A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 1.8 TwinSpark 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ferrari - Lamborghini - Maserati... ALFA!

Szöveges ítélet

Az autó gyönyörű, azt hiszem aki már látott közelebbről ilyet, annak nem kell elmesélni. Az hogy alapból ilyen részletgazdag és kifinomult a formája kiválló tuningalappá teszi, nem kell sokat rákölteni, és kis csinosítással mégszebbé varázsolható, pl megérdemli az alu görgőket, és nem ráaggatott bazári hangulatot fog kelteni, mint egy szuzi 1.0 az alu szárnyal meg a króm hátsólámpával. Azt hiszem a külső magáért beszél...

A belső térrel vigyázni kell. 2003ig volt a régi külső-régi belső, aminek a középkonzol olyan érdekesen ivelt a sebváltóhoz! Szép volt az is, de kissé divatjamúlt! 2004-től jöttek ki az uj külső-uj belső változatok, amiknek földig huzott az elején a pajzsuk, és belűl is a mostaniakra hajaz a műszerfal. 2003 és 2004 közt viszont volt egy rövid időszak, amíg a régi külsőhöz már társitották az uj MOMO belsőt, amiben tényleg minden, a kormánytól a váltógombon és a sminktükrön keresztül az ülésig minden GYÁRI MOMO DESIGN! Szerencsés vagyok hogy ilyet tudhatok magaménak, és eszem ágában nincs lecserélni másra!

Kényelem? Nemrég volt egy elég súlyos balesetem, ami miatt még eléggé fáj mindenem, és annyit mondhatok, a 17es felniket és a feszes futóművet is beleszámitva, kényelmesebb autóban nem ültem! Ismerősöm Astra kombijába 15 perc után meg vagyok halva, a hirhedten kényelmes Renault-ok sem igazán kellemesek fél óra elteltével, de az Octaviaból is alig várom hogy kiszálhassak! Az ülései remek oldaltartást biztosítanak, nem csuszkál benne az ember, nem egy plüss lufin nyiklik-nyeklik össze vissza, ugy és ott ül ahol kell, minden müszer az ember felé néz, minden kapcsoló kézreesik, és minden a lehető legjobb a sofőr számára! Ilyen tekintetben messze ver mindent az Alfa a kategóriájában.

De ha már bent ül az ember, autómatikusan a hangjára kiváncsi. Meglepetés? NINCS! Az autó hangja (gyári kipufogóval,gyári légszürővel, gyári mindennel) gyönyörű, amikor 3500fölé kuszik a mutató az ember hátán feláll a szőr, és nem 1 barátNŐm megjegyezte már, hogy nagyon jó hallgatni ezt a motort! És valóban, élmény vele autózni, nem német krákogás köhögés, ez kőkemény olasz temperamentum! 1.6ba senkinek nem ajánlom, az a motor a 147esekhez van méretezve, az 1.8 és a 2.0 közt viszont szinte semmi különbség, se menetteljesítményre se fogyasztásra. A gyorsulása kielégitő, főleg ha hozzáadjuk a szimfónikus zenekart a pajzs mögött, a kényelmes utazásnál a fogyasztása sem vészes, de ha az ember siet, azt is lehet vele! Nem véletlenül használtam a kényelmes szót, ez nem szappantartó honda civic, amibe csak pattogni és dülöngélni lehet, ez olasz verda, olasz bőrrel huzott olasz design és kényelem, ennél többet nem is kell róla mondani! Ha az ember megpróbál sebességhatár közelébe autózni (nekem sose sikerül, nem érezni benne a sebességet) simán eljár vele az ember 7.5ből, de ha az ember szereti élvezni hogy egy ilyen van alatta. akkor sem több 10nél vegyesben. Azthiszem ez baráti.

Összeségében elmondható hogy egy remek autó, aki sportosan elegáns autón gondolkozik, mindenképpen próbáljon ki egy ilyet, a hétvégi bevásárlásra ugyanugy alkalmas, mint egy családi kirándulás - nyaralás megszervezésére, el lehet vele menni szinházba vagy banketre, de egy hungaroring nyiltnapon is sok örömet okoz! Idomul a gazdájához, pont mint ahogy a gazdája is idomul hozzá. Félve vásároltam pedig akkoris nagyon tetszett, azóta viszont beleszerettem, és csakis egy másik alfára cserélném le, de azt se most tervezem(pl 159re).

Hibalista

- Futómű alkatrészeket minden nyári garnitura felszerelésénél át kell nézni, általában lóg is valamelyik lengőkar, keresztartó, esetleg axiálrúd! Sajnos a magyar utak ölik a szilenteket (R17/45el főleg), amik csak karokkal együtt lehet kapni, de megéri rendbentartani mert a kategória egyik legjobb menettulajdonságokkal bíró autója, és ez nagyrészt a futóműnek köszönhető! Tényleg kezesbárány...
-
- A másik amire figyelni kell az olaj! Az Alfák eszik az olajat, ez a Twinsparknak és a magas fordulatnak illetve nagy tempónak egyránt köszönhető! Ettől nem kell megijedni, néha fel kell nyitni a motorháztetőt, megnézni a nívópálcát hogy mennyi hiányzik, és utántölteni! Ennyi! Én sportosan vezetek, gyakran forog 7000et és autópályán is beleszalad a 180-200ba, ilyenkor teljesen normlis hogy jobban fogy az olaj mint 50el döcögve. Kb 30E-enként át is folyik rajta, de ilyen időközönként illik szürőt cserélni.
-
- Ha valaki ezt a 2 dolgot betartja, nevezetesen figyáz a kényes futóműre, és nem hanyagolja el a motort, annak nem sok problémája lesz egy jó állapotú 156ossal, és nem kell rá 100E-ket költenie, aki meg leharcolt ütöttkopott kibelezett autót vesz, az ne az Alfáksok anyját szidja...

Ide hordtam szervizbe

Kisebb javitásokat - tuningokat otthon vagy haveroknál!
Nagyobb szervizeket (futómű vagy szíjak) szakszervízben!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Clio 2000 sport Következő autója? Alfa Romeo 159
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)