Fekete armani - bomló cérnaszálak + update
Szöveges ítélet
Ez az első autóm, és persze szerelemből vettem meg. Ez a szerelem rendületlenül tartott elég sokáig annak ellenére, hogy mióta nálam van gyakorlatilag 2-3 havonta simán megyünk szervízbe. Aztán szépen lassan belefáradtam a dologba, és olyan lett mint egy megunt szerető, szóval jó is, de nem is, és minden apróságra zsigerből ugrik az ember. (Jelnleg legszívesebben felgyújtanám) És "apróságok" vannak bőven: a világító hibajelzők, az örökös gyomorideg, hogy mikor és hol hagy ott megint (két év alatt asszem 4 vontatás) valahol, kicsi olajfoltok itt-ott. Szóval az alfás legjobb barátja tényleg a traileres.
Amikor működik, akkor persze csodálatos, a motor dinamikusan mozgatja az autót már 3000 körültől egészen bőven 6000 felé. Az utat szépen tartja, nem billeg, nem inog, és könnyű vezetni. Én nagyon szeretem a Selespeed rendszert, a fővárosban a legendás "City" mód nagyon kényelmes - városon kívül pedig jöhet a kormányról váltogatás. Szerintem a szekvenciális automatát könnyű kezelni teljes automata módban is, bár tudom, hogy sokaknak ez gondot okoz.
Az árához és a korához képest ez egy nagyon szép autó (nekem a barna bőr belsős van), ami jó menetteljesítménnyel rendelkezik, a magyar utakra szerintem bőven elég, sőt leszámítva a német autópályákat szerintem kb mindenhova bőven elég az amit tud. Ami miatt mégis őrjítő tud lenni az az elektronika, és az ezzel járó valamennyi bosszúság. Én sem abba fáradtam bele, hogy mennyit kell rákölteni (bár az sem kevés), hanem abba, hogy mennyi időt visz el a szervíz és a sok utánajárás. Szerintem az vegyen ilyen autót akinek vizsonylag kötetlen munkaideje van és ráér, vagy maga is autószerelő, és két meló közt rá tud nézni a sajátjára.
Két év után
Hát nem gyújtottam fel, és nem is adtam el, pedig még egyszer az is megfordult a fejemben. Az igazság az, hogy kb valahol 160.000 km magasságában összeállt a gép, azóta csak olyan dolgokat cserélek, amit előbb utóbb kell cserélni minden autóban.
Szóval túllendültünk a nehézségeken, meg már én sem nyomom a szemét neki, mint az elején (bár tegnap leértem a Fradi pályától Kecskemétig 35 perc alatt:)és be is állt egy szép rendszer. Többször megjártuk már Olaszországot, Horvátországot, mindenhol gond nélkül. Négy havonta valami apróság ha előbukkan, de valamikor fél évig, háromnegyed évig semmi.
Ezért aztán nem is adom el, nyilván azért a pénzért amit kapnék érte lassan suzukit sem kapnék, meg miért is adnám, megy ez, ha kell gyorsan, ha kell lassan, és az Armani, az mindíg Armani marad, általában négy öt évesnek nézik, pedig idén lesz 12...
Hibalista
- Nagy hirtelen ennyi jut eszembe: - Légtömegmérő+injektor kábelezés 120e - ABS szonda 15e - Köszöbök 100e - Motorhőmérséklet mérű szonda 2x 13e - Selespeed tartály sapka 3000 - Légzsák vezérlő rendszer - szoftverjavítás 15e - Anyós oldali ülés érzékelő - így maradt - Futóműből valami vacak (lengő talán) 30e - Izzók random módon - Most éppen az önindítója nem működik, vagy bármi más, de meg nem moccan. - - Na az önindító az szénkefe volt, 30e ből megúsztam! - - Két év után: - Most éppen lengőkarok, stabilizátor rúd, stb... 130e, de nem különösebben bánom a dolgot, ennyi idő után megérdemelte is a fővárosban - autómata váltó szivattyú elektromotor, vagy mi a manó, 2x 30e - a légzsák (mármint anyós oldali) az nem műkszik, de nem javítom, mert szét kellene szedni a bőrülést.. - kisebb nagyobb időközzel a kipufogó rendszer egyes elemei, most a katalizátoron van a sor, majd meglátjuk mennyi lesz, eddig 60 e volt a többi; - egyszer télen befagyott a kézifék, na az vicces volt :) emlékeim szerint 25e, - légkoni is elszállt egyszer, talán újra kellett tölteni, nem emlékszem mennyi.. - - szokásos szűrők, olajak, 180.000 nél görgők stb, ezek nem hibalistások, csak ideírtam, mert nyilván ez is pénz
Ide hordtam szervizbe
Alfa Kontakft Kft. Zsámbék Dolgozni szépen dolgoznak, de nagyon drága, és persze macera kijutni, ami ezzel az autóval sajnos menetrendszerű tevékenység Plusz nem árt néha a körmükre nézni
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Alfa SzamosiNagyon rendesek, nekem közel is van, igyekszenek a legjobb megoldást megtalálni, és az esetek többségében sikerül is. Az ár szerintem nem vészes.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | egy darabig nem lesz másik |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
