A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 2.5 V6 24v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezüst Róka - az énekes

Szöveges ítélet

Nagyon régi vágyam volt ez az autó. Az elődje, ami egy 145 1.6 boxer volt nagyon a szívemhez nőtt, csak azért váltam meg tőle, mert a háromajtós kaszni nem a legideálisabb gyerekkel és sajnos klíma sem volt benne. Nagyon sajnáltam, mikor eladtam. Tehát nagyobb kellett és klímás. A vírusfertőzés miatt más nem is jöhetett szóba, mint Alfa. 156 már volt kettő is a családban, tehát ismertem őket eléggé. Viszont mivel inkább hobby autónak kellett (mindennapokra van egy koreai egyterű) végre eljött az idő, hogy megvalósítsam régi álmomat és legyen a Busso V6-om. Mikor megszületett a döntés el kezdtem keresgélni. Itthon nem egy gyakori darab a 156 V6 érthető okokból. Nézegettem a külföldi oldalakat, ott azért több akadt. Érdekes, hogy a V6-ok ára nagyságrendekkel magasabb a Twin Sparkoknál, ez szerintem annak tudható be, hogy ritkább és jóval tartósabb is a négyhengereseknél. Aztán egyszer csak egy régi ismerősöm az Alfás körökből szólt, hogy ő eladná a 156-osát, mert 166-ot szeretne. Na nekem se kellett több. 156-os, V6-os leellenőrizhető háttérrel. Nincsenek eltitkolt hibák, visszatekert óra, stb. Gyorsan meg is néztem. Vannak hibái, törve is volt, de viszonylag rendesen javítva. Esztétikailag vannak hibái, de műszakilag nagyon egyben volt. Elég gyorsan meg is egyeztünk és én széles vigyorral az arcomon hajtottam haza az új szerzeménnyel.
Amilyen hamar csak lehet elvittem Német Misihez Dunakeszire egy olajcserére, ő még átnézte és kicserélte, amit kellett - féltengely gumiharang, szelepfedél tömítés, féktárcsák - ezekről tudtam. Más nem volt.

Ezután kezdődhetett a gatyába rázás. A belsővel kezdtem. Bőrös Viktorék szépen felújították a bordó bőr belsőt, újrahúzták a kormányon a bőrt. Most következik, majd a külseje. Nem rohad sehol, de egy két elemen vannak karcolások.

Mivel hobby autó, ráérek a javítgatásokkal. Addig is élvezem.

Néhány szó akkor a kocsiról. 2000-es évjárat, gyári sport csomagos - ez azt jelenti, hogy ültetve van 2 cm-t a futómű és belül fekete hátlapúak a számlapok, meg ilyen apróságok. A Busso V6 hangja és ereje szinte leírhatatlan, ezt tényleg csak az tudja értékelni, aki már vezetett vagy legalább halott ilyet. 4000 alatt szépen búg és húz, felette pedig kijön belőle az állat. A motor szó szerint énekelni kezd, nem tudok rá jobb szót. Feláll az ember karján a szőr, beleborzong és folyamatosan vigyorog mint a vadalma.

A futómű partner a hülyéskedésben, a 17-es 215 széles gumikkal már tényleg rettenetesen tapad. Nem is túl kényelmes, de még bőven az elviselhetőség határán belül van. A kormányzás rendkívül pontos, mint minden 156-ban. A fékék nagyon harapnak, bár sokak szerint kicsit alul van méretezve a féktárcsa ehhez az erőhöz. Nekem most Brembo Max sport tárcsák vannak bent szintén Brembo fékbetétekkel, egyelőre bőven elégnek érzem.

A fogyasztása vegyes üzemmódban (város, országút, autópálya) 10 liter kereken. Én ennél többre számítottam, úgyhogy ez kellemes meglepetés volt.

És miért Ezüst Róka? Mert sunyi. A szolid ezüst színével nem tűnik ki a tömegből, gyakorlatilag eltűnik a forgalomban. Rajtam kívül nem is tudja senki, hogy egy vadállat lakozik benne. Ha azonban elengedem a legendás Busso V6-ban lakozó ménest, akkor lehet csodálkozni... Morog, majd üvölt és énekel...

Hibalista

- Szelepfedél tömítés, féltengely csukló, első féktárcsák és betétek cseréje. - - Update 10.000 km használat után: Lengéscsillapító csere + rugók cseréje - 4cm-es ültető rugók voltak benne, állandóan leért mindenhol az eleje, nem lehetett rendesen használni. Kapott Eibach rugókat, amikkel egy centivel magasabban van - ez a kis különbség is nagy változás, most már használható.

Ide hordtam szervizbe

Német Mihály, Dunakeszi - fiat-nemeth.hu

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 214000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 145 1.6 Boxer Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)