Egy nagyon jó autó ami még szép is!!!
Szöveges ítélet
Mivel elegem lett a munkahelyemből és saját vállalkozást kezdtem, kellett egy saját autó a céges helyett. Mivel gyerekkorom óta kedvelem az olasz autókat, nem volt kérdéses milyen országbelit veszek. Egy viszonylag nagyobb autó kellett, mivel már két kicsi lányunk volt. Egy komoly autót akartam, nem tucatot amivel beleszürkülök a semmibe. Számomra fontos az autó műszaki tartalma, nemcsak a kinézete. Értékelem ha egy igényes technika van az autóban (jó felszereltség, fék és futómű stb.). Lancia Lybra Kombi és esetleg Stilo Kombi merült fel még az Alfa mellett, de végülis ez lett a befutó. Benzines párti vagyok (nagyon keveset autózom), használtban talán kisebb is a rizikója mint a diesel-nek. Egy jól felszerelt viszonylag fiatal autót kerestem (amúgy a régieket jobban szeretem!), amivel sok évet kihúzhat a család. Miután körülnéztem a milyen modellek vannak, kezdett letisztulni a kép.
Kimondottan egy 2002 és 2003 közötti benzines 156 SW-t kerestem. Talán már az egyetlen autó aminek van még igazán egyénisége az elmúlt 10 évet figyelembe véve. Már új belsővel, nagyobb hátsó fékkel, kétzónás klímával stb. de régi lámpával. Szerettem volna nagyobb motorral venni (1,8 vagy 2,0 JTS), de amikor kerestem nem volt elfogadható példány. Nem baj, ez se olyan rossz.
Az autóm egy 1,6 TS SW Distingtive felszereltséggel. A felszereltsége vetekszik sok mai autóéval. Gyakorlatilag a fényszórómosó, ülésfűtés, navigáció, bőr belső és esőérzékelős ablaktörlőt kivéve minden benne van. 66000km-el vettem, friss műszakival vezérlés csere után (vezérlésmódosítót is cseréltek). Ennek lassan 2 éve, és nagyon meg vagyok elégedve! Tényleg egy jól kitalált autóról van szó, látszik, hogy nem akartak semmin spórolni. A belseje nagyon szép, jó minőségű anyagok vannak, tényleg kényelmesek az ülések (nemcsak a Focus után). Kifejezetten tetszik a "marhabőr" bordázatú műszerfal, a legutolsó szériában már nem ilyen volt. Persze ez apróság. A fék és a futómű nagyon rendben van, kellően feszes de nem szakad le a veséje az embernek. Hétköznapi autózáshoz tökéletes kompromisszum. A motor nem egy erőművész ebben a nehéz autóban, de a mindennapi használathoz teljesen elég. A sportoláshoz majd kész lesz egyszer a sportkocsim. Azért ezzel gond nélkül felmegyek az érdi emelkedőn négy személlyel és csomagokkal bekapcsolt klímával. Ha kell még gyorsul is, nem úgy mint a régi Focus-om ami szintén 1,6-os volt. Persze nem a Focus-t akarom szidni, csak azzal tudom és lehet is összehasonlítani. Egy kategória, még a hossza is majdnem ugyan akkora. A Focus jó autó, csak nem szabad beleülni utána jobb autóba. Az Alfa 156 olyan, mintha egy kategóriával fölötte lenne. De térjünk vissza az Alfa-hoz. A motor alacsony fordulaton is egész jól él, és nagyon jól eltalálták hozzá a váltóáttételeket. Nem lett túl hosszú a váltó, ezért így maradt az autóban némi dinamika. A fogyasztásom teljesen elfogadható. A 6,5 és 9,5 liter között mozog. Ritkán megyek városban, ezért nem zabálja a benzint. Néha kicsit meghajtja az ember de alapjában véve normális tempós haladáskor simán 8 liter alatt lehet lenni. Autópályán 130-ra állított tempomattal (az egy isteni dolog!), országúton 90 120 között ahogy lehet. A zajszínt nagyon alacsony, igazán kellemes az autóban utazni. A csomagtartó nem egy hihetetlen méretű véka, de ügyesen pakolva elfogadható (2 gyerekkel nyaraláskor se volt gond). Persze nem ez a legfontosabb egy Alfa-ban. Gyakorlatilag nem volt gondom az autóval, csak olajat cseréltem és mentem vele. Egyedül az egyik kézifék bowden szakadt el, ez róható fel hibának. 3500Ft volt mindkét oldal, mivel ebből élek nem volt nagy költség. Természetesen időnként átnézem az autót, és megfelelően karbantartom. Selenia 20K Alfa olajat kap évente, pedig 10000km-t mentem vele. A hátsó fékbetét még gyári, az elsőt egyszer cserélték. Akik fikázzák az olasz autókat, azoknak elmondom: az autóban minden jól működik! Az utolsó kis elektromos dolog is teszi a dolgát, pedig van benne bőven elektronika. Miért szidjam vagy írjak róla rosszat ha nem tudok? Ez egy jó autó, amit nem strapáltak le és jól karban tartották. Egy használt autónál nagyon sokat számít a tulaj aki előzőleg hajtotta. Teljesen le lehet zülleszteni egy autót vagy szinte újszerűen megőrizni. Nem csalódtam az autóban, és akik nem kedvelik az Alfa-t azok is elcsodálkoznak ha beleülnek és viszem őket. Remélem sokáig megmarad és hűségesen szolgál!
Néhány dolgot kiemelek mint előny és hátrány:
Előnyök
- nagyon jól felszerelt
- kényelmes ülések, csendes utastér
- jól használható motor
- csodás futómű
- esztétikus megjelenés (persze ez teljesen szubjektív)
Hátrányok
- szűkös csomagtér és kesztyűtartó
- nincs pohártartó (nem a világ vége de néha jó lenne)
- nagy fordulási kör
- letekert ablaknál befolyik a víz ablaktörlő használatakor
Hibalista
- - 1db helyzetjelző izzó
- - 2db kézifék bowden
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem amit lehet!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1,6 Kombi (Fresh) | Következő autója? | Alfa Romeo 159 SW (benzines)/Alfa GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
