Ellenben a sajtó agymosásával, nem is olyan rossz ez
Szöveges ítélet
Lehet egy Alfába nem szerelmesnek lenni? Igy kezdődött nálam is minden. Konkurencia volt még a lépcsős civic vvti, amiből akár mennyit néztem meg, mind halálra volt már taposva 4-5 évesen, a 206 gti, amibe mögöttem egy golftáska se fért volna el, gondolkoztam még volvón is, de az olyan extrák mint beépitett infúzió tartó,vagy gombnyomásra aktiválódó oxigénmaszk nem fogott meg annyira. Lényeg hogy számos autót megnéztem, kipróbáltam, de egyiknek se volt egyénisége. Előtte még sosem volt alfám, legutolsó olaszautós élményem egy fiat 850eshez fűzödik, nézzük hát meg az alfát. És szerelem. Jobb szó nincs rá, csodás, a vezető tényleg ugyérzi magát benne mint az anyaméhben (amig áll), kényelmes ugyanakkor sportos oldaltartású, finom olasz bőrrel húzott momo ülések gyárilag, vezető köré épülő vaditó vörös müszerek, kivülről stilusos kasztni, amire nem kell rákölteni a kocsi árát (mint a japánoknál) hogy nézzen ki valahogy... már akkor tudtam hogy elhozom, mikor még ki se próbáltam. Próbakör alatt mesés, számomra addig ismeretlen gázreakció, féktávolság, és a kanyarban.... ez kell nekem.
Aztán ahogy teltek multaka hónapok, ez az érzés ugye elhalványodott, az ember könnyen beleszokik a jóba. Kezdi átértékelni ugyanakkor azt is hogy a futóműnek lehet nem kéne ennyire sportosnak lenni, macskakövön legalábbis szigoru 2esben gurulás elakadásjelzővel... Kezd kicsit elhalványodni az a kezdeti lelkesedés, ami korábban hozzá kötött, és ugyan nem hagyott ott még sehol, kezd az ember fejére nőni. Igen, egy olasz autó, temperamentumos, lelke van, törődni kell vele, és álltalában ezt azok az emberek szeretik a legkevésbé, akik alfával járnak. :) Már csak néha néha jut az ember eszébe hogy milyen jó is neki, amikor az 50en éves tucat asztrás nénitől kezdve, a volvo hátsó ülésén játszó kisgyerekig szinte mindenki nézi az autóját a pirosnál, aztán pedig szájtátva rakják az egyest. hogy már el is tünt.
A lényeg szerintem könnyen megfogalmazható. A német autókat azért szeretik az emberek, mert megbizhatóak (legalábbis a magyar, nem kicsit elfogult média ezzel mossa ki az emberek agyát, miközben egy WV vagy egy opel szervizben sem éheznek a szerelők), egy alfát pedig a sok kis hülyesége ellenére is imádja az ember. Nem mondom hogy mindegyikkel sok gond van, de ha az ember netán egy olyat fog ki, akkor sem egy astra, akkor sem egy matiz könyörgöm, pláne nem egy barkas, amivel a népitélet egy szinten hozza. Persze tudom én, mindenkinek van egy ismerőse, akinek a haverja alfát vett és igy meg ugy romlott el neki, és a magyar autós sajtó is ezt a a képet erősiti.
A német autók jók, mert milyen jók a mercik meg a bmw-k, bezzeg az olasz autók xarok, mert a fiat punto szétesik. VICC
Én nem bántam meg hogy ezt választottam, még ha nem is volt a leg racionálisabb, vagy leg ésszerűbb döntés. Coure Sportivo.
Hibalista
- Üzemanyag betöltő cső repedés
- Futómű torziós rúd csere - futómű állitás
- kasztni első ajtó igazitás a szélzaj miatt
- kasztni belső kárpit meghúzás zörgés miatt
-
Ide hordtam szervizbe
Csiki bege autópláza, szentendrei ut.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
VIP Fiat, Gyöngyös
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Laguna RXT | Következő autója? | BMW 5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
