdeményeztem az esetben, és a pénzt visszakaptam végül. Igazság szerint mind a mai napig nem tudom mi is történt valójában, balekok voltak a szervízben vagy egyszer?en elrontottak valamit a cserénél és így akarták elkerülni az anyagi felel?sséget.... Az említett szervíz nevét sajnos nem nevezhetem meg, erre vonatkozólag aláírtam egy nyilatkozatot.
Ezután jöttek más érdekes típushibák: érthetetlen hibaüzenetek a m?szerfalon: nem m?ködik a légzsák (ja hogy kicsúszott a kábel?), kiégett egy izzó mikor nem is:), máskor meg kiégett egy izzó aztán tényleg (na ez elég s?r?n), nyiszergés-nyöszörgés a futóm? fel?l, fura akadó váltó, fogyó olaj, kattogó klímaszabályzó és a többi és a többi.
Alfás ismer?söket újra fel: -Mondd, neked ilyen nem fordult el?? -Dehogynem, ez tök normális hiba, ilyen minden autóval el?fordul...... (vörös köd le)
Szóval ennyi! Igazából semmi komoly nem történt még (lekopogom) de komolytalan annál több. És mindemellett Szamosi mester sem tudott rosszat mondani az autóra, azon kívül a kb. 3-4 típushibán kívül amit 10 perc alatt fel is fedezett. Mikor egyszer felhívtam az egyébként mindig tökéletesen szolgálatkész szervízt azzal a kérdéssel hogy ugyan mondják már meg hogy mi a jó franc kattanhat gyorsításkor a motor-futóm? fel?l, Szamosi úr szarkasztikusan csak ennyit mondott: -Bármi! Szerencsére a szervízköltségek nem oly húzósak mint más ismert, szana-széjjel hulló márkáknál (francia kapcsolat).
Végszóként annyit tudnék mondani hogy szeretem az Alfát, jó beleülni, jó ránézni, jó hajtani, de soha, soha, soha nem vennék újra ilyet.

Kiegészítés 2005 augusztus 23.
Eltelt pár hónap, és arra a következtetésre jutottunk hogy eladjuk ezt a szerencsétlen trágyahalmot. Végre sikerült megválni t?le, a másfél évvel ezel?tti ár alatt, nagyon alatta. És örülhettünk! Én nem értem azt aki lelkesedik ezekért a hulladékokért, komolyan mondom ezen az oldalon tucatnyi szörny?bb sorsú Alfa tulajdonos pokoljárását olvashattam végig, akik sokkal-sokkal jobb értékelést adtak autójukra. Szerelem vagy igénytelenség? Vagy egyszerre a kett?? Engem ez nem is zavarna, ha nem emiatt az elvakultság miatt estem volna bele ebbe a történetbe. Mindenkinek a saját dolga a hülyeség, amíg nem fert?z meg vele mást.
A hozzászólás megírása óta azért még volt néhány kedves kalandunk ezzel a szutyokkal. Kiemelném a gyári féktárcsa törését egy masszív fékezésnél, de a legidegesít?bb az állandó nyifogás volt, amit egyszer?en nem tudtak beazonosítani sehol. Az sem kutya mikor azt tanácsolják a szervízben hogy ne vásárolj gyári görg?ket a vezérlésmódosítóhoz, mert az utángyártott talán nem morzsolódik el. Igen szó szerint, ugyanis nekem ez történt, a fogak egyszer?en kihegyesedtek, mintha valami üledékes k?zetb?l készült volna a fogaskerék. Az önmarcangolásomat csak fokozza hogy azóta már ismét Hondában ülök, így a kontraszt még nagyobb. Azóta ha meglátok egy Alfát amint szürke füstöt eregetve, kézifékkötelét a földön vonszolva "siklik" (lelki füleimmel a folyamatos nyöszörgést is hallom) hálát adok az égnek hogy megszabadulhattam t?le, pedig higgyétek el egy ideig nagyon szerettem.
Összegzésül csak annyit, nem véletlenül építenek a mediterrán autógyártók az érzelmekre, aki ilyen autót vesz (olasz, francia) annak szüksége is lesz rá hogy ködön keresztül lássa szerelme tárgyát.

Hibalista

- Vezérlésmódosító, feszít?görg?, ékszíj 130e
- Jobb els? keresztleng?kar szilent 60e
- Klímaszabályozó, fél tucat izzó, fékbetét, féktárcsa, bal hátsó kerékagy, lambdaszonda

Ide hordtam szervizbe

Noname Kft (lehúzós?)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Alfa Szamosi
Az elmúlt rendszer hangulatát idéz? szervíz, nem is gondoltam volna hogy még létezik ilyen. Ennek ellenére nagyon ajánlom, Szamosi mester már a sarkon befordulva mondja a hibát.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 59000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Civic Következő autója? Honda Accord
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)